Vesti

Na Velikoj sceni održan tradicionalni novogodišnji operski Gala koncert

13 januar 2019

Tradicionalni novogodišnji Gala koncert prvaka, solista, Orkestra i Hora Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, uz ekskluzivno gostovanje proslavljenog srpskog violiniste Ilije Marinkovića, pod dirigentskim upravama Dejana Savića, Zorice Mitev Vojnović, Ane Zorane Brajović i Đorđa Stankovića, održan je u nedelju 13. januara na Velikoj sceni.

Već godinama ustaljeno, Novu godinu po julijanskom kalendaru, publika u svečarskoj atmosferi dočekuje uz najpopularnije i najlepše arije, duete, tercete, horska izvođenja... iz bogatih opusa najvećih svetskih kompozitora, a ovoga puta, koncert  je bio osmišljen tako da su svi učesnici bili gosti na balu, priređenom na sceni. 

Program, u prepunoj sali, uz uvertiru iz Štrausovog „Slepog miša“, remek-dela bečke operete, praizvedenog 5. aprila 1874. godine, otvorili su plesom domaćini večeri – dramski umetnik Milenko Pavlov i prvakinja Opere Jasmina Trumbetaš Petrović, idejni tvorac koncepta ovogodišnje gala večeri. 

U nastavku koncerta, publika je uživala u Horu Cigana i matadora iz Verdijeve „Travijate“, bariton Ljubodrag Begović izveo je čuvenu Gastaldonovu romansu “Zabranjena muzika” (Musica proibita), sopran Sofija Pižurica i mecosopran Aleksandra Angelov otpevale su poznati duet cveća iz opere “Lakme” Lea Deliba, a bas Nenad Jakovljević ariju Don Bazilija iz Rosinijevog “Seviljskog berberina”. 

Duet Silvija i Nede, iz “Pajaca” Ruđera Leonkavala, izveli su bariton Vladimir Andrić i sopran Aleksandra Stamenković, sopran Jasmina Trumbetaš Petrović pevala je ariju Adrijane iz Čileine “Adrijane Lekuvrer”, a tenor Janko Sinadinović ariju Kavaradosija iz “Toske” Đakoma Pučinija. 

Kraj prvog dela Gala koncerta, prilagođenog prazničnom raspoloženju, glamuroznom po broju učesnika, sceni i raskošnim toaletama, pripao je ekskluzivnom gostu, poznatom srpskom violinisti sa bogatom internacionalnom karijerom Iliji Marinkoviću, koji je izveo Ciganske melodije, opus 20 br. 1 španskog violinskog virtuoza i kompozitora Pabla de Sarasatea, a potom, na bis, deo stava sonate za solo violinu Ežena Isaja, belgijskog violiniste, kompozitora i dirigenta, poznatog i kao „Kralj violine“. 

Tercet iz „Slepog miša“ - Ajzenštajn, Adela, Orlovski, koji su činili tenor Aleksandar Dojković, sopran Ivanka Raković Krstonošić i mecosopran Željka Zdjelar otvorio je drugi deo koncerta koji je nastavljen „Valcerom cveća“ iz „Krcka Oračšića“ Petra Iljiča Čajkovskog, uz izvođenje ansambla Baleta Narodnog pozorišta koji je prvi put učestvovao na jednom ovakvom koncertu.

Bariton Miodrag D. Jovanović pevao je ariju Don Manjifika iz Rosinijeve „Pepeljuge“, mecosopran Ljubica Vraneš i sopran Sofija Pižurica uz Hor su izvele Barkarolu iz Ofenbahovih „Hofmanovih priča“ (koja je svoje mesto našla i na filmu postavši deo jedne od najdirljivijih filmskih ljubavnih scena u ostvarenju Roberta Benjinija „Život je lep“), dok se tenor Dejan Maksimović predstavio arijom Su Čunga iz „Zemlje smeška“ Franca Lehara. 

Posle baritona Dragutina Matića koji je izveo ariju Figara iz „Seviljskog berberina“ Đoakina Rosinija, na repertoaru je bio Hor Cigana iz Verdijevog „Trubadura“.

Mecosopran Dragana del Monako, uz Hor, pevala je popularnu prkosnu pesmu “Habanera” iz Bizeove „Karmen“, dok je Hor, potom, uz klavirsku saradnju Srđana Jarakovića, izveo Čočečku igru iz „Koštane“ Petra Konjovića koja će uskoro postati deo redovnog operskog repertoara Velike scene, a premijera je planirana za 23. mart.
 
Završnica novogodišnjeg spektakla, bila je rezervisana za zdravicu i čuvenu srpsku koračnicu „Marš na Drinu" Stanislava Biničkog.

Između numera, Pavlov je na šarmantan način pričao anegdote čiji su junaci bili čuveni kompozitori Volfgang Amadeus Mocart, Gustav Maler i Đuzepe Verdi, veliki svetski tenor Enriko Karuzo, italijanski virtuoz na violini i kompozitor Nikola Paganini, srpski književnik Janko Veselinović...

Oduševljena publika, tokom i na kraju koncerta, pozdravljala je burnim aplauzom sve učesnike ovog vrhunskog operskog događaja, izvedenog u scenografiji Aleksandra Zlatovića za operu "Adrijana Lekuvrer", i u režiji Ivane Dragutinović Maričić.

Koncertmajstor je bila Edit Makedonska, a dramaturg Molina Udovički Fotez.

Novogodišnji Gala koncert tradicionalno se održava svakog 13. januara od 1993. godine.
M.B.