Вести

БИЗЕОВА „КАРМЕН“, СА ЈАДРАНКОМ ЈОВАНОВИЋ У НАСЛОВНОЈ УЛОЗИ И ГОСТИМА БИНГ БИНГ ВАНГ (МИКАЕЛА) И ВОРЕНОМ МОКОМ (ДОН ХОЗЕ) ИЗВЕДЕНА НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ

1 март 2017

Опера Жоржа Бизеа „Кармен“, са првакињом Опере Народног позоришта у Београду мецосопраном Јадранком Јовановић у насловној роли, изведена је 1. марта на Великој сцени, уз учешће гостију из Кине сопрана Бинг Бинг Ванг и тенора Ворена Мока.
Млада и талентована солисткиња, Бинг Бинг Ванг, која активно наступа у Европи и Ворен Мок, уметник са веома завидном међународном каријером дугом више од 30 година, представили су се публици улогама Микаеле и Дон Хозеа.
Представа, под диригентском управом Дејана Савића, изведена је 38. пут, а наступили су и Александар Стаматовић (Ескамиљо), Невена Матић (Фраскита), Љубица Вранеш (Мерцедес), Дарко Ђорђевић (Ремандадо), Павле Жарков (Данкаиро), Вук Зекић (Моралес) и Мирослав Марковски (Зунига),
У овом популарном оперском делу, учествовао је Оркестар, Хор и балетски ансамбл Народног позоришта у Београду, као и Дечији хор "Хориславци".
Концертмајстор је била Едит Македонска.
Опера у четири чина "Кармен", у режији Небојше Брадића, имала је три равноправне премијере - 24. и 25. марта и 7. априла 2012. године.
Сценографију је креирао Герослав Зарић, костиме је урадила Катарина Грчић Николић, а кореографију Емилија Јовановић.
Прича о фаталној Циганчици, симболу сензуалне, страствене, независне жене чија љубав према слободи опстаје и пред лицем смрти - Кармен, настала је по новели Проспера Меримеа.
Опера је компонована на либрето који су саставили познати мајстори свога заната, Мејак и Алеви, користећи поменуту новелу, по поруџбини париске Опере комик 1872. године.
Брадић је изместио радњу у време грађанског рата у Шпанији, а посебна атмосфера добила се ангажовањем дела ансамбла Балета, коришћењем неких традиционалних борби које се увек везују за “Кармен”, као и убацивањем елемената фламенко музике.
М.Б.

Бинг Бинг Ванг, лирски сопран

Млада Кинескиња, Бинг Бинг Ванг, сопран, активно наступа у Европи. Проглашена је за један од десет најбољих сопрана у Кини од стране најважније националне телевизије у Кини, која емитује концерте који се одржавају широм света. Ванг је прва Кинескиња која је завршила мастер на Конзерваторијуму „Ђузепе Верди“ у Милану. Приликом боравка у Европи, наступа у  великом броју улога, као што су: Лиу у Турандот, Неда у Пајацима, Микаела у Кармен, Мими у Боемима, Виолета у Травијати, Адина у Љубавном напитку у операма у Италији, Француској, САД, Израелу, Летонији, Словенији, Румунији, Србији, итд.
У априлу ове године наступаће у улози Лиу у Турандот у Македонској опери. На позив Сингапурске лирске опере наступила је као гост у новембру 2016. године. Наступила је у улози Мими у Боемима у Кинеској националној опери у Великом театру „Фуџијан“, а учествовала је и на неколико концерата са оркестром Кинеске националне опере приликом дочека Нове 2017. године на националној телевизији у Кини.
Током 2016. године, у јуну, наступила је с великим успехом на концерту са Сиднејским лирским симфонијским оркестром у Опери у Сиднеју. Наступила је са светски познатим пијанистом Ланг Лангом на специјалном концерту приликом светске премијере једног дела. Певала је са Чешком филхармонијом на концерту „Централна тврђава“. Наступала је на Кинеској националној телевизији и Хунанској телевизији поводом прославе кинеске Нове године. Певала је са Филхармонијским оркестром у Лими, Перу. Наступала је у улози Лиу у Турандоту у Великом театру „Фуџијан“.
Током 2015. године, на позив Симфонијског оркестра из Мелбурна, певала је на концерту у Мелбурну, Аустралија. Певала је улогу Виолете у Травијати на Помпејском фестивалу у Италији. Тумачила је Мизету у Боемима у Театру „Белини“ у Катанији, затим Микаелу у Кармен на Фестивалу у Таормини на Сицилији. Наступала је као солиста у Малеровој Четвртој симфонији са Симфонијским оркестром „Же Јианг“ у Кини.
Током 2014. године, певала је на концерту у дворани Симфоније у Атланти, САД. Певала је Лиу у Турандот у Опери у Мецу, Француска. Наступала је као Неда у Пајацима у Симфонији у Хаифи, Израел. На позив маестра Тан Дуна, наступила је као једини сопран на концерту са Националним симфонијским оркестром на Пекиншком летњем фестивалу у Кини.
Током 2013. године, наступила је у улози Лиу у Турандот на Фестивалу „Пучини“ у Торе да Лагу у Италији. Тумачила је улогу Микаеле у Кармен у Словеначком народном позоришту у Марибору, а затим је наступала као Адина у Љубавном напитку у Летонској националној опери. Певала је на концерту који је приредила Фондација „Пучини“ у Концертној дворани „Пучини“ у Милану. Наступала је на Гала концерту „Верди“ на Оперском фестивалу у Риги, Летонија. Такође, наступала је на бројним концертима у Италији и Кини.
Током 2012. године, тумачила је улогу Адине у Љубавном напитку у Словеначком народном позоришту у Марибору. Наступила је и на концерту у Летонској националној оперској кући. Певала је на концерту у Венецијанском театру у Макау уз Кинески национални симфонијски оркестар и Кинеска три тенора, при чему је добила сјајне критике. Певала је улогу Серпине у опери Служавка господарица на Међународном фестивалу у Макау и добила је сјајне критике у „Фајненшал тајмсу“: „За Ванг Бинг Бинг, сопран, која се школовала у Шангају а сада живи у Милану, а која је прошлог викенда бриљирала у Перголезијевој Служавки господарици на Међународном музичком фестивалу у Макау, можемо рећи да је сјајна – мало шта јој се може наћи на путу ка успеху. Ванг је такође потпуно очарала и публику. Када је њен моћан и прилагодљив сопран пронашао сопствену оштру супротност... Ванг се устремила на комично.“
У Милану, током 2014. год, SKY TV ју је одабрао да се појави као прва оперска певачица у популарној ТВ емисији ИКС ФАКТОР, а снимак њеног наступа који је постављен на Јутјуб је имао више од 2 милиона прегледа. Италијанска телевизија је урадила интервју са Бинг Бинг у популарној музичкој емисији, а наступила је са Лауром Паузини, што је емитовано широм Европе. Током 2010. године, учествовала је на Првом фестивалском такмичењу Савонлина опере у Финској, где се такмичила уз неколико стотина учесника из целог света, при чему је била једини сопран из Кине који је стигао до финала. У штампи је добила следеће критике: „Млада оперска дива са обећавајућом будућношћу.“ Током 2011. године, учествовала је на мастер класу Миреле Френи и Маријеле Девије. Са само 21 годином старости, наступала је у Опери у Брашову, Румунија, тумачећи улогу Микаеле у Кармен. Наступала је Музичкој дворани у Монтреалу, Канада. У Кини је добила мноштво позива да постане водећи сопран у разним симфонијским оркестрима, као што је на пример Кинески национални симфонијски оркестар.
Опере и концерти:
2017. Мими, Боеми, Опера Народног позоришта у Београду
2017. Микаела, Кармен, Опера Народног позоришта у Београду
2017. Лиу, Турандот, Македонска национална опера
2016. Концерт у Сиднејској опери, Аустралија
2016. Концерт у сингапурској концертној дворани „Еспланада“ са Сингапурским лирским оперским оркестром
2016. Лиу, Турандот, Велики театар „Фуџијан“, Кина
2015. Виолета, Травијата, Teatro Grande degli Scavi, Помпеја, Италија
2015. Микаела, Кармен, Фестивал у Таормини, Италија
2015. Мизета, Боеми, Театар „Белини“ у Катанији, Италија
2015. Концерт са Симфонијским оркестром Мелбурна у Концертној дворани града Мелбурна, Аустралија
2014. Неда, Пајаци, Симфонија Хаифе, Израел
2014. Лиу, Турандот, Опера у Мецу, Француска
2014. Концерт у Симфонијској дворани у Атланти, САД
2014. Концерт са Кинеским националним симфонијским оркестром, Пекинг, Кина
2013. Лиу, Турандот, Фестивал „Пучини“, Торе дел Лаго, Италија
2013. Адина, Љубавни напитак, Летонска национална опера, Словеначко народно позориште, Марибор
2013. Микаела, Кармен, Словеначко народно позориште, Марибор, Словенија
2013. Гала концерт „Верди“ на Оперском фестивалу у Риги, Летонија
2013. Концерт Фондације „Пучини“, Музичка дворана „Пучини“, Милано, Италија
2012. Серпина, Служавка господарица, Међународни музички фестивал у Макау
2012. Концерт у Летонској националној опери, Рига, Летонија
2012. Концерт са Кинеским националним симфонијским оркестром, Венецијански театар, Макао
2011. Адина, Љубавни напитак, Концертна дворана „Верди“, Милано, Италија
2010. Мизета, Боеми, Концертна дворана „Верди“, Милано, Италија
2007. Микаела, Кармен, Опера у Брашову, Румунија

ВОРЕН МОК, уметнички директор / продуцент / тенор
Ворен Мок је кинески тенор из Хонгконга који је остварио завидну међународну каријеру дугу већ више од 30 година. Стекао је мастер на Музичкој школи у Менхетну, Њујорк, а данас је један од три најистакнутија кинеска тенора. Тренутно је уметнички директор Хонгконшке опере, Великог театра „Фуџиан“ и Великог театра „Жуаи Хуафа“. Такође, с обзиром на то да је Мок посвећен музичком образовању омладине, он је гостујући професор на Оперској академији Пекиншког универзитета, Жинан универзитету и Музичком конзерваторијуму у Шангају, као и истакнути професор на Универзитету Јужне Кине.
Ворен Мок је добитник Медаље части од Владе Хонгконга 2011. год, као и Кинеске награде за светско достигнуће 2010. год; од Италијанске владе је 2008. године добио титулу Витез италијанске звезде солидарности, затим Витез Реда уметности и књижевности од Владе Француске. Ове награде је добио због свог доприноса културној размени између Хонгконга, Италије, Француске и Кине. 2015. године је добио награду Десет најистакнутихих Кантонаца у свету, а 2016. у Пекингу је добио награду Најистакнутији Кинез.
Још од свог европског дебија 1987. године у Немачкој опери у Берлину, Мок наступа као гост широм света: Немачка опера у Берлину, Париска опера, Римска опера, Аустралијска опера у Сиднејској опери, Болоњски театар, Театар „Карло Феличе“ у Ђенови, Театар у Фиренци, Опера у Ници, Опера у Лиону, Театар „Колон“ у Буенос Аиресу, Холандска опера, Лајпцишка опера, Данска краљевска опера, Театар „Сан Карлос“ у Лисабону, Опера у Сијетлу, Бољшој театар, Варшавска опера, Лирски театар у Каљарију у Италији, АБАО Билбао, Ирска опера, Театар Палма де Мајорке, Опера у Нансију у Француској, Бергенска опера у Норвешкој, Летонска народна опера, Литванска народна опера, Опера Орландо на Флориди, Хавајска опера, Народни центар за извођачке уметности у Пекингу, Шангајска опера. Затим наступао је и у концертним дворанама: Карнеги хол у Њујорку, Лондонском Ројал Алберт Холу, Берлинској филхармонији, Бечкој концертној дворани, Дворани Сунтори у Токију, као и у Сеулу, Прагу и Цириху.
Ворен Мок је учествовао на бројним фестивалима, укључујући и оне у Бечу, Висбадену, Атини, Италији (Мартина Франка), Француској (Арл), Литванији, Пољској, Новом Зеланду, Сеулу, Пекингу (Музички фестивал), Шангају (Међународни уметнички фестивал), Сингапуру (Уметнички фестивал), Хонгконгу, Макау (Међународни музички фестивал) и Тајвану.
Његов оперски репертоар се састоји од више од 60 улога, укључујући и следеће: Калаф (Турандот), Каварадоси (Тоска), Родолфо (Боеми), Дон Хозе (Кармен), Рикардо (Бал под маскама), Радамес (Аида), Војвода (Риголето), Алфредо (Травијата), Дон Карлос, Ромео, Фауст, Вертер и многе друге.
Мок је врло активан у раду у Азији, не само као певач, већ и као продуцент. Као уметнички директор Међународног музичког фестивала у Макау, још од 2000. године, он је успео да уздигне овај фестивал до стандарда фестивала светске класе. Такође, он је оснивач и уметнички директор Опере у Хонгконгу. Био је продуцент на многим успешним операма и концертима у Макау и Хонгконгу, за шта је добијао похвале и од публике и од критичара. Мок је и саветник у Шангајској опери, Шангајској симфонији, Кинеској народној опери, Пекиншком музичком фестивалу. Био је продуцент и певач на извођењима опера: Ромео и Јулија, Кармен, Боеми, Отело, Чаробна фрула, Травијата, Мадам Батерфлај, као и на шангајском Међународном уметничком фестивалу и пекиншком Музичком фестивалу. Недавно је почео да редовно наступа у Народном центру извођачких уметности у Пекингу. Такође, он активно промовише западњачку оперу и музику у Кини и Азији.
Лондонски лист „Гардијан“ је о Моку објавио следеће: „Његова техника је стамена, уз то он поседује прелеп тон, као и ентузијазам на сцени; највише ноте постиже и одржава попут Паваротија.“ А Џорџ Лумис, коментатор за „Оперски магазин“ је овако описао Моков наступ: „Изгледа да је Ворен Мок извео своју интерпретацију по угледу на Раула, Франка Корелија, у Ла Скали, при чему се невероватно приближио идеалу. Довољно је рећи да Мок поседује звонак, помало баритонски тон и завидну јачину. Његов Раул је аутентично искуство, при томе не само због сигурног извођења и импресивних високих нота...“