Aleksandar Ilić

Solista Baleta I

O umetniku

Aleksandar Ilić je prvi solista Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, koreograf i profesor Instituta za umetničku igru.
Baletsku karijeru započeo u Narodnom pozorištu u Beogradu 1998. godine, a kao koreograf, debitovao je 1999. godine na Festivalu koreografskih minijatura.

Tokom karijere sarađivao je s velikim brojem domaćih i inostranih koreografa.

Najznačajnije uloge: Lakrdijaš i Pas de trois (I čin) Labudovo jezero Dimitrije Parlić; Plava ptica Uspavana lepotica Vladimir Logunov; Benvolio Romeo i Julija Dimitrije Parlić; Mladić Valpurgijska noć Dušan Trninić; Pas de deux (I čin) Žizela Leonid Lavrovski; Merkur Adrijana Lakuvrer Vladimir Logunov; Vukovi i Posvećenje proleća Dytmar Sayffert; Majkl Dr Džekil Mr Hajd Vladimir Logunov; Faustin Dama s kamelijama Lidija Pilipenko; Miško Ko to tamo peva Staša Zurovac; Alanson Kraljica Margo Krunislav Simić i dr.

Autor je baleta: Viva la vida! (Narodno pozorište 2009.); Lisabonska priča (Narodno pozorište 2010.); Praznik ljubavi (Madlenianum opera i teatar 2011.); Balada o mesecu lutalici i Sobareva metla (Madlenianum opera i teatar 2012.), Alisa (Narodno pozorište Sarajevo 2017.).

Plesne predstave, instalacije i performansi: Fond Mila i kućni ljubimci (Bitef teatar, 2010.); Iza ogledala (Kulturni centar Reks, 2011.); My phobia - Pteronophobia (Laban konzervatorijum London, 2012.); Plesni teatar Gospođe (Narodno pozorište, 2014.); Igra Save Šumanovića – Beračice (Institut za umetničku igru, 2015.); Reminiscencija (Festival Velenje, 2015.); Četiri pesme za Tađa (Narodno pozorište, 2016.); Posle soneta (Madlenianum opera i teatar 2016.); Sablazan u dolini Svetog Florijana (Bosanski kulturni centar 2017.); Čarobni breg (Ustanova kulture Vuk Karadžić 2019.).

Dečije predstave: Čarobni pasulj (Pozorište lutaka Pinokio, 2008.); Legenda o tebi (Atelje 212, 2013.); Zvezdica Spavalica (Festival Velenje 2018.).

Opere: Melanholični snovi grofa Save Vladisavića (Narodno pozorište, 2015.); Čarobna frula (Narodno pozorište, 2015.); Don Đovani (Narodno pozorište Sarajevo, 2016.); Služavka gospodarica (Narodno pozorište, 2016.); Bela ruža (Dorćol Platz 2016.); Operne zgode i nezgode (Narodno pozorište Sarajevo 2017.); Krunisanje Popeje (Narodno pozorište Beograd 2019.)...
Koreografisao je veliki broj manjih formi koje se često izvode na baletskim takmičenjima.

Autor je knjiga stihova Praznik srca (1999-2010) i U prisustvu šapata (2013), u saradnji s Teodorom Sujić preveo knjigu Tatjane Vujisić Todorovska Modeliranje pedagoškog rada baletskih repetitora (2019.).


Jedan je od osnivača i predsednik Udruženja profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije i utemeljivač Nagrade Terpsihora.
Glavni i odgovorni urednik publikacije za umetničku igru Stepart.

Diplomirani komunikolog Fakultet za medije i komunikacije i magistar koreografije Triniti Konzervatorijuma za muziku i ples Laban u Londonu.

Dobitnik mnogih priznanja Narodnog pozorišta, grada Beograda, dve kolektivne Nagrade Dimitrije Parlić, Zlatne značke kulturno prosvetne zajednice Srbije i Nagrade za životno delo Filip Višnjić.

Osnivač je prvog i jedinog akreditovanog Fakulteta za umetničku igru u Srbiji.

2015. godine izabran u zvanje vanrednog profesora za užu naučnu oblast Dramske i audiovizuelne umetnosti.

Veb sajt

Osnovni podaci

Solista I
Ansambl: Balet
Status: stalni član