Вести

АЛБЕРТО ВЕРОНЕЗИ ИЗ ИТАЛИЈЕ ГОСТ ДИРИГЕНТ У ОПЕРИ "ТOСКА" 6. MAJA, ЈАСМИНА ТРУМБЕТАШ ПЕТРОВИЋ У НАСЛОВНОЈ УЛОЗИ

4 мај 2017

Извођењем опере "Тоска" Ђакома Пучинија, која је на репертоару Велике сцене у суботу 6. маја (19,30), у оквиру манифестације „Европски оперски дани“, дириговаће гост из Италије Алберто Веронези, а насловну ролу певаће сопран Јасмина Трумбеташ Петровић.
У овом ремек-делу оперске уметности, насталом по либрету Луиђија Илике и Ђузепеа Ђакозе, а на основу истоимене драме Викторијена Сардуа, улога Каварадосија поверена је тенору Јанку Синадиновићу, а Скарпије баритону Миодрагу Д. Јовановићу.
У ансамблу су и Михаило Шљивић (Црквењак), Вук Матић (Анђелоти), Данило Стошић (Сполета), Предраг Глигорић (Шароне), Страхиња Ђокић (Тамничар) и Јована Белић (Пастир).
У представи учествују Оркестар и Хор Опере Народног позоришта, као и чланови Дечијег хора "Хориславци".
„Тоска“ је премијерно изведена 2. априла 2014. године у режији госта из Скопља Дејана Прошева.
М.Б.

Алберто Веронези (Alberto Veronesi)
Рођен је у Милану, где је и дипломирао клавир, компоновање и дириговање на Конзерваторијуму „Верди“. Током студија је основао Оркестар „Гвидо Кантели“, који и сада ради при Конзерваторијуму.
Био је уметнички и музички директор Фестивала „Пучини“ у Торе дел Лагу (1998), стални уметнички и музички директор Сицилијанског симфонијског оркестра Палерма (2001–11), уметнички директор Филхармонијског оркестра Театра у Болоњи (2008), стални музички директор Фондације „Петрућели“ у Барију (од 2011), музички директор Оперског оркестра Њујорка (2011–16), први „западњак“ на месту уметничког директора и музичког директора Опере Великог театра Тианјина у Кини (2012–16).
Дириговао је познатим оркестрима, као што су: Бечка филхармонија, „Мађо музикале“ у Фиренци, Оркестар Театра ла Фениче у Венецији, Немачки оперски оркестар у Берлину, Оркестар Театра „Моне“ у Бриселу, Оркестар Академије „Санта Ћећилија“ у Риму, Филхармонијски оркестар Театра у Болоњи и Оркестар Театра „Сан Карло“ у Напуљу.
Значајни наступи (избор): Ускршњи фестивал у Салцбургу и прослава Дана Свете Ћећилије на Фестивалу „Фирентински музички мај“ (са Оркестром „Гвидо Кантели“); Кавалерија рустикана и La Navarraise у Карнеги холу (2010);  светска премијера опере Фабија Вакија Lo Stesso Mare у Барију (2011); концерт са Оркестром Фондације „Петрућели“ у Линколновом центру (2011, поводом прославе 150 година постојања италијанске заједнице и прославе Колумбовог дана); светска премијера Мамели, Леонкавала, у Театру „Виторио Емануеле II“ (2011); Андре Шеније у Њујорку, у Дворани „Ејвери Фишер“, са Робертом Алањом у насловној улози и са више од 3000 извођача (2013); Тоска на Фестивалу „Пучини“ (2013)...
Званични је диригент немачке издавачке куће „Грамофон“, у оквиру које негује репертоар XIX и почетка XX века. У оквиру пројекта „Веризам“, од  2006. је снимио: продужену верзију Пучинијеве опере Едгар са Пласидом Домингом, албум Повратак Пучинија са Бечком филхармонијом (Доминго и Виолета Урман), „живо“ извођење Пријатеља Фрица у Опери у Берлину (Ангела Георгију и Роберт Алања), La Nuit de Ma са Оркестром болоњског театра (Доминго и Ланг Ланг), оперу Медичи (Данијела Деси и Доминго), Федору са Оркестром ла Монеа (Доминго и Ангела Георгију).
Добитник је Награде „Абиати“ италијанског Удружења музичких критичара, за продукцију Боема (2003).