Вести

МАРИНА ВУКАСОВИЋ МЕДЕНИЦА ГОСТОВАЛА У ЦИКЛУСУ "ЛАЗА & ВИЛ РАЗГОВОРИ" У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА

24 март 2014

У оквиру циклуса "Разговори", одржаног 24. марта у Музеја Народног позоришта у Београду, гост је била костимограф Марина Вукасовић Меденица.
По узору на велике светске позоришне центре, у којима се уочи представа одржавају стимулативна предавања везана за нове продукције, Народно позориште и Фондација "Лаза Костић" уочи сваког извођења "Хенриja Шестoг" организују пригодне "Лаза & Вил разговоре".
Овога пута, тема разговора, који је са госпођом Вукасовић Меденица водила оснивач Фондације "Лаза Костић" Марина Милић Апостоловић, били су костими у представи "Хенри Шести" коју је по драми Вилијама Шекспира режирао Никита Миливојевић.
- Током процеса рада, који је трајао неколико месеци, све време сам осећала радост стварања. Била сам пресрећна што сам део ауторске екипе представе чија је премијера била заказана на сцени митског Глоб театра у Лондону. За све нас то је представљало огроман изазов - казала је госпођа Вукасовић Меденица и истакла да се редитељ Миливојевић сложио са њеним мишљењем да не би требало радити савремени костим.
- Договорили смо се да ослонац буде на епохи. У представи 12 глумаца тумачи тридесет и нешто ликова и требало је наћи право решење с обзиром да су они све време на сцени. Никита је прихватио моје решење које се односило на то да се ослонимо на силуету мушкарца Шекспировог времена. Померањем делова сценографије и променом елемената костима, глумци, заправо мењају простор у којем се налазе - објаснила је Вукасовић Меденица.
Она је додала да јој је драго што је успела да уради костиме који "имају комуникацију и са нашом данашњом естетиком и урбаном модом".
Током разговора, Марина Милић Апостоловић је подсетила и на писмо које је редитељ Миливојевић послао Марини Меденици поводом циклуса "Сусрети", у коме је била гост, такође у Музеју Народног позоришта, 26. септембра 2012. године.
Том приликом, он је, између осталог написао, да му је током проба "Хенрија Шестог", једно од омиљених места, осим пробне сале, био "Маринин мали office, радионица на четвртом спрату Народног позоришта.
- Ту сам осетио неку посебну енергију и посебан мирис посебне позоришне авантуре. Сваки разговор са Марином значио је корак даље. Око нас је било десетине књига, стотине фотографије Глоба... Жао ми је што тада нисам стигао да доведем своје студенте да виде како изгледа кад се озбиљно ради костим за једну представу и да се увере да још увек постоје костимографи који долазе на пробе да би пратили процес како се развија представа - рекао је Миливојевић.
У паузама између говорних сегмената, бројној публици по први пут се представио Трио "Лаза Костић" који чине Тамара Микулић (виолина), Ленка Петровић (харфа) и Катарина Станимировић (виолина).
На репертоару су биле композиције Дмитрија Шостаковича "Гавота" и Аксентија Максимовића "Еј, пусто море".
Представа "Хенри Шести" урађена је у копродукцији са Фондом „Лаза Костић“ и чувеним лондонским позориштем Глоб театар на чијој сцени је веома успешно премијерно изведен 11. маја 2012. године.
Циклус "Лаза & Вил разговори" покренути су 17. новембра прошле године, а теме су усмерене на поменуту представу, као и на богато стваралаштво Шекспира и Костића.
М.Б.