Vesti

DIRIGENT NAJDEN TODOROV I SOPRAN MARIJA CVETKOVA MADžAROVA IZ BUGARSKE 22. APRILA GOSTUJU U VERDIJEVOJ „TRAVIJATI“

18 april 2017

Bugarska umetnica, sopran Marija Cvetkova Madžarova gostovaće 22. aprila u Verdijevoj „Travijati“, koja će pod dirigentskom upravom, takođe gosta iz Bugarske, Najdena Todorova biti izvedena od 19,30 časova na Velikoj sceni.
Na svom prvom nastupu pred beogradskom publikom, predstaviće se u ulozi  pariske kurtizane Violete Valeri, Alfreda Žermona, mladića zaljubljenog u nju, tumačiće tenor Dejan Maksimović, dok je lik njegovog oca Žorža Žermona poveren baritonu Ljubodragu Begoviću.
U podeli su i Tamara Nikezić (Flora Brevoa), Slavenka Vujanović (Anina), Sveto Kastratović (Doktor Grenvil), Miroslav Markovski (Baron Dufol), Igor Matvejev (Gaston), Strahinja Đokić (Markiz), Slobodan Živković (Đuzepe) i Danilo Stošić (Komisionario).
U predstavi učestvuju Orkestar i Hor Narodnog pozorišta u Beogradu.
Režiju Borislava Popovića iz 1991. godine obnovila je Ivana Dragutinović Maričić.
Scenografiju je kreirao Boris Maksimović, kostime Božana Jovanović, a koreografiju je uradio Vladimir Logunov.
Libreto po romanu Dime-Sina napisao je Frančesko Pijave.
Opera je praizvedena u Teatru La Feniče u Veneciji 6. marta 1853. godine.
M.B.

 

 

 

NAJDEN TODOROV, dirigent
Rođen je 1974. u Bugarskoj, Studirao je kod Karla Osterajhera i Uroša Lajovića u Beču, a zatim je dirigovao značajnim orkestrima širom Evrope i Amerike, kao i u Izraelu, gde je radio kao stalni dirigent Izraelske simfonije u Haifi (za šta je odabran među 150 kandidata). Od sezone 2003/04, je i glavni gostujući dirigent Sofijske filharmonije, da bi početkom ove godine postao i njen generalni direktor. Poslednjih 12 godina je upravnik i muzički direktor Opere i Filharmonije u Rusama, a takođe je i muzički direktor čuvenog Trakijskog međunarodnog letnjeg muzičkog festivala. Od 2001. je redovan gost u Narodnoj operi i baletu u Sofiji.
Snimio je preko sto kompakt diskova za diskografske kuće: Naksos, RENT mjuzik, Balkanton, MMO, Danakord, IMI i Hungaroton. Postavio je nekoliko muzičkih produkcija za radijske i televizijske kuće. Proglašen je za „Bugarskog muzičara godine“, 2012.
„Muzičar do srži, čiji harmonični i skladni pokreti očaravaju i u akustičkom i u vizuelnom pogledu.“ (Zoloturner cajtung, jul 2005)

MARIJA CVETKOVA MADžAROVA, sopran               
Rođena je u Burgasu, Bugarska. Završila solo pevanje na Državnoj muzičkoj akademiji „Prof. Pančo Vladigerov“ u Sofiji, 1995. Solista je državnih operskih kuća u Burgasu i Rusama. Gostovala je na scenama Nacionalne opere u Sofiji, Državnog muzičkog teatra „Stefan Makedonski“ u Sofiji, te operama u Varni, Plovdivu, Staroj Zagori. Učestvovala u mnogim međunarodnim projektima sa gostima iz Italije, Francuske, Holandije, Belgije, Nemačke, Austrije, Švajcarske, Portugalije, SAD. Pored opera, nastupa i u operetama, kantatama, oratorijima...
Operski repertoar (izbor):
Mocart – Figarova ženidba (Suzana, Grofica), Tako čine sve (Despina, Fjordiliđi), Čarobna frula (Kraljica noći), Otmica iz saraja (Blonda, Konstanca), Bastijen i Bastijena (Bastijena), Zaida (Zaida); Rosini – Seviljski berberin (Rozina), Semiramida (Semiramida); Verdi – Travijata (Violeta), Rigoleto (Đilda), Bal pod maskama (Oskar), Falstaf (Naneta); Doniceti – Lučija od Lamermura (Lučija), Ljubavni napitak (Adina), Don Paskvale (Norina), Kći puka (Marija), Linda di Šamoni (Linda); Leonkavalo – Pajaci (Neda); Bize – Karmen (Mikaela); Pučini – Boemi (Mizeta, Mimi), Turandot (Liu), Đani Skiki (Laureta); Hendl – Cezar i Kleopatra (Kleopatra); Čajkovski – Evgenije Onjegin (Tatjana), Pikova dama (Liza); Šostakovič – Katarina Izmailova ili Ledi Makbet Mcenskog okruga (Katarina); Štraus – Kavaljer s ružom (Maršalica); Ofenbah – Hofmanove priče (Antonija)...
Priznanja: Specijalna nagrada za solo pevanje na HІV nacionalnom takmičenju „Svetoslav Obretenov“; Nagrada publike „Kristalna lira“ u Sofiji, za naslovnu ulogu u operi Katarina Izmailova, 2015; za istu ulogu nemački časopis „Opernvelt“ iz Berlina je nominuje u kategoriji „Najbolji pevači“ po mišljenju kritike.