Vesti

USPEŠNO GOSTOVANjE SOLISTE OPERE NARODNOG POZORIŠTA MIHAILA ŠLjIVIĆA U VERDIJEVOM "FALSTAFU" NA SCENI TEATRA "KARLO FELIČE" U ĐENOVI

8 februar 2017

Solista Opere Narodnog pozorišta u Beogradu bas Mihailo Šljivić gostovao je s velikim uspehom u Verdijevom "Falstafu", koji je pod dirigentskom upravom Đuzepa Akvavive izveden na sceni Teatra "Karlo Feliče" u Đenovi.
Naš umetnik je nastupio u ulozi Pistola, Falstafovog pratioca, i na oba izvođenja, 21. i 28. januara dobio zaslužene aplauze publike, ali i veoma pozitivne ocene od svojih kolega.
Šljivić, u izjavi za sajt Narodnog pozorišta, kaže da je poziv za gostovanje dobio od umetničkog direktora tog teatra, maestra Akvavive koji ga je posebno zapazio dok je sa celokupnim ansamblom Opere Nacionalnog teatra pripremao Pučinijevog "Đanija Skikija" koji je premijerno izveden za Dan pozorišta, 22. novembra prošle godine.
Takođe, napominje, da je veliku ulogu oko njegovog angažmana odigrao upravnik Narodnog pozorište Dejan Savić bez čijeg se kontakta, kako je istakao, ništa ne bi ni realizovalo.
– Utisci su veoma pozitivni. Za predstavu me je pripremao glavni maestro, Andrea Batistoni, koji je, uprkos tome što je mlad (rođen 1987), veoma poznat u operskim krugovima širom sveta. Ušao je u anale kao "čudo od deteta" kada je kao najmlađi dirigent ikada, sa svega 24. godine, dirigovao u milanskoj “Skali”. Danas diriguje opersku i simfonijsku muziku na svim poznatim svetskim scenama i obavlja funkciju šefa dirigenta Tokijske filharmonije. Režiju “Falstafa” obnovila je Marina Bjanki, po zamislima veoma poznatog, ali, nažalost, pokojnog Luke Ronkonija - kaže Šljivić i podseća da je Teatar “Karlo Feliče”, u kojem se izvodi opera, balet i simfonijska muzika, najveća operska Kuća po veličini u Italiji, dok se po značaju nalazi odmah iza čuvene milanske “Skale”.
- Od svojih kolega, sa kojima sam pripremao operu i pevao zajedno u predstavama, a među kojima ima svetski poznatih imena, dobio sam veoma pozitivne komentare. Među njima su Karlos Alvarez iz Španije, jedan od najpoznatijih i najtraženijih baritona današnjice, potom Alberto Mastromarin, Alesandro Luonga, Rodrigo Estevez, Rosio Ignasio, Manuela Kaster… Od pet zakazanih predstava, pevao sam dve, jer me je maestro Akvaviva pozvao u zadnji čas, a poznato je da se tamo podele znaju i do godinu dana pre premijere, a neretko i ranije od toga – podseća Šljivić.
On kaže da je tokom boravka u Italiji učestvovao i na jednom humanitarnom koncertu u organizaciji gradonačelnika Đenove.
– Nastup je prošao veoma dobro. Dobio sam ovacije, a pevao sam arije Bazilija (“Seviljski berberin”), Bartola (“Figarova ženidba”) i Fieska (“Simon Bokanegra”) – ističe Šljivić i napominje da je produkcioni tim Teatra “Karlo Feliče” u potpunosti zadovoljan njegovim angažmanom.
Izrazio je očekivanje da bi, zahvaljujući tome, uskoro mogao dobiti novi poziv da učestvuje u nekom od njihovih projekata.
M.B.