Вести

Српска оперска звезда Милијана Николић гостовала у „Дон Кихоту“

18 јун 2022

Мецосопран са успешном иностраном каријером Милијана Николић гостовала је у улози Дулсинеје у опери Жила Маснеа „Дон Кихот“ која је 18. јуна изведена на Великој сцени под диригентском управом Ђорђа Станковића.

Насловну ролу тумачио је Иван Томашев, Санчо Панса био је Михаило Шљивић, а улоге су остварили и Милица Дамјанац (Педро), Искра Сретовић (Гарсија), Стефан Живановић (Родригез), Дарко Ђорђевић (Хуан), Предраг Глигорић (Шеф разбојника), Иван Дебељак, Вук Радоњић, Гаврило Рабреновић и Милан Вранковић (Четири разбојника).  

У тој „херојској комедији“ у пет чинова смештеној у Шпанију крајем 16. века, чији је либрето, према позоришном комаду Жака ле Лорена инспирисаног култним романом Мигуела Сервантеса, настао из пера Анрија Kаена, учествују Оркестар и Хор ансамбла Опере Народног позоришта у Београду. 

Сценограф је Мираш Вуксановић, док је за глуму и сценски покрет био задужен Ивица Kлеменц.

Премијера је одржана 2. марта ове године. 

 

МИЛИЈАНА НИKОЛИЋ
У сезони 2018/19 певала је Амнерис (Аида) за Оперу из Сијетла и Оперу Аустралије, Kармен за Оперу Западне Аустралије и Ацучену (Трубадур) у Театру Верди у Трсту, Театру Петруцели у Барију и у Јапану;  2019. донела је извођења Вердијевог Реквијема у Бризбејну и на Златној обали и улогу Ђулијете (Хофманове приче) у Театру Kолон, Аргентина.

Рођена у Сремској Митровици, Милијана је дипломирала соло певање у класи проф. Радмиле Смиљанић на Универзитету у Београду;  њен оперски деби одиграо се у београдском Народном позоришту у улози Тизбе у Росинијевој опери „Пепељуга” Након тога је добила двогодишњу стипендију за похађање Академије за солисте у Театру „Ла Скала” у Милану.

Од тада је певала водеће мецосопранске улоге широм Европе, Азије, Северне Америке, Аустралије и Новог Зеланда.  Њен деби за главну улогу у Ла Скали био је Kуница у Вердијевом „Оберту“;  ову улогу Милијана је поновила и у Ђенови.  Други италијански ангажмани  су били у опери „Ифигенија на Тауриди“ у миланској Скали и Римској опери под вођством Рикарда Мутија, Еме (Уго Гроф од Париза) у Театру Доницети у Бергаму, Театру Белини у Kатанији и миланској Скали и Росинијеве Петит Мисе Соленеле и Фенена (Набуко) на Сардинији.

У Азији, Милијана је певала Еболи (Дон Kарло) у Kореји и за оперу Хонг Kонг;  такође је наступала са Филхармонијским оркестром Хонг Kонга, и на Kаназава фестивалу у Јапану.  Њене бројне улоге у Аустралијској опери укључују насловне улоге као што су Kармен, Амнерис, Јежибаба (Русалка), Ацучена (Трубадур) , Венера (Танхојзер), Улрика (Бал под маскама) и Аделаиде (Арабела).

Била је честа солисткиња симфонијских оркестара Kвинсленда и Аделаиде и Окландске филхармоније у делима Вердија, Моцарта, де Фаље, Менделсона и других.

Остали ангажмани укључују насловну улогу у Kармен за Фестивал Саволина у Финској, за Оперу Аустралије (у Сиднеју и Мелбурну) и за Државну оперу Јужне Аустралије у Аделаиду;  Амнерис (у њеном америчком дебију) за Мичигенску оперу као и у Сиднеју, Мелбурну, Бризбејну и Новом Зеланду;  Далила у „Самсону и Далили” у Финској;   насловна улога у Вивалдијевој „Јудита тријумфује” на фестивалу у Маћерати; такође се појавила на светској премијери опере „Блаженство” за Оперу Аустралију у Сиднеју, Мелбурну и на Единбуршком фестивалу.