Vesti

Tri predstave iz Glavnog programa 53. BITEF-a u Narodnom pozorištu

16 septembar 2019

U okviru ovogodišnjeg 53. BITEF-a, koji se od 17. do 26. septembra održava na više lokacija, u Narodnom pozorištu, biće odigrane tri predstave iz Glavnog festivalskog programa.

Nakon ceremonije svečanog otvaranja, koja je zakazana za 18. septembar u 20 časova na Velikoj sceni, biće izvedena predstava “Orest u Mosulu”, u produkciji NT Genta iz Belgije.

Radnju formativnog dramskog narativa naše, zapadne civilizacije, Eshilove tetralogije Orestija, jedan od vodećih svetskih reditelja, Milo Rau, smešta u grad Mosul u Iraku. U njemu, s iračkim i belgijskim glumcima, postavlja drastično adaptiranu i skraćenu verziju Orestije i celu je snima. Sama predstava svodi se na obnovu nekih scena iz filmovane postavke, s dodatnim komentarima, ispitivanjem konteksta, te preplitanjem, kao što je to obično slučaj u Rauovim predstavama, dokumenata i fikcije, konkretno nesrećne sudbine iračkih glumaca i Eshilovih junaka...

“Orest u Mosulu” biće na repertoaru Velike scene i narednog dana, 19. septembra, od 20,00.

Dva dana kasnije, u subotu 21. septembra, na Sceni „Raša Plaović“ (19,00), publika će moći da pogleda predstavu „Yuropa“, u koreografiji Kuduza Onikekua i produkciji Kompanije Q, Lagos iz Nigerije.  

„Yuropa“ prati odiseju trojice mladih putnika koji se sa obale svoje domovine otiskuju ka nepoznatom. U ovom komadu za tri plesača i jednog muzičara, u središtu pažnje su specifične teškoće i problemi sa kojima se suočavaju Afrikanci, naročito oni koji kreću na put smatrajući ga poslednjom nadom u spasenje…

Iste večeri, u 21 čas, na Velikoj sceni biće izvedena Molijerova komedija „Tartif“, u režiji Igora Vuka Torbice i produkciji Narodnog pozorišta Sombor i Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada. 

Autorski projekat reditelja Torbice, kreiran je kao ovovremena srpska priča o društvenom licemerju i lažima unutar jedne kompleksne porodične priče. Ova postavka Molijerovog „Tartifa“ je, zapravo, primer „rewriting-a“, pisanja novog teksta po motivima i sa likovima i situacijama preuzetim iz originalnog klasičnog dela. Predstava nije imerzivna u apsolutnom smislu, ali ona, ipak, radikalno urušava četvrti zid...
M.B.