Вести

ВЕРДИЈЕВ “РЕКВИЈЕМ” ПРВИ ПУТ У НАРОДНОМ ПОЗОРИШТУ

15 април 2011

У среду, 20. априла на Великој сцени биће први пут изведен “Реквијем” Ђузепеа Вердија.

Као солисти наступиће Катарина Јовановић, Јелена Влаховић, Хон Ли и Иван Томашев.
Оркестром и Хором Опере Народног позоришта дириговаће гост из Ирске Брад Коен. Постао је познат када је, годину дана пошто је победио на Такмичењу композитора у Лидсу 1994. године, дириговао на светској премијери Напудериши јој лице (Powder Her Face) Томаса Адеса. После изванредног почетка каријере, дириговао је разноврстан репертоар у Енглеској националној опери, Аустралијској опери, Опери „Север“ и оперским ансамблима укључујући и оне у Луцерну, Нанту и Холандији, као и на фестивалима у Хонг Конгу, Единбургу, Челтенаму, Аделаиди, Вилдбаду и Портоу.
Сарађивао је и са другим значајним оркестрима, укључујући и Лондонски филхармонијски оркестар, Филхармонију, Краљевски филхармонијски оркестар, Би-Би-Сијев национални оркестар Велса и Би-Би-Сијев шкотски симфонијски оркестар, Штутгартску филхармонију, Симфонијски оркестар Ставангера, Оркестар Хет Гелдерса, Филхармонијски оркестар Монте Карла, Симфонијски оркестар Мелбурна, Национални симфонијски оркестар Ирске, Краљевски филхармонијски оркестар Ливерпула, Шкотски камерни оркестар и Симфонију Града Лондона.
Током 2007/08. је био ангажован на снимању првог CD-а за музичку кућу Chandos, што је у ствари био његов критички осврт на Ловце на бисере (Les Pêcheurs de perles) са Сајмоном Кинлисајдом, Бери Бенксом и Ребеком Еванс, и ЛПО. Недавно се вратио Симфонијском оркестру Мелбурна и Оркестру Викторије, као и Аустралијској опери, за продукцију Пепељуге у Сиднејској опери.
Током 2008/09, снимио је други CD за Chandos, његов критички осврт на Росинијеву Италијанку у Алжиру, са Џенифер Лармор и Филхармонијом. Снимио је свој први диск за Дојче грамофон (Deutsche Grammophon) са Филхармонијским оркестром Монте Карла и Емом Метјуз, имао је свој деби са Шведском опером у Пучинијевим Боемима. Затим се враћа Опери „Холанд парк“ за нову продукцију Трубадура и ради са Нели Мирићоју и Челзи опера групом за Саут бенк концертно извођење Вердијевог Макбета. Уз то, појавио се у веома гледаном телевизијском серијалу „Маестро“ на BBC 2.
Сезона 2009/10. је почела новом продукцијом Пепељуге у Малмеу. Током фебруара 2010, Коен је водио америчку премијеру музичке бајке Зачарано прасе у Њујорку Џонатана Дава, а затим је отпутовао на Маурицијус ради концерата и образовних пројеката. У априлу је дириговао Кармен у Западно-аустралијској опери, а онда се вратио у Лондон ради нове продукције Пелеја и Мелисанде у Опери „Холанд парк“, у јуну. У јулу је завршио сезону новом продукцијом Норме са Хасмик Папиан у главној роли, за Оперу „Хеделанд“ у Данској.
Почетком сезоне 2010/11, Коен је дебитовао у Опери Града Њујорка, дириговао је Љубавни напитак у продукцији Џонатана Милера, обрађивао Шумана и Брамса на Летњој школи у Дартингтону и прихватио позив Опере Западне Аустралије (са Роналдом Бротигамом) и Симфонијете „Вармландс“.
Коен је, поред своје богате извођачке каријере, почео да се бави издаваштвом: „Peters Edition“ је његово прво критичко издање Ловца на бисере 2002. објавио широм света. После овог великог успеха, Коен је довршио и објавио издања Маомета другог, Севиљског берберина и Норме.