Вести

У МУЗЕЈУ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА ОДРЖАНО ВЕЧЕ СА ВЈЕРОМ МИКИЋ МИРАНОВИЋ

17 октобар 2014

У оквиру циклуса "Сусрети", у петак 17. октобра, у Музеју Народног позоришта, одржано је вече са примадоном Вјером Микић Мирановић.
Разговор са уметницом, која је на сцени Националног театра певала најодговорнији и најтежи фах драмског сопрана, водио је директор Музеја Драган Стевовић.
Публика је била у прилици да чује неке детаље из њеног приватног живота, пре свега оне везане за одрастање у родној Подгорици, али и многе ствари које се тичу веома богате уметничке каријере.
Такође, говорила је о времену током студирања на Факултету музичких уметности у Сарајеву, ангажману у тамошњем Народном позоришту, сарадњи са професорком Бланком Данон, одласку у Српско народно позориште у Новом Саду, преласку у  београдски Национални театар, концертној каријери...
О госпођи Микић Мирановић, као врхунској уметници, веома надахнуто је причала њена колегиница, некадашња првакиња Опере СНП-а Гордана Којадиновић Балић која се, између осталог, посебно осврнула на њихову заједничку сарадњу у опери  Рудолфа Бручија "Гилгамеш", написанoj 1985.године према либрету Арсенија Арсе Милошевића, и изведеној поводом 125. годишњице СНП-а.
На крају вечери, у име Куће и в.д. управника Дејана Савића, који је службено био одсутан, в.д. директора Опере Ана Зорана Брајовић уручила је Вјери Микић Мирановић сребрњак Народног позоришта.  
Том приликом, Брајовић је признатој уметници поручила да тај гест прихвати као малу захвалност и мали знак пажње за све оне дивне улоге, нарочито из "гвозденог репертоара", које је годинама певала на сцени Народног позоришта.
У паузама између говорних сегменатa, емитовани су видео записи (припремио их је Петар Антоновић) из неких опера у којима је наступала - "Боеми", Ђани Скики", "Дон Карлос", "Аида", "Мадам Батерфлај" и "Моћ судбине".
Микић Мирановић је дипломирала соло певање на Музичкој акладемији у Сарајеву у класи проф. Бланке Данон.
Усавршавала се на Краљевском конзерваторијуму у Бриселу код проф. Луиса Девоса и на Музичкој академији „Моцартеум“ код професора Ким Борга.
Дебитовала је као студенткиња на сцени Сарајевске опере.
У периоду од 1985. до 1988. године била је првакиња Опере Српског народног позоришта у Новом Саду, а потом прелази у Народно позориште у Београду где је и пензионисана прошле године, такође као првакиња.
У њене најзначајније улоге убрајају се Грофица („Фигарова женидба“, Моцарт), Аида („Аида“, Верди), Леонора („Моћ судбине“, Верди), Дездемона („Отело“, Верди), Елизабета („Дон Карлос“, Верди), Ћо Ћо Сан („Мадам Батерфлај“, Пучини), Микаела („Кармен“, Бизе), Манон („Манон“, Масне),  Сантуца („Кавалерија Рустикана“, Маскањи)...
М.Б.