СОПРАН СУЗАНА ШУВАКОВИЋ САВИЋ ОДРЖАЛА СОЛИСТИЧКИ КОНЦЕРТ НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ

Првакиња Опере Народног позоришта у Београду Сузана Шуваковић Савић, одржала је у петак 12. децембра први солистички концерт на Великој сцени матичног театра, у којем је, током досадашње богате каријере, остварила низ најзначајнијих улога из лирског сопранског фаха.
У оквиру програма под називом "Пучинију у част", под диригентском управом гошће из Италије Ђане Фрате, и у режији Ане Григоровић, изведене су арије, дуети и интермеца из популарних опера тог маестралног италијанског композитора који је светску славу стекао "Боемима”, "Тоском” и "Мадам Батерфлај", ремек-делима која се убрајају међу неколико најбољих опера икада написаних.
Осим Фрате, као специјални гости, наступили су и првакиња Опере Народног позоришта мецосопран Наташа Јовић Тривић и познати италијански тенор Ђорђо Кашари.
Концерт је отворио Оркестар Народног позоришта са Интермецом из другог чина опере "Мадам Батерфлај", коју је Пучини компоновао, према либрету Луиђија Илике и Ђузепа Ђакозе, 1903. године.
У наставку програма, из овог чувеног дела, о трагичној судбини једне јапанске гејше, њеној искреној и чистој љубави пуној чежње, разочарања и страдања, публика је уживала и у дуетима Ћо Ћо Сан и Пинкертона из првог чина, Ћо Ћо Сан и Сузуки из другог чина, као и арији Ћо Ћо Сан „Un bel di, vedremo“, такође, из другог чина.
Из "Девојке са запада", праизведене 1910. године у њујоршком Метрополитену, изведена је арија „Che’lla mi creda“, из трећег чина, а потом су на програму биле три нумере из опере у четири чина "Манон Леско".
У оквиру Интермеца из тог дела, чији је либрето написан према роману „Прича о витезу де Гријеу и Манон Леско”, приређена је модна ревија познате креаторке Милене Радовић, а потом су изведене и арије „Donna non vidi mai“ из другог чина, и „In quelle trine morbide“ из првог чина.
Први део концерта завршен је познатим аријама из "Тоске "- Каварадосијевом „E lucevan le stelle“ и Тоскином „Vissi d’arte“.
После паузе, наставак је био резервисан за арије из "Турандота", чувене опере, праизведене 26. априла 1926. године у Teatro alla Scala у Милану, чија је радња заснована на причи из персијске збирке из 1001 дана о окрутној кинеској принцези и заљубљеном татарском принцу.
На репертоару су биле арије Калафа „Nessun dorma“, из трећег чина и арија Лиу „Tu che di gel sei cinta“, такође из трећег чина.
Из чувеног Триптиха, који обухвата опере "Плашт", "Ђани Скики" и "Сестра Анђелика", изабран је Интермецо из ове последње, за коју је либрето, 1917. године, написао оперски редитељ Ђоакино Форцано.
Финале концерта било је резервисано за дуете из "Боема" и "Тоске" које је Сузана Шуваковић Савић извела са Ђорђом Кашаријем.
Из "Боема", (праизведених 1. фебрура 1896. године у Teatro Regio у Торину) , за које су српски критичари раније често истицали да се на њима образовао укус наше оперске публике, изабран је дует Мими и Родолфа „O soave fanciulla“, из првог чина.
Званични део концерта, завршен је дуетом Тоске и Каварадосија, из првог чина "Тоске", мелодраматичне и трагичне сторије о љубави, страсти, опсесији, али и тиранији, злу, корупцији и моћи, настале по либрету Луиђија Илике и Ђузепеа Ђакозе, а на основу истоимене драме Викторијена Сардуа.
На бис, на опште одушевљење многобројне публике, Сузана Шуваковић Савић и Ђорђо Кашари извели су још једном дует Ћо Ћо Сан и Пинкертона из првог чина "Мадам Батерфлај".
Као и после свих претходних нумера, тако и након ове, уметници су били награђени громогласним аплаузом.  
Сценографију је урадила Невенка Видак, а костиме је креирала Катарина Грчић Николић.
Едит Македонска је била концертмајстор, Срђан Јараковић и Глеб Горбунов корепетитори, Бранислава Пљаскић инспицијент, а Биљана Манојловић суфлер.
М.Б.

Више фотографија можете погледати ОВДЕ