Вести

Плакати Народног позоришта у селекцији међународних фестивала

17 јун 2022

Током 2022. године,  плакати за представе Народног позоришта у Београду нашли су се у селекцији неколико међународних и домаћих фестивала. 

Радови аутора Јована Тарбука, дизајнера Народног позоришта у Београду, представљени су ове године на више манифестација посвећеним уметности позоришног плаката, међу којима су:  
- 7. Међународно Бијенале казалишног плаката у Вараждину (Хрватска) 
- 17. изложба позоришног плаката и графичког обликовања, Стеријино позорје, 2022. на коме је представљено чак шест плаката што је највећи број радова истог аутора, 
- Међународно Тријенале плаката, Кипар на коме ће бити представљена решења за чак три представе (”Пеликан”, ”Дон Кихот”, ”Вуци и овце”), 
- Међународни фестивал позоришних плаката у Јерменији.

Позоришни плакат је посебна категорија у пољу дизајна и визуелних комуникација. Народно позориште у Београду негује рад на позоришним плакатима као једној од главних карика у комуникацији са публиком. 

О позоришном плакату, писао је проф. Драган Живанчевић (Академија уметности Нови Сад), у предговору каталога 17. изложбе позоришног плаката и графичког обликовања у оквиру 67. Стеријиног позорја:
”(…) када се такав случај деси, на радост публике која једнако поштује и ликовну и позоришну уметност, можемо да уочимо и једну специфичну аналогију, где је правоугаоник плаката, попут оквира позорнице, простор симбиотске игре, па су садржај плаката и представе магично различити и исти” (из предговора ”Плакат који игра”)

Јован Тарбук је међународно признати графички дизајнер и уметник.  Његов рад у домену визуелних комуникација, а посебно у дизајну плаката и визуелног идентитета, добио је већи број награда и признања, укључујући и две Награде за најбољи казалишни плакат на међународном Бијеналу казалишног плаката у Вараждину (2011. и 2017), Награду на Изложби позоришног плаката и графичког обликовањау оквиру Стеријиног позорја 2019, Награду победника шестог издања Poster Heroes – Права у љубави (2016), Награду победника фестивала Graphic Matters (Бреда, Холандија 2017), као и Награду жирија за најбољи светски лого, Hiiibrand (Кина, 2013).