Вести

У МУЗЕЈУ НП ПРЕДСТАВЉЕНА КЊИГА "ИНТУИТИВНИ СВЕТ РАНКА МЛАДЕНОВИЋА"

10 април 2013

Књига Иване Игњатов Поповић "Интуитивни свет Ранка Младеновића", коју је објавила Матица српска из Новог Сада, представљена је 11. априла у Музеју Народног позоришта у Београду, у оквиру циклуса "Промоције".

У име Куће, присутне је поздравио новоименовани директор Музеја Драган Стевовић, који је на ту функцију постављен пре два дана.
Он је посебно поздравио чланове породице Ранка Младеновића - сина Балшу и његову кћерку Ранку, као и господина проф. др Душана Рњака, представника "Матице Српске".
Структуру књиге чине два дела подељена у три целине. У првом делу, ауторка је кренула од поетике Ранка Младеновића и њених корена како би се показала његова чврста везаност за немачки експресионизам одакле је преузимао идеје за своје драмске иновације приказане у драмским гаткама, а чији се утицај осећао и у његовим грађанским драма, па донекле и у драмама насталим у заробљеништву.
Најобимнији део књиге представља поглавље "Ранко Младеновић као тумач драмског остварења". У њему се жели указати на Младеновићево конструктивно разматрање драматизација дела Достојевског и Боре Станковића, као и на његово тумачење гротексног као вечног у драмском остварењу.
У поглављу "Ранко Младеновић као историчар позоришта" жели се указати на његово виђење почетка позоришне делатности с Далеког истока, преко античке Грчке, Западне Европе, Србије (средњевековне и савремене) па све до "новог" америчког позоришта.
Други део књиге посвећен је драмском стваралаштву Ранка Младеновића.
- Позориште је један од најмоћнијих инструмената за истраживање и схватање човекове душе, за истраживање света и човековог места у њему, али и место с нарочитом атмосфером, где могу да се изазову дубоке, подсвесне емоције, и да се отворе оне енергије и снаге у људском уму које и појединце и друштво доводе у велика искушења. Ово начело било је основни постулат немачког еспресионизма, чијом поетком је Ранко Младеновић био заокупљен током свог целокупног стваралаштва. Вероватно је оволика моћ позоришта, као и експресионизма, утицала на Младеновића да највећи део свог стварања, критичарског рада, посвети развијању савременог позоришта у Србији у периоду после Првог светског рата - каже ауторка књиге, др Ивана Игњатов Поповић.
Поред ње, о књизи су говорили и професор Театрологије др Зоран Ђерић, асистент на Филозофском факултету магистар Невена Варница и театролог др Весна Крчмар.
М.Б.