Вести

ПРЕМИЈЕРА ДРАМЕ “НЕСПОРАЗУМ” АЛБЕРА КАМИЈА НАЈАВЉЕНА ЗА 10. ДЕЦЕМБАР НА СЦЕНИ “РАША ПЛАОВИЋ”

7 децембар 2011

Представа “Неспоразум”, по тексту Албера Камија и у режији Вељка Мићуновића биће премијерно изведена у суботу 10. децембра у 20,30 часова на Сцени “Раша Плаовић”.

На конференцији за новинаре, одржаној 7. децембра у Музеју Народног позоришта, шеф сектора маркетинга Љиљана Лазић Михајловић, представила је сарадничку и уметничку екипу коју предводе Љиљанa Благојевић (Мајка), Вањa Ејдус (Марија), Маријa Вицковић (Марта), Михаилo Лађевaц (Јан) и Милан Гутовић (Старац).
Управник Народног позоришта Божидар Ђуровић рекао је да му је веома драго што се Драма Националног театра “полако окреће ка највећим дометима људског духа, ка пробраној светској и домаћој драмској литератури, што је, верујем, предуслов добре позоришне представе”.
Он је подсетио да Ками дуго није извођен не само у Народном позоришту, него на српским сценама уопште.
- У суботу очекујемо озбиљан позоришни догађај, а за то постоје сви предуслови. Лепо је када се споји велики писац, велика литература, одлични глумци и млад редитељ. Дакле, то је покушај да видимо како то, библијски језиком речено, изгледа када се старо вино сипа у нове мехове – сликовито је описао Ђуровић.
Директорка Драме Молина Удовички Фотез напоменула је да је представа реализована са сопственим снагама, уз само двоје гостију – редитеља МИћуновића и сценографкињу Весну Штрбац.
Говорећи о разлозима постављања Камија на репертоар, она је казала да је “веома важно да се са сцена Народног позоришта чује лепа реч и јака мисао”.
Удовички Фотез је указала да “Неспоразум”, на неки начин, представља одговор на Сартрове “Прљаве руке”.
- У свом поређењу, Јован Вава Христић је рекао: “Ако Сартр каже шта човек мора да учини, Ками нам каже шта човек, у некаквом филозофском смислу, не сме да учини”. Ками нам у овом комаду говори о томе шта се догађа када се интерес стави испред љубави и до каквих неспоразума може доћи када се другом човеку, као људском бићу, не обраћамо с љубављу. Овај неспоразум је трагичан у античким димензијама. У данашњем свету, не само код нас него уопште, та девалвација поштовања човека према човеку и недостатка љубави, веома је присутна и због тога се овај текст, врло, тиче свих нас – нагласила је Удовички Фотез и додала да је он истовремено, у суштини, и веома лековит.
Мићуновић, који је урадио и избор музике, истакао је да овај комад говори о суровој отуђености међу најближима и распаду комуникације.
- Ми ово зовемо модерном трагедијом трагања за срећом и то је нека формулација која ми се чини блиском када имам у виду оно што смо урадили у представи. Ми смо од самог почетка желели да направимо једног узбудљивог Камија. Дакле, хтели смо да докажемо да ова крими - трилерска прича може бити и те како пуна обрта, изненађења, да има један веома прецизан ритам и да држи гледаоце буднима – рекао је млади редитељ који је дипломирао на Факултету драмских уметности у Београду у класи професора Егона Савина. Причајући о суштинском квалитету Камијеве литературе, драматург Жељко Хубач је оценио да у њој постоји "поетичност у језику“. Он је казао да су за представу, поред превода Мире Димитријевић који је основни, коришћени преводи са још неколико језика и изразио уверење да је захваљујући томе „створен комуникативан текст“.
Цитирајући реченицу из комада: „Европа је тако тужно место“, Љиљана Благојевић је приметила да „Неспоразум“ никад није био актуелнији него данас, „не само по тој реченици, него и по томе колика је наша жеља да негде одемо, а да не питамо која је цена“.
- Нико о томе не може боље да проговори, него један велики уметник, као што је Ками. Дивно је што ће се на нашем репертоару наћи ова представа, али је и дивно што ће у глумачким биографијама сваког од нас, писати да смо радили ове улоге и овај текст – указала је госпођа Благојевић.
Њене колеге, Михаило Лађевац и Марија Вицковић напоменули су да им је веома драго што су у подели и истакли да са нестрпљењем ишчекују премијеру.
Костиме је креирала Марина Меденица, сценски покрет је урадила Тамара Антонијевић, док је за дизајн тона био задужен Владимир Петричевић.
Репризе у овом месецу су 11. и 23. децембра.
М.Б.   
Интервју са Вељком Мићуновићем можете прочитати ОВДЕ.