Уметници

Народно позориште у Београду
Јасмина Трумбеташ Петровић
Јасмина Трумбеташ Петровић

Солисткиња (СОПРАН)
Ансамбл: Опера
Статус: Првакиња (стална чланица)
Улоге у актуелном репертоару Народног позоришта:
• Леонора („Трубадур“)
• Амелиа („Бал под маскама“)
• Ћо Ћо Сан („Мадам Батерфлај“)
• Микаела („Кармен“)
• Леонора („Моћ судбине“)
• Хасанагиница („Хасанагиница“)
• Елизабета („Дон Карлос“)
• Татјана („Евгеније Оњегин“)
• Аида („Аида“)
• Адријана Лекуврер („Адријана Лекуврер“)
• Тоска („Тоска“)
• Дездемона („Отело“)

 

Повезане вести

Рођена је у Београду. Упоредо са студијама славистике на Филолошком факултету, учила је певање прво код професора Предрага Андровића, а затим код професорке Радмиле Бакочевић, код које је и магистрирала. Још током студија добијала је признања као најбољи студент на одсеку за соло певање, међу којима су: Награда „Јелена Михајловић“, Награда „Бисерка Цвејић“, Награда „Петар Коњовић“, Награда „Александар Трифуновић“...
У Опери Народног позоришта у Београду је ангажована још од 1993, најпре као члан Оперског студија, потом као солиста (од 1996), а звање првакиње опере добија 2002.
Добитница је три Награде Народног позоришта: за улогу Маргарете у Фаусту (2003), за улогу Леоноре у Моћи судбине (2009) и Аиде (2013 – представа играна у оквиру прославе 1700 година Миланског едикта, на сцени у Виминацијуму), као и Јавне Похвале за резултате у раду од изузетног и посебног значаја за успешну активност Народног позоришта у Београду, за сезону 2014/2015.
• Јавна Похвала за резултате у раду од изузетног и посебног значаја за успешну активност Народног позоришта у Београду, за сезону 2014/2015
У иностранству се са Опером Народног позоришта представила улогама Татјане у Оњегину (Фестивал „Барток +“ у Мишколцу у Мађарској, 2004), и у Италији (Равена, Вићенца, Ровиго, 2009). Самостално је гостовала као Аида (Фестивал „Gars am Kamp“ поред Беча – са великим успехом и одличним критикама: „Као Аида фасцинирала је чудесним пианима у гласу и драматиком“, 2008); Мадам Батерфлај (Seoul Art Centar у Сеулу – продукција Опере „Petruzzeli“ из Барија, у режији Даниела Абада, под диригентском палицом Ђане Фрате, са партнерима Франческо Аниле, Паоло Кони, Патрициа Шиволете, Орландо Полидоро, 2011) и недавно у Румунији; улогом Леоноре (у Македонији и Словенији, у две нове продукције Моћ судбине током сезоне 2010/11)... Међу признањима освојеним на међународним такмичењима, најзначајнија су Специјална награда за најбоље извођење композиције „Јапан“ М. Милојевића на такмичењу „Jeunesse Musicales“ у Београду 1993. и друга награда (прва није додељена) на такмичењу „Спонтини-Перголези“ у Маиолатију у Италији 2000.
У богатом концертном опусу издвајају се Вердијев Реквијем, Бетовенова IX симфонија, Дворжаков Реквијем, Брукнерова Миса, Моцартов Реквијем, Перголезијев Stabat mater, Реквијем Ксеније Зечевић, Рахмањинова Звона, Бетовенова Missa solemnis, Хонегеров Краљ Давид... Одржала је низ концерата у Београду и Србији, али и иностранству: у Норвешкој, Немачкој, Италији, Лисабону, Женеви, Варшави, Грчкој, Паризу, Лондону, Копенхагену, Израелу... Сарађивала је са многим оркестрима у земљи и иностранству, као и са многим истакнутим диригентима: Р. Силва, А. Мандеал, Ф. Роза, И. Паржик, Ј. Јанку, Ј. Харнајт, А. Гиорги, А. Гумар, Ђ. Фрата, С. Робертсон, М. Боеми, Ф. ла Векиа, М. Леонти, Г. Станциу, М. Јагушт, И. Топлак, Д. Савић, Б. Суђић, А. Марковић, С. Динић, М. Јаноски...

Репертоар:
Леонора, Трубадур, Ђ. Верди
Елизабета, Дон Карлос, Ђ. Верди
Амелија, Бал под маскама, Ђ. Верди
Леонора, Моћ судбине, Ђ. Верди
Аида, Аида, Ђ. Верди
Ћо-Ћо Сан, Мадам Батерфлај, Ђ. Пучини
Мими, Боеми, Ђ. Пучини
Микаела, Кармен, Ж. Бизе
Маргарета, Фауст, Ш. Гуно
Татјана, Евгеније Оњегин, П. И. Чајковски
Адријана Лекуврер, Адријана Лекуврер, Ф. Чилеа
Сузана, Фигарова женидба, В. А. Моцарт
Памина, Чаробна фрула, В. А. Моцарт
Фјордилиђи, Тако чине све, В. А. Моцарт
Ебигејл, Вештице из Салема, Р. Ворд
Каролина, Две удовице, Б. Сметана
Елизета, Тајни брак, Д. Чимароза
Тумачила је насловну улогу у праизведби опере Хасанагиница
Растислава Камбасковића (22. новембра 2009).

„Она доминира сценом, остварује виртуозност и драматику неопходну у исказивању компликованих, не само певачких, већ и психолошких карактеристика лика који тумачи...“

Сајт: www.jasminatrumbetas.com

Oпера

Хор

Оркестар