Светска балетска звезда Сергеј Полуњин 7, 8. и 9. марта гостује на Великој сцени главном улогом у балету "Посвећење"

Један од најпознатијих балетских уметника данашњице, кореограф и глумац Сергеј Полуњин представиће се српској публици три вечери заредом 7, 8. и 9. марта на Великој сцени главном улогом у балету "Посвећење", у кореографији Јуке Оиши.

Представа је инспирисана кореографијом и извођењем Вацлава Нижинског на чувену композицију Игора Стравинског "Посвећење пролећа".

За овај догађај влада огромно интересовање љубитеља балета, а у прилог томе говори и чињеница да су улазнице за сва три извођења скоро распродате. Наиме, остало их је још веома мало, и то, искључиво, на трећој галерији. 

Полуњин, рођен 20. новембра 1989. године у украјинском граду Херсону, освојио је планету својим наступима са готово свим највећим светским балетским ансамблима.

Kаријеру је започео 2006, а са 19 година постао је најмлађи првак лондонског Kраљевског балета у историји ове уметничке куће.

Полуњин је наступао и у миланској Скали, Бољшој театру, Позоришту Станиславски у Москви, лондонском Ројал Алберт Холу, и бројним другим сценама широм планете. 

Познат је и по свом бунтовништву против естаблишмента и позивима да се класичан балет извуче из елитистичких кругова.
 
Интересантно је да је овај Украјинац, вансеријски таленат у својој уметности, од 2016. године, и држављанин Републике Србије у којој је основао и Фондацију „Сергеј Полуњин“ са циљем да промовише балет и игру најширој публици, одајући почаст класичном балету, а уводећи савремени плесни израз у интерпретацију.
М.Б.  

ИЗВЕШТАЈ СА КОНФЕРЕНЦИЈЕ ЗА НОВИНАРЕ ОДРЖАНЕ 6. МАРТА У РЕСТОРАНУ COMUNALE

Славни балетски играч, Сергеј Полуњин, представиће се београдској публици три узастопне вечери, 7, 8. и 9. марта на Великој сцени Народног позоришта главном улогом у балету "Посвећење" у кореографији Јуке Оиши.

Представа је инспирисана кореографијом и извођењем Вацлава Нижинског на чувену композицију "Посвећење пролећа" Игора Стравинског, а Оиши је на конференцији за новинаре, одржаној 6. марта, чији је модератор била в.д. управнице Народног позоришта Ивана Вујић, објаснила да није желела да базира комад на историјским чињеницама, већ да се бави емоцијама.

"Нисам желела да се бавим биографијом Нижинског, сви могу да о томе да прочитају на интернету. Желела сам да говорим о осећањима, о његовом унутрашњем бићу и тражила сам управо играча који је харизмом и својом техником сличан Нижинском и одмах сам се сетила Сергеја. Упознала сам га на фестивалу у Швајцарској, био је тако стидљив, а на сцени је из њега избијала искра. Та дуалност ме је фасцинирала", истакла је Оиши.

Полуњин је рекао да није размишљао о Нижинском и тек када је почео да игра "повезао се" са његовим емоцијама, са оним кроз шта је он пролазио и "научио лекцију о пролазности времена".

Славни играч је рекао да му комад "Посвећење" пружа прилику да путује и другима доноси уметност, јер му је циљ, како је истакао, да привуче људе балету, али и да балет измести из позоришта.

Признао је да га је наступ на отварању новосадског музичког фестивала Exit прошле године инспирисао да ради на томе да игра и на музичким фестивалима и у клубовима, на местима која нису уобичајена за ту врсту уметности, јер је уверен да је неопходно сачувати класичан темељ балета, али и модернизовати начин његовог представљања.

Полуњин игра и у новом филму Рејфа Фајнса "Бела врана" и каже да воли да комбинује језик филма и игре и у томе, такође, види будућност балетске уметности.

Сматра да је положај играча незадовољавајући, као и да би требало да буду више подржани, па је са тим циљем у Србији основао Фондацију "Сергеј Полуњин".

"Живот ме је довео у ову дивну земљу, која ме инспирише, даје ми идеје. Отац Kонстантина Kостјукова (в.д. директора Балета Народног позоришта у Београду) био је мој први учитељ балета и доста ми је причао о Србији", истакао је Полуњин.

Он је рекао да му је циљ да деловање фондације прошири и на друге земље, а све како би се помогло играчима на сваки могући начин, кроз стипендије, правну и здравствену заштиту, саветима, повезивањем, улагањем у младе таленте... 

Уз Полуњина у комаду "Посвећење" играју и солиста у Московском академском музичком театру "Станиславски и Немирович-Данченко" Алексеј Љубимов и солиста Балета Народног позоришта у Београду Дејан Kоларов.

Обојица су са Полуњином играла у балету "Сатори" током 2017. и 2018. године. 

"Сергеја познајем дуже него Дејана. Много се разликују, имају другачије образовање и приступ балету. Сергеј нагиње ка класичном балету, а Дејан савременој игри и ја морам да будем негде између њих двојице", рекао је Љубимов, док је Kоларов истакао да му излазак из репертоарског оквира Народног позоришта представља изазов.

Прочитајте још вести