Вести

ВИОЛИНИСТКИЊА ЕДИТ МАКЕДОНСКА ПРОСЛАВИЛА ТРИ ДЕЦЕНИЈЕ УМЕТНИЧКОГ РАДА

29 фебруар 2012

Наступом у опери Ђакома Пучинија „Мадам Батерфлај”, која је изведена у среду 29. фебруара на Великој сцени, виолинисткиња и концертмајстор Народног позоришта Едит Македонска прославила је три деценије уметничког рада.

На малој свечаности одржаној после представе, чије је актере публика наградила снажним аплаузом, в.д. директора Опере Ђорђе Павловић је, уручујући слављеници букет цвећа, казао да има велико задовољство и част да госпођи Македонској, у име Народног позоришта, честита 30. година успешне уметничке каријере.
Павловић је додао и да јој се захваљује на “дивном дару који је она својом уметношћу поклонила свима нама”.  
Едит Македонска потиче из музичке породице. Виолину је почела да учи код своје мајке Диане Рапонђиеве Стојановић, а дипломирала на ФМУ у Београду у класи професорке Ферн Рашковић. Завршила је специјализацију виолине и камерне музике у Пловдиву (Бугарска) код професора Недјалча Тодорова, где је и ангажована као асистент на тамошњем Факултету музичке уметности. Стекла је и диплому соло певања у М.Ш. „Стеван Мокрањац“ у Београду, а завршила је и балетску школу у Софији.
Радила је као професор виолине у музичким школама „Јосиф Маринковић“ и „Владимир Ђорђевић“ у Београду, као и професор виолине и предмета Читање с листа на Академији лепих уметности у Београду.
Као концертмајстор је била ангажована у Македонској Опери и Балету у Скопљу, у операма у Варни и Пловдиву (Бугарској), као и у Позоришту на Теразијама. Од 1980. године ради у Народном позоришту у Београду, где је концертмајстор.
Одржала је бројне концерте као солиста и концертмајстор широм бивше Југославије, те у Аустрији, Немачкој, Енглеској, Француској, Белгији, Чешкој, Јужној Кореји, Шпанији, Грчкој, Бугарској, Мађарској, Португалији и Данској. Учествовала на Новогодишњем фестивалу у Софији 2009. године. Снимала је за радио и телевизију.
Оснивач је Гудачког квартета „Едит“ (2000). Од многих концерата овог састава издвајају се они на међународном фестивалу у Софији 2005. и Европском фестивалу у Пазарџику (Бугарска) 2006. године, који су били веома запажени. Квартет је две године свирао камерну оперу „Дон Кихот“ Маснеа (Народно позориште, Сцена „Раша Плаовић“, под диригентском палицом маестра Ангела Шурева, са Живаном Сарамандићем у насловној улози), као и камерну оперу „Романса“ Игора Ранковића („Лето на Гардошу“, са маестром Ђорђем Станковићем).
Активни је учесник на бројним семинарима и мајсторским курсевима, члан је Удружења музичких уметника Србије, а једно време је била и председник Удружења оркестарских уметника Србије.
Бави се и компоновањем дечје музике (песме „Јабука и лептир“, „Саша, цигански пас“, као и музику за књигу „Бајка за децу“, аутора принцеза Јелисавете Карађорђевић).
Обележавање 30 година уметничког рада започето је солистичким концертом 5. фебруара 2012. уз клавирску сарадњу Татјане Перковић.
М.Б.