Vesti

BALETOM "KO TO TAMO PEVA", OTVORENO 62. STERIJINO POZORJE, DRAMA "ELEKTRA" 29. MAJA U TAKMIČARSKOJ SELEKCIJI

26 maj 2017

Svečanom besedom Mirjane Gardinovački, prvakinje Srpskog narodnog pozorišta (SNP) u penziji, i izvođenjem, van konkurencije, kultne predstave Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu „Ko to tamo peva“, u petak 26. maja, na Sceni "Jovan Đorđević" SNP-a u Novom Sadu, otvoreno je 62. Sterijino pozorje.
- Pozorište često nazivamo ogledalom društva. Iako nema moć da rešava probleme, ima misiju i obavezu da, baveći se čovekom i društvom, ukazuje na te iste probleme", rekla je, između ostalog, gospođa Gardinovački, dobitnica dve Sterijine nagrade za uloge Juce u predstavi "Kir Janja" Srpskog narodnog pozorišta i Ristane Kranjc u predstavi "Janez" Novosadskog dramskog teatra.
Na toj najznačajnijoj pozorišnoj manifestaciji u našoj zemlji i regionu, beogradski Nacionalni teatar, u okviru takmičarske selekcije "Porodični i drugi demoni", učestvovaće 29. maja sa Kišovom „Elektrom“, u režiji Ive Milošević.
U pomenutoj selekciji, po izboru selektora Miroslava Radonjića, uvrštene su i sledeće predstave: “Ožalošćena porodica” Branislava Nušića u režiji Igora Vuka Torbice (Prešernovo gledališče Kranj i Slovensko ljudsko gledališče Celje; “Ruža uvela” Bora Stanković/Jelena Mijović, režija Milan Nešković (Pozorište “Bora Stanković” Vranje); “Na Drini ćuprija” (Ivo Andrić/Kokan Mladenović SNP Novi Sad); “Hipnoza jedne ljubavi” tekst i režija Duško Kovačević (Zvezdara teatar); “Moje dete” Stojan Srdić, Ana Đorđević (Beogradsko dramsko pozorište); “Novo doba” Vuk Bošković, režija Dino Mustafić (Bitef teatar, ArtHub Sarajevo), "Deca radosti" Milena Marković, režija Snežana Trišić (Atelje 212) i "Maestro" Milivoje Mlađenović, režija Milan Nešković (Narodno pozorište Sombor).
Radonjić je u obrazloženju naveo da je rediteljka Milošević antologijsku dramu Danila Kiša, po Euripidovom komadu,postavila u klasičnijem scenskom obliku, bez grubih paralela sa savremenošću i nepotrebnih aluzija na fenomene današnjeg društva.
- Univerzalna priča o odnosu zločinca i žrtve, relativnosti apsolutnih sudova o etičkom kodeksu i pravu na osvetu, podsetila je na to da je pozorište od antičkih vremena umetnost zasnovana, pre svega, na literarno relevantnom tekstualnom predlošku, i da najčešće dosledno protumačen na sceni postiže značajne estetske efekte. Sve je u predstavi Narodnog pozorišta pažljivo promišljeno i odmereno, od scenskog govora za koji je bila zadužena Ljiljana Mrkić Popović, preko svedene i opčinjavajuće muzike Vladimira Pejkovića, inteligentno osmišljenog Hora, scenografije Gorčina Stojanovića, do briljantnih uloga, pre svih Nade Šargin kao Elektre i Dušanke Stojanović Glid kao Klitemnestre, pogotovo u njihovom sučeljavanju koje verovatno predstavlja najblistaviju glumačku scenu celokupne sezone - ocenio je selektor Radonjić, koji je ujedno i direktor Pozorja.
U podeli su i Marko Janketić (Orest), Pavle Jerinić (Pilad), Aleksandar Đurica (Zidar), Branko Jerinić (Strofije), Darko Tomović (Egist), studenti FDU i AU Mina Nikolić, Bojana Đurašković, Joakim Tasić, Stefan Radonjić (Hor) i Vladimir Pejković (Muzičar).
Predstava je premijerno izvedena 25. decembra prošle godine na Sceni "Raša Plaović".
M.B.