Вести

БАЛЕТОМ "КО ТО ТАМО ПЕВА", ОТВОРЕНО 62. СТЕРИЈИНО ПОЗОРЈЕ, ДРАМА "ЕЛЕКТРА" 29. МАЈА У ТАКМИЧАРСКОЈ СЕЛЕКЦИЈИ

26 мај 2017

Свечаном беседом Мирјане Гардиновачки, првакиње Српског народног позоришта (СНП) у пензији, и извођењем, ван конкуренције, култне представе Балета Народног позоришта у Београду „Ко то тамо пева“, у петак 26. маја, на Сцени "Јован Ђорђевић" СНП-а у Новом Саду, отворено је 62. Стеријино позорје.
- Позориште често називамо огледалом друштва. Иако нема моћ да решава проблеме, има мисију и обавезу да, бавећи се човеком и друштвом, указује на те исте проблеме", рекла је, између осталог, госпођа Гардиновачки, добитница две Стеријине награде за улоге Јуце у представи "Кир Јања" Српског народног позоришта и Ристане Крањц у представи "Јанез" Новосадског драмског театра.
На тој најзначајнијој позоришној манифестацији у нашој земљи и региону, београдски Национални театар, у оквиру такмичарске селекције "Породични и други демони", учествоваће 29. маја са Кишовом „Електром“, у режији Иве Милошевић.
У поменутој селекцији, по избору селектора Мирослава Радоњића, уврштене су и следеће представе: “Ожалошћена породица” Бранислава Нушића у режији Игора Вука Торбице (Прешерново гледалишче Крањ и Словенско људско гледалишче Цеље; “Ружа увела” Бора Станковић/Јелена Мијовић, режија Милан Нешковић (Позориште “Бора Станковић” Врање); “На Дрини ћуприја” (Иво Андрић/Кокан Младеновић СНП Нови Сад); “Хипноза једне љубави” текст и режија Душко Ковачевић (Звездара театар); “Моје дете” Стојан Срдић, Ана Ђорђевић (Београдско драмско позориште); “Ново доба” Вук Бошковић, режија Дино Мустафић (Битеф театар, АртХуб Сарајево), "Деца радости" Милена Марковић, режија Снежана Тришић (Атеље 212) и "Маестро" Миливоје Млађеновић, режија Милан Нешковић (Народно позориште Сомбор).
Радоњић је у образложењу навео да је редитељка Милошевић антологијску драму Данила Киша, по Еурипидовом комаду,поставила у класичнијем сценском облику, без грубих паралела са савременошћу и непотребних алузија на феномене данашњег друштва.
- Универзална прича о односу злочинца и жртве, релативности апсолутних судова о етичком кодексу и праву на освету, подсетила је на то да је позориште од античких времена уметност заснована, пре свега, на литерарно релевантном текстуалном предлошку, и да најчешће доследно протумачен на сцени постиже значајне естетске ефекте. Све је у представи Народног позоришта пажљиво промишљено и одмерено, од сценског говора за који је била задужена Љиљана Мркић Поповић, преко сведене и опчињавајуће музике Владимира Пејковића, интелигентно осмишљеног Хора, сценографије Горчина Стојановића, до бриљантних улога, пре свих Наде Шаргин као Електре и Душанке Стојановић Глид као Клитемнестре, поготово у њиховом сучељавању које вероватно представља најблиставију глумачку сцену целокупне сезоне - оценио је селектор Радоњић, који је уједно и директор Позорја.
У подели су и Марко Јанкетић (Орест), Павле Јеринић (Пилад), Александар Ђурица (Зидар), Бранко Јеринић (Строфије), Дарко Томовић (Егист), студенти ФДУ и АУ Мина Николић, Бојана Ђурашковић, Јоаким Тасић, Стефан Радоњић (Хор) и Владимир Пејковић (Музичар).
Представа је премијерно изведена 25. децембра прошле године на Сцени "Раша Плаовић".
М.Б.