Vesti

BIZEOVA „KARMEN“, SA JADRANKOM JOVANOVIĆ U NASLOVNOJ ULOZI I GOSTIMA BING BING VANG (MIKAELA) I VORENOM MOKOM (DON HOZE) IZVEDENA NA VELIKOJ SCENI

1 mart 2017

Opera Žorža Bizea „Karmen“, sa prvakinjom Opere Narodnog pozorišta u Beogradu mecosopranom Jadrankom Jovanović u naslovnoj roli, izvedena je 1. marta na Velikoj sceni, uz učešće gostiju iz Kine soprana Bing Bing Vang i tenora Vorena Moka.
Mlada i talentovana solistkinja, Bing Bing Vang, koja aktivno nastupa u Evropi i Voren Mok, umetnik sa veoma zavidnom međunarodnom karijerom dugom više od 30 godina, predstavili su se publici ulogama Mikaele i Don Hozea.
Predstava, pod dirigentskom upravom Dejana Savića, izvedena je 38. put, a nastupili su i Aleksandar Stamatović (Eskamiljo), Nevena Matić (Fraskita), Ljubica Vraneš (Mercedes), Darko Đorđević (Remandado), Pavle Žarkov (Dankairo), Vuk Zekić (Morales) i Miroslav Markovski (Zuniga),
U ovom popularnom operskom delu, učestvovao je Orkestar, Hor i baletski ansambl Narodnog pozorišta u Beogradu, kao i Dečiji hor "Horislavci".
Koncertmajstor je bila Edit Makedonska.
Opera u četiri čina "Karmen", u režiji Nebojše Bradića, imala je tri ravnopravne premijere - 24. i 25. marta i 7. aprila 2012. godine.
Scenografiju je kreirao Geroslav Zarić, kostime je uradila Katarina Grčić Nikolić, a koreografiju Emilija Jovanović.
Priča o fatalnoj Cigančici, simbolu senzualne, strastvene, nezavisne žene čija ljubav prema slobodi opstaje i pred licem smrti - Karmen, nastala je po noveli Prospera Merimea.
Opera je komponovana na libreto koji su sastavili poznati majstori svoga zanata, Mejak i Alevi, koristeći pomenutu novelu, po porudžbini pariske Opere komik 1872. godine.
Bradić je izmestio radnju u vreme građanskog rata u Španiji, a posebna atmosfera dobila se angažovanjem dela ansambla Baleta, korišćenjem nekih tradicionalnih borbi koje se uvek vezuju za “Karmen”, kao i ubacivanjem elemenata flamenko muzike.
M.B.

Bing Bing Vang, lirski sopran

Mlada Kineskinja, Bing Bing Vang, sopran, aktivno nastupa u Evropi. Proglašena je za jedan od deset najboljih soprana u Kini od strane najvažnije nacionalne televizije u Kini, koja emituje koncerte koji se održavaju širom sveta. Vang je prva Kineskinja koja je završila master na Konzervatorijumu „Đuzepe Verdi“ u Milanu. Prilikom boravka u Evropi, nastupa u  velikom broju uloga, kao što su: Liu u Turandot, Neda u Pajacima, Mikaela u Karmen, Mimi u Boemima, Violeta u Travijati, Adina u Ljubavnom napitku u operama u Italiji, Francuskoj, SAD, Izraelu, Letoniji, Sloveniji, Rumuniji, Srbiji, itd.
U aprilu ove godine nastupaće u ulozi Liu u Turandot u Makedonskoj operi. Na poziv Singapurske lirske opere nastupila je kao gost u novembru 2016. godine. Nastupila je u ulozi Mimi u Boemima u Kineskoj nacionalnoj operi u Velikom teatru „Fudžijan“, a učestvovala je i na nekoliko koncerata sa orkestrom Kineske nacionalne opere prilikom dočeka Nove 2017. godine na nacionalnoj televiziji u Kini.
Tokom 2016. godine, u junu, nastupila je s velikim uspehom na koncertu sa Sidnejskim lirskim simfonijskim orkestrom u Operi u Sidneju. Nastupila je sa svetski poznatim pijanistom Lang Langom na specijalnom koncertu prilikom svetske premijere jednog dela. Pevala je sa Češkom filharmonijom na koncertu „Centralna tvrđava“. Nastupala je na Kineskoj nacionalnoj televiziji i Hunanskoj televiziji povodom proslave kineske Nove godine. Pevala je sa Filharmonijskim orkestrom u Limi, Peru. Nastupala je u ulozi Liu u Turandotu u Velikom teatru „Fudžijan“.
Tokom 2015. godine, na poziv Simfonijskog orkestra iz Melburna, pevala je na koncertu u Melburnu, Australija. Pevala je ulogu Violete u Travijati na Pompejskom festivalu u Italiji. Tumačila je Mizetu u Boemima u Teatru „Belini“ u Kataniji, zatim Mikaelu u Karmen na Festivalu u Taormini na Siciliji. Nastupala je kao solista u Malerovoj Četvrtoj simfoniji sa Simfonijskim orkestrom „Že Jiang“ u Kini.
Tokom 2014. godine, pevala je na koncertu u dvorani Simfonije u Atlanti, SAD. Pevala je Liu u Turandot u Operi u Mecu, Francuska. Nastupala je kao Neda u Pajacima u Simfoniji u Haifi, Izrael. Na poziv maestra Tan Duna, nastupila je kao jedini sopran na koncertu sa Nacionalnim simfonijskim orkestrom na Pekinškom letnjem festivalu u Kini.
Tokom 2013. godine, nastupila je u ulozi Liu u Turandot na Festivalu „Pučini“ u Tore da Lagu u Italiji. Tumačila je ulogu Mikaele u Karmen u Slovenačkom narodnom pozorištu u Mariboru, a zatim je nastupala kao Adina u Ljubavnom napitku u Letonskoj nacionalnoj operi. Pevala je na koncertu koji je priredila Fondacija „Pučini“ u Koncertnoj dvorani „Pučini“ u Milanu. Nastupala je na Gala koncertu „Verdi“ na Operskom festivalu u Rigi, Letonija. Takođe, nastupala je na brojnim koncertima u Italiji i Kini.
Tokom 2012. godine, tumačila je ulogu Adine u Ljubavnom napitku u Slovenačkom narodnom pozorištu u Mariboru. Nastupila je i na koncertu u Letonskoj nacionalnoj operskoj kući. Pevala je na koncertu u Venecijanskom teatru u Makau uz Kineski nacionalni simfonijski orkestar i Kineska tri tenora, pri čemu je dobila sjajne kritike. Pevala je ulogu Serpine u operi Služavka gospodarica na Međunarodnom festivalu u Makau i dobila je sjajne kritike u „Fajnenšal tajmsu“: „Za Vang Bing Bing, sopran, koja se školovala u Šangaju a sada živi u Milanu, a koja je prošlog vikenda briljirala u Pergolezijevoj Služavki gospodarici na Međunarodnom muzičkom festivalu u Makau, možemo reći da je sjajna – malo šta joj se može naći na putu ka uspehu. Vang je takođe potpuno očarala i publiku. Kada je njen moćan i prilagodljiv sopran pronašao sopstvenu oštru suprotnost... Vang se ustremila na komično.“
U Milanu, tokom 2014. god, SKY TV ju je odabrao da se pojavi kao prva operska pevačica u popularnoj TV emisiji IKS FAKTOR, a snimak njenog nastupa koji je postavljen na Jutjub je imao više od 2 miliona pregleda. Italijanska televizija je uradila intervju sa Bing Bing u popularnoj muzičkoj emisiji, a nastupila je sa Laurom Pauzini, što je emitovano širom Evrope. Tokom 2010. godine, učestvovala je na Prvom festivalskom takmičenju Savonlina opere u Finskoj, gde se takmičila uz nekoliko stotina učesnika iz celog sveta, pri čemu je bila jedini sopran iz Kine koji je stigao do finala. U štampi je dobila sledeće kritike: „Mlada operska diva sa obećavajućom budućnošću.“ Tokom 2011. godine, učestvovala je na master klasu Mirele Freni i Marijele Devije. Sa samo 21 godinom starosti, nastupala je u Operi u Brašovu, Rumunija, tumačeći ulogu Mikaele u Karmen. Nastupala je Muzičkoj dvorani u Montrealu, Kanada. U Kini je dobila mnoštvo poziva da postane vodeći sopran u raznim simfonijskim orkestrima, kao što je na primer Kineski nacionalni simfonijski orkestar.
Opere i koncerti:
2017. Mimi, Boemi, Opera Narodnog pozorišta u Beogradu
2017. Mikaela, Karmen, Opera Narodnog pozorišta u Beogradu
2017. Liu, Turandot, Makedonska nacionalna opera
2016. Koncert u Sidnejskoj operi, Australija
2016. Koncert u singapurskoj koncertnoj dvorani „Esplanada“ sa Singapurskim lirskim operskim orkestrom
2016. Liu, Turandot, Veliki teatar „Fudžijan“, Kina
2015. Violeta, Travijata, Teatro Grande degli Scavi, Pompeja, Italija
2015. Mikaela, Karmen, Festival u Taormini, Italija
2015. Mizeta, Boemi, Teatar „Belini“ u Kataniji, Italija
2015. Koncert sa Simfonijskim orkestrom Melburna u Koncertnoj dvorani grada Melburna, Australija
2014. Neda, Pajaci, Simfonija Haife, Izrael
2014. Liu, Turandot, Opera u Mecu, Francuska
2014. Koncert u Simfonijskoj dvorani u Atlanti, SAD
2014. Koncert sa Kineskim nacionalnim simfonijskim orkestrom, Peking, Kina
2013. Liu, Turandot, Festival „Pučini“, Tore del Lago, Italija
2013. Adina, Ljubavni napitak, Letonska nacionalna opera, Slovenačko narodno pozorište, Maribor
2013. Mikaela, Karmen, Slovenačko narodno pozorište, Maribor, Slovenija
2013. Gala koncert „Verdi“ na Operskom festivalu u Rigi, Letonija
2013. Koncert Fondacije „Pučini“, Muzička dvorana „Pučini“, Milano, Italija
2012. Serpina, Služavka gospodarica, Međunarodni muzički festival u Makau
2012. Koncert u Letonskoj nacionalnoj operi, Riga, Letonija
2012. Koncert sa Kineskim nacionalnim simfonijskim orkestrom, Venecijanski teatar, Makao
2011. Adina, Ljubavni napitak, Koncertna dvorana „Verdi“, Milano, Italija
2010. Mizeta, Boemi, Koncertna dvorana „Verdi“, Milano, Italija
2007. Mikaela, Karmen, Opera u Brašovu, Rumunija

VOREN MOK, umetnički direktor / producent / tenor
Voren Mok je kineski tenor iz Hongkonga koji je ostvario zavidnu međunarodnu karijeru dugu već više od 30 godina. Stekao je master na Muzičkoj školi u Menhetnu, Njujork, a danas je jedan od tri najistaknutija kineska tenora. Trenutno je umetnički direktor Hongkonške opere, Velikog teatra „Fudžian“ i Velikog teatra „Žuai Huafa“. Takođe, s obzirom na to da je Mok posvećen muzičkom obrazovanju omladine, on je gostujući profesor na Operskoj akademiji Pekinškog univerziteta, Žinan univerzitetu i Muzičkom konzervatorijumu u Šangaju, kao i istaknuti profesor na Univerzitetu Južne Kine.
Voren Mok je dobitnik Medalje časti od Vlade Hongkonga 2011. god, kao i Kineske nagrade za svetsko dostignuće 2010. god; od Italijanske vlade je 2008. godine dobio titulu Vitez italijanske zvezde solidarnosti, zatim Vitez Reda umetnosti i književnosti od Vlade Francuske. Ove nagrade je dobio zbog svog doprinosa kulturnoj razmeni između Hongkonga, Italije, Francuske i Kine. 2015. godine je dobio nagradu Deset najistaknutihih Kantonaca u svetu, a 2016. u Pekingu je dobio nagradu Najistaknutiji Kinez.
Još od svog evropskog debija 1987. godine u Nemačkoj operi u Berlinu, Mok nastupa kao gost širom sveta: Nemačka opera u Berlinu, Pariska opera, Rimska opera, Australijska opera u Sidnejskoj operi, Bolonjski teatar, Teatar „Karlo Feliče“ u Đenovi, Teatar u Firenci, Opera u Nici, Opera u Lionu, Teatar „Kolon“ u Buenos Airesu, Holandska opera, Lajpciška opera, Danska kraljevska opera, Teatar „San Karlos“ u Lisabonu, Opera u Sijetlu, Boljšoj teatar, Varšavska opera, Lirski teatar u Kaljariju u Italiji, ABAO Bilbao, Irska opera, Teatar Palma de Majorke, Opera u Nansiju u Francuskoj, Bergenska opera u Norveškoj, Letonska narodna opera, Litvanska narodna opera, Opera Orlando na Floridi, Havajska opera, Narodni centar za izvođačke umetnosti u Pekingu, Šangajska opera. Zatim nastupao je i u koncertnim dvoranama: Karnegi hol u Njujorku, Londonskom Rojal Albert Holu, Berlinskoj filharmoniji, Bečkoj koncertnoj dvorani, Dvorani Suntori u Tokiju, kao i u Seulu, Pragu i Cirihu.
Voren Mok je učestvovao na brojnim festivalima, uključujući i one u Beču, Visbadenu, Atini, Italiji (Martina Franka), Francuskoj (Arl), Litvaniji, Poljskoj, Novom Zelandu, Seulu, Pekingu (Muzički festival), Šangaju (Međunarodni umetnički festival), Singapuru (Umetnički festival), Hongkongu, Makau (Međunarodni muzički festival) i Tajvanu.
Njegov operski repertoar se sastoji od više od 60 uloga, uključujući i sledeće: Kalaf (Turandot), Kavaradosi (Toska), Rodolfo (Boemi), Don Hoze (Karmen), Rikardo (Bal pod maskama), Radames (Aida), Vojvoda (Rigoleto), Alfredo (Travijata), Don Karlos, Romeo, Faust, Verter i mnoge druge.
Mok je vrlo aktivan u radu u Aziji, ne samo kao pevač, već i kao producent. Kao umetnički direktor Međunarodnog muzičkog festivala u Makau, još od 2000. godine, on je uspeo da uzdigne ovaj festival do standarda festivala svetske klase. Takođe, on je osnivač i umetnički direktor Opere u Hongkongu. Bio je producent na mnogim uspešnim operama i koncertima u Makau i Hongkongu, za šta je dobijao pohvale i od publike i od kritičara. Mok je i savetnik u Šangajskoj operi, Šangajskoj simfoniji, Kineskoj narodnoj operi, Pekinškom muzičkom festivalu. Bio je producent i pevač na izvođenjima opera: Romeo i Julija, Karmen, Boemi, Otelo, Čarobna frula, Travijata, Madam Baterflaj, kao i na šangajskom Međunarodnom umetničkom festivalu i pekinškom Muzičkom festivalu. Nedavno je počeo da redovno nastupa u Narodnom centru izvođačkih umetnosti u Pekingu. Takođe, on aktivno promoviše zapadnjačku operu i muziku u Kini i Aziji.
Londonski list „Gardijan“ je o Moku objavio sledeće: „Njegova tehnika je stamena, uz to on poseduje prelep ton, kao i entuzijazam na sceni; najviše note postiže i održava poput Pavarotija.“ A Džordž Lumis, komentator za „Operski magazin“ je ovako opisao Mokov nastup: „Izgleda da je Voren Mok izveo svoju interpretaciju po ugledu na Raula, Franka Korelija, u La Skali, pri čemu se neverovatno približio idealu. Dovoljno je reći da Mok poseduje zvonak, pomalo baritonski ton i zavidnu jačinu. Njegov Raul je autentično iskustvo, pri tome ne samo zbog sigurnog izvođenja i impresivnih visokih nota...“