Вести

МЕЦОСОПРАН ЉУБИЦА ВРАНЕШ ПРЕМИЈЕРНО НАСТУПИЛА КАО КАРМЕН, У ИСТОИМЕНОЈ БИЗЕОВОЈ ОПЕРИ

27 мај 2017

У опери Жоржа Бизеа "Кармен", која је 27. маја изведена на Великој сцени под диригентском управом Ане Зоране Брајовић, први пут у насловној улози у овој продукцији, наступила је мецосопран Љубица Вранеш.
На тај начин, после две продукције у којима је учествовала у Румунији, у рок верзији на сцени Националне опере у Темишвару и класичној варијанти у Румунској опери у Темишвару, Вранеш се у насловној улози фаталне Циганчице, симбола сензуалне, страствене, независне жене чија љубав према слободи опстаје и пред лицем смрти, појавила и у овој представи у којој је до сада певала ролу њене другарице Мерцедес.
Микаелу, девојку са села, дочарала је сопран Александра Стаменковић Гарсија, ролу наредника Дон Хозеа певао је тенор Дејан Максимовић, а тореадора Ескамиља, баритон Небојша Бабић.
Улоге су остварили и Иванка Раковић Крстоношић (Фраскита), Дарко Ђорђевић  (Ремендадо), Павле Жарков (Данкаиро), Мирослав Марковски (Моралес), Вук Матић  (Зунига) и Ивана Живадиновић која је дебитовала у улози Мерцедес.   
У представи је учествовао Оркестар, Хор и балетски ансамбл Народног позоришта и Дечији хор „Хориславци“.
Сценографију је урадио Герослав Зарић, а костиме Катарина Грчић Николић.
Опера у четири чина "Кармен" по новели Проспера Меримеа у режији Небојше Брадића, имала је три равноправне премијере - 24. и 25. марта и 7. априла 2012. године.
Ово ремек дело славног француског композитора Бизеа представља један од најснажнијих уметничких израза тријумфа страсти над сентименталном љубављу.
Очаран лепом и превртљивом Кармен, војник Дон Хозе јој помаже да побегне из затвора у који је доспела због напада на једну радницу у фабрици цигарета у којој и сама ради. Међутим, њеним чарима подлеже и тореадор Ескамиљо, кога љубоморни Дон Хозе напада и покушава да убије. Због љубави према Кармен, Дон Хозе дезертира, а потом напушта и своју вереницу Микаелу. Кармен оставља Дон Хозеа и креће за Ескамиљом на кориду у Севиљу. Иако је Дон Хозе преклиње да му се врати, Кармен га сурово одбија. Тада Дон Хозе у очајању и бесу убија Кармен, док у позадини народ слави још једну Ескамиљову победу.
Опера је компонована на либрето који су саставили познати мајстори свога заната, Мејак и Алеви, користећи поменуту новелу, по поруџбини париске Опере комик, у којој је и праизведена 3. марта 1875. године.
У односу на Меримеову приповетку, опера представља моћну поетску надградњу као плод смислених структурних помака.
Брадић је изместио радњу у време грађанског рата у Шпанији, а посебна атмосфера добила се ангажовањем дела ансамбла Балета, коришћењем неких традиционалних борби које се увек везују за “Кармен”, као и убацивањем елемената фламенко музике.
М.Б.