Опера Kристофа Вилибалда Глука „Орфеј и Еуридика“ премијерно изведена с великим успехом

23 јун 2021

Опера Kристофа Вилибалда Глука „Орфеј и Еуридика“, по либрету Ранијерија де Kалцабиђија, под диригентском управом госта из Бугарске Диана Чобанова, у режији Александра Николића и кореографији Александра Илића, с великим успехом премијерно је изведена 23. јуна на Великој сцени.

Дело је засновано на миту о Орфеју и Еуридики, причи која говори о љубави и губитку, али и о томе колико је неко спреман да се жртвује за своју љубав. Орфеј доказује да у љубав и осећаје треба веровати, чак и када се то чини заиста немогућим јер пркоси законима живота и смрти.

У Николићевој поставци Орфеј, као харизматични индивидуалац, веома личи на људе савременог света, он одбија да прихвати и разуме природне процесе као што су живот и смрт, чак успева и да их превазиђе. Та победа делује као тријумф људске снаге и на почетку буди оптимизам…

У овом код нас ретко извођеном камерном оперском делу са три улоге наступиле су првакиње Опере Народног позоришта - мецосопран Александра Ангелов (Орфеј) и сопрани Снежана Савичић Секулић (Еуридика) и Софија Пижурица (Амор).

У представи су учествовали и Хор, Оркестар и Балет Народног позоришта.

Одушевљена публика наградила је на крају представе изванредну уметничку екипу вишеминутним бурним аплаузима и узвицима „браво". 

За улоге Орфеја, Еуридке и Амора постоји више алтернација у којима су и Љубица Вранеш/ Јана Цвектовић (Орфеј), Невена Бриџен / Исидора Стевановић (Еуридика) и Иванка Раковић Kрстоношић / Милица Дамјанац / Невена Ђоковић (Амор).

Сценографију је урадила Дуња Kостић, а костиме Kатарина Грчић Николић.

Прва реприза биће одржана у недељу 27. јуна. 

Ово је тек друга поставка тог оперског ремек-дела класичне лепоте и одмерености у Народном позоришту у Београду.

Опера „Орфеј и Еуридика” први пут премијерно је изведена у националном театру 12. децембра 1959. године, под диригентском управом Оскара Данона, у режији и кореографији Ани Радошевић, а у подели су биле Бисерка Цвејић (Орфеј), Добрила Богошевић (Еуридика) и Софија Јанковић (Амор).

Критику Зорице Којић, објављену у дневном листу „Данас" можете да прочитате ОВДЕ

Галерија