Vesti

U CENTRU "SAVA" ODRŽAN NOVOGODIŠNjI OPERSKI GALA KONCERT

13 januar 2013

Tradicionalni Novogodišnji operski gala koncert, uz učešće solista, Orkestra i Hora Narodnog pozorišta u Beogradu i gostiju iz Italije, održan je 13. januara u Velikoj dvorani Centra "Sava".

Već godinama ustaljeno, Novu godinu po julijanskom kalendaru publika dočekuje u svečarskoj atmosferi uz najpopularnije i najlepše arije i duete, a ovoga puta koncert je održan van matične zgrade zbog štete prouzrokovane požarom koji se početkom decembra dogodio na Velikoj sceni.
Gala koncert je režirala Ivana Dragutinović Maričić, a dirigenti su bili Đorđe Pavlović, Ana Zorana Brajović, Zorica Mitev Vojnović, Đorđe Stanković i Dejan Savić.
Scenografiju je kreirao Boris Maksimović, dok je za video dizajn bio zadužen Petar Antonović.
Svečani Novogodišnji koncert počeo je Srpsko-ruskim maršom Petra Iljiča Čajkovskog u izvođenju Orkestra Opere Narodnog pozorišta i dirigenta Pavlovića. Usledile su arije iz operete "Slepi miš" Johana Štrausa u izvođenju Ivanke Raković Krstonošić i Ivane Petrović i duet Gordane Tomić i Aleksandra Dojkovića.
Arije iz opereta "Zemlja smeška" i "Đudita", slavnog austrijskog kompozitora mađarskog porekla Franca Lehara, pevali su Janko Sinadinović i Sanja Kerkez, a Nataša Jović Trivić je izvela popularnu meksičku pesmu "Granada" koju je 1932. godine komponovao Augustin Lara inspirisan ovim španskim gradom.
Drugim blokom Novogodišnjeg programa dirigovala je Brajovićeva, a na programu su bile arije svetskih operskih majstora Đoakina Rosinija "Seviljski berberin" i "Italijanka u Alžiru" koje su pevali solisti Slavko Sekulić i Aleksandra Angelov, dok je Dragana del Monako izvela ariju "Eboli" iz Verdijeve opere "Don Karlos".
Na programu su bile i arije iz popularne "Karmen" Žorža Bizea koje su pevali Dejan Maksimović (arija Don Hozea) i Aleksandar Stamatović (arija Eskamilja).
Pre pauze, Hor Opere Narodnog pozorišta, pod dirigentskom upravom Đorđa Stankovića, izveo je hor iz opere "Prodana nevesta" Bedžiha Smetane.
Treći deo koncerta počeo je nastupom Orkestra Narodnog pozorišta pod dirigentskom palicom v.d. upravnika Nacionalnog teatra Savića, a više od 2000 gledalaca uživalo je u taktovima uvertire za operu "Tanhojzer" slavnog nemačkog kompozitora Riharda Vagnera.
U nastavku programa, Jelena Vlahović je nastupila sa arijom Prinčipese iz opere Frančeska Čilee "Adrijana Lekuvrer", a Dušan Plazinić je izveo ariju iz opere "Andre Šenije" Umberta Đordana.
Umetnici iz Italije Pjero Đuliači i Đuzepe Altomare, čije je gostovanje realizovano u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu, publici su se prvo predstavili duetom Alvara i Karlosa iz Verdijeve opere "Moć sudbine", a potom i arijama iz trećeg čina "Toske" i "Rigoleta".
Zorica Mitev Vojnović predvodila je završnicu koncerta na kojem je nastupila i Suzana Šuvaković Savić koja je pevala tradicionalnu špansku pesmu "El Vito", Altomare je izveo ariju Magbeta iz istoimene Verdijeve opere, dok se arijom Banka, takođe iz "Magbeta", predstavio Nenad Jakovljević.
Ariju Elvire iz još jedne Verdijeve opere - "Ernani" pevala je Jasmina Trumbetaš Petrović, a ariju Kanija iz Leonkavalovih "Pajaca" izveo je Đulijači.
Vladimir Andrić i Dragoljub Bajić otpevali su duet iz opere "Don Paskvale" Gaetana Donicetija, a potom je Hor Opere Narodnog pozorišta pod dirigentskom upravom Stankovića izveo hor Toreadora i Ciganki iz "Travijate".
Za kraj gala večeri, Ana Rupčić i Janko Sinadinović, na oduševljenje svih prisutnih, otpevali su, iz iste opere, i čuvenu "Vinsku pesmu".
Veoma dobro osmišljen rediteljski koncept, bio je posvećen zgradi Narodnog pozorišta, a posebno Velikoj sceni. Sve vreme trajanja koncerta, publika je na video bimu mogla da prati presek kroz istoriju Nacionalnog teatra, odnosno kroz razne faze izgradnje i dogradnje Kuće: od skica i gravira, na početku, preko bojenih razglednica i romantičnih crno-belih fotografija iz 60. i 70.-tih godina, do najmodernijih fotografija u boji u poslednjem delu koncerta. Završnica ovog spektakla, bila je rezervisana za sliku prepunog veselog gledališta. Kostimi, sa obe strane ogromne bine Centra "Sava", imali su "zadatak" da dočaraju nostalgiju za predstavama na Velikoj sceni čiji se ponovni početak rada iščekuje sa velikim nestrpljenjem.
Koncert se tradicionalno održava svakog 13. januara od 1996. godine.
M.B.