Вести

„Љубавни напитак“, после две и по године, поново на оперском репертоару, сопран Душица Бијелић гостовала у улози Адине

14 октобар 2017

Опера Гаетана Доницетија „Љубавни напитак“, после две и по године паузе, поново је од суботе 14. октобра уврштена на репертоар Велике сцене.

Под диригентском управом Ђорђа Станковића, у овој комичној опери, чија се радња дешава у малом италијанском селу крајем 18. века, ролу младе и богате девојке Адине певала је гошћа - сопран Душица Бијелић, а у улози Неморина, младог сељака, заљубљеног у њу  наступио је тенор Дејан Максимовић.
 
Баритону Владимиру Андрићу био је поверен лик наредника Белкореа, бас Михаило Шљивић певао је ролу надрилекара Дулкамара, а сопран Александра Петровић девојке из села - Ђанете.

У представи су учествовали Оркестар и Хор Опере Народног позоришта у Београду.

„Љубавни напитак“ је премијерно изведен 5. новембра 2003. године, у режији Пламена Карталова.

Сценограф је Борис Максимовић, костимограф Љиљана Орлић, кореограф Владимир Логунов, док је асистент редитеља била Ивана Драгутиновић Маричић.

Представа је последњи пут била на репертоару 15. априла 2015. године.
М.Б.

Душица Бијелић
Дипломирала је у класи Људмиле Грос Поповић. Усавршавала се на Универзитету за музику и сценске уметности у Бечу, у Оперском студију Санта Ћећилија у Риму и на Музичком конзерваторијуму Бард колеџ у Сједињеним Државама.

Такође, добитница је пуне стипендије за петогодишње учешће у Програму за младе певаче Данијел Фера у Тоскани.
Дебитанстки оперски наступ имала је у Росинијевом Путовању у Ремс са улогом Грофица од Фолевиле, у Краљевском позоришту у Мадриду.

Њен невероватан наступ у Бериовим Народним песмама демонстрирао је њене сјајне вокалне и драмске способности трансформације, због којих ју је британски Индипендент уврстио у осам највећих младих талената у свету уметности у 2014. години.

Душица Бијелић је приступила Програму за младе уметнике Јете Паркер у Краљевској оперској кући у Лондону у септембру 2012. године.
Са Краљевском опером наступила је први пут у децембру исте године, у улози дворске даме у Мајерберовом Роберту ђаволу,у режији Лорана Пелија. Од тада је на главној сцени заиграла у операма Набуко, Дoн Карлос, Ластавица, Парсифал, Жена без сенке и Фигарова женидба.

Замењивала је улогу Бланш у Пуланковој опери Разговори Кармелиђанки затим улогу Татјане у Евгенију Оњегину, Лизете у Ластавици, Микаеле у опери Кармен и Маргарете у Фаусту.
Са Краљевским балетом је на великој сцени извела Пуланкову Глорију а 2013. године је учествовала у гала наступима на турнеји по Бразилу.

Међу њеним успесима налазе се прва награда на Такмичењу Мостови каријере у Њујорку, награда публике на Фестивалу Росини у Вилдбаду и прва награда на Међународном такмичењу соло певача Никола Цвејић у Србији.

Душицини скори наступи су били Последње четири песме Рихарда Штрауса на Коларцу са Београдском Филхармонијом затим улога Софи из Маснеове опере Вертер у оперској кући Ђузепе Верди у Трсту, улога Адине из Доницетиевог Љубавног напитка такође у Трсту и улога Павле из Христићеве опере Сутон у позоришту Мадленијанум чија премијера је била део Бемус Фестивала.