Државни камерни музички театар „Опера Санкт Петербурга“ 26. јуна (20,00) гостује на Великој сцени са опером Рихарда Штрауса „Електра“


12 јун 2021

Једно од најбољих музичких позоришта у Русији, и ван њених граница, Државни камерни музички театар „Опера Санкт Петербурга“ поново је на турнеји у Србији у оквиру које ће 26. јуна гостовати у Народном позоришту у Београду, а 27. и 28. јуна у Опери и театру Мадленианум.

На Великој сцени националног театра, руски уметници представиће се, у суботу од 20 часова, музичком драмом Рихарда Штрауса „Електра“, према либрету Хуга фон Хофманстала, под диригентском управом Максима Ваљкова и у режији народног уметника Русије Јурија Александрова.

Има ли опера без љубавне лирике? Чак ако љубавна линија није главни покретач сижеа, тешко је замислити да је уопште нема. Шта у том случају треба да дирне срца слушалаца?

Потпуно неочекиван одговор на то питање дао је Рихард Штраус у опери „Електра“. Та опера је била почетак његове сарадње са драматургом Хугом фон Хофмансталом – обојицу их је привукао сиже Софоклове трагедије „Електра“.

У основи познатог мита је прича о Електриној освети очевим убицама – мајци Клитемнестри и њеном љубавнику Егисту.

Међутим, код Софокла доминира узвишени патос, својствен античкој трагедији, док је Штрауса и Хофманстала, представнике почетка двадесетог века, заинтересовало нешто друго – приказ тамних страна људске психе. Уместо уобичајене представе савршене и узвишене Хеладе – приказана је веома узнемирујућа прича о болу и мржњи.

Стара Грчка је у „Електри“ неочекивано представљена као страсна, импулсивна и демонска. Ту нема места за љубавну лирику, за хорске сцене и бројни ансамбл,већ је композитор сву пажњу усмерио на веома захтевне соло партије, до крајњих граница разоткривајући конфликт главних јунака. „Електра“ је трагедија о крају древне цивилизације, али захваљујући Штраусовом смелом и новаторском музичком језику, опера је постала привлачна и жива музичка драма, типичан пример експресионизма.

Редитељ Јуриј Александров, који је осмислио веома снажан сценски приказ те опере, каже да је било врло интересантно трагати за адекватним простором и средином у каквој су живели легендарни ликови.

„Време када је опера написана било је спој класицизма и нових идеја: арт-нуво и конструктивизма. У нашој представи класицизам умире и остаје само
скелет – конструкција која попут кавеза ограничава животну средину јунака“, открива господин Александров, иначе оснивач и стални уметнички руководилац овог театра.

Трупа театра „Опере Санкт Петербурга” је врло млада. Чине је дипломци санктпетербуршког конзерваторијума који носи име Н. А. Римског-Kорсакова, али и млади таленти које Јуриј Александров уме да пронађе широм Русије. 

Најбољим мајсторима Државног камерног музичког театра „Опере Санкт Петербурга” – солистима изразите индивидуалности, са истанчаним осећајем за стил и сценски шарм, својствена је задивљујућа органика извођења и префињено психолошко поимање дела. 

Унутрашњи, духовно богат, филозофски и поетски свет допушта смелу интерпретацију класичних и савремених музичких текстова.

У оквиру мини турнеје по Србији, Опера Санкт Петербурга одржаће концерт 27. јуна у Мадлениануму, а дан касније, на истој сцени, извешће оперу „Есмералда“.

Овај угледни руски театар гостовао је јесенас с великим успехом у Београду - 13. и 14. новембра у Народном позоришту у Београду извели су оперу Бенџамина Бритна „Насиље над Лукрецијом“, а 15. и 16. новембра у Опери и театру Мадленианум „Отмицу из сараја” Волфганга Амадеуса Моцарта.

Улазнице могу да се купе на благајни Народног позоришта и online https://www.narodnopozoriste.rs/sr/ulaznice

Програми у Народном позоришту, уз ограничен број места за публику, одржавају се уз поштовање свих мера заштите које прописује Kризни штаб у вези са епидемијом вируса корона.

 

Сличне вести

Државни камерни музички театар „Опера Санкт Петербурга“ гостовао 13. и 14. новембра на Великој сцени са опером Бенџамина Бритна „Насиље над Лукрецијом“

ГЛОБ ТЕАТАР 18. ЈУНА ГОСТУЈЕ СА "ХАМЛЕТОМ" НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ

ЧУВЕНИ ГЛОБ ТЕАТАР ИЗ ЛОНДОНА 28. ЈУНА ГОСТУЈЕ СА ШЕКСПИРОВИМ КОМАДОМ “ДВА ВИТЕЗА ИЗ ВЕРОНЕ”

НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ ИЗ НИША 24. ЈУНА ГОСТУЈЕ НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ СА ПРЕДСТАВОМ „ГДЕ ЈЕ НЕСТАО ХАРМС“

ОПЕРА „ТРУБАДУР“ 28. ЈУНА ГОСТУЈЕ НА ЛЕТЊОЈ ПОЗОРНИЦИ У НИШКОЈ ТВРЂАВИ

НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ ПРЕМИЈЕРНО ИЗВЕДЕН "ЛЕТЕЋИ ХОЛАНЂАНИН" РИХАРДА ВАГНЕРА

Национална опера и балет Републике Северне Македоније гостује 28. јуна са балетом „Госпођице из Авињона“

Народно позориште у Београду 18. и 19. септембра гостује са драмом „Рат и мир“ у Националном драмском театру Русије „Александрински“ у Санкт Петербургу

Оперета Јохана Штрауса „Слепи миш", уз специјалне госте, изведена на Великој сцени

ХНK Загреб гостује у Народном позоришту са комичном опером Јакова Готовца „Еро с онога свијета“

Претрага