Вести

БЕОГРАДСКА ПРЕМИЈЕРА BALKAN DANCE PROJECTА 13. НОВЕМБРА НА СЦЕНИ „РАША ПЛАОВИЋ“

28 октобар 2015

На Сцени „Раша Плаовић“, у петак 13. новембра (20.30) премијерно ће бити изведен кореографски Диптих Игора Кирова (Македонија) и Александра Илића (Србија) - Balkan Dance project - Volume 1.
Београдској премијери претходиће премијера 5. новембра у Велењу у организацији Фестивала Велење (Словенија).
Кореографски Диптих двојице аутора настао је у оквиру Међународног плесног пројекта који удружује младе, талентоване кореографе и играче из три државе (Словенија, Македонија, Србија), како би свако од њих, на сопствен начин, стилом и емоцијом изразио етику и естетику универзалног поимања суштине и традиције балканског полуострва.
Циљ Balkan Dance projecta је да здружи младе ствараоце различитих држава заједничког културног наслеђа, како би кроз сарадњу и стваралачки дијалог допринели ширењу нових токова данашње културе и уметности.
- О свом делу не желим да говорим, више волим да дозволим публици да сама уђе у мој свет и ствара сопствено мишљење о представи. Њихово осећање ће их уздићи до моје визије и онога што сам желео да остварим у представи. Нове визије и нови догађаји биће изражени кроз игру четири жене које су пуне емоција и енергије. Свака од њих има своју тајну суштину коју ће изразити на сопствени посебан начин - каже Игор Киров
- Gustav von Aschenbach полажући своје последње дане на жртвеник живота служи болни обред чежње за младошћу и лепотом. Колико је то покоравање усуду толико је и пркос неминовности која увек стиже прерано. Илузија којом су благословени његови последњи тренуци, налик песку који цури из Клепсидре, изворској води која бежи из склопљених дланова, гасне у раширеним зеницама узалудном трагању за нежношћу. Приносећи себе као жртву у част вечности слави живот са свим његовим неухватљивим чудима и необјашњивом загонетком постања као и суровом истином Живот је један једини… - сматра Александар Илић.
У представи учествују: Теодора Сујић, Миона Петровић, Мојца Мајцен, Адријана Данчевска и Катарина Стојковић.
Пројекат су помогли Фестивал Велење, Министарство културе Републике Македоније, Народно позориште у Београду и Факултет за инжењерски менаџмент у Београду.
М.Б.