Vesti

JEDAN OBIČAN DAN U NARODNOM POZORIŠTU

9 mart 2017

Naslov ovog teksta „Jedan običan dan u Narodnom pozorištu“, zapravo može da se „iščita“ i na drugi način – umetnici Narodnog pozorišta i njegovi gosti „uhvaćeni“ objektivom majstora fotografije Srđe Mirkovića uoči, za vreme i posle predstava odigranih na naše dve scene u sredu 1. marta.
Opera Žorža Bizea „Karmen“, sa prvakinjom Opere Nacionalnog teatra, mecosopranom Jadrankom Jovanović u naslovnoj roli, izvedena je na Velikoj sceni, uz učešće gostiju iz Kine soprana Bing Bing Vang i tenora Vorena Moka.
Mlada i talentovana solistkinja, Bing Bing Vang, koja aktivno nastupa u Evropi i Voren Mok, umetnik sa veoma zavidnom međunarodnom karijerom dugom više od 30 godina, predstavili su se publici ulogama Mikaele i Don Hozea.
Predstava, pod dirigentskom upravom Dejana Savića, izvedena je 38. put, a nastupili su i Aleksandar Stamatović (Eskamiljo), Nevena Matić (Fraskita), Ljubica Vraneš (Mercedes), Darko Đorđević (Remandado), Pavle Žarkov (Dankairo), Vuk Zekić (Morales) i Miroslav Markovski (Zuniga),
U ovom popularnom operskom delu, u režiji Nebojše Bradića, učestvovao je Orkestar, Hor i baletski ansambl Narodnog pozorišta u Beogradu, kao i Dečiji hor "Horislavci".
Koncertmajstor je bila Edit Makedonska.
Iste večeri, na Sceni "Raša Plaović", od 20,30 časova, publika je mogla da pogleda kultnu dramu "Hasanaginica", po tekstu Ljubomira Simovića, i u režiji Jagoša Markovića, koja je izvedena 128. put.
Lik Hasanage tumačio je Nenad Stojmenović, Hasanaginicu je igrala Vanja Ejdus, a u podeli su bili i Radmila Živković (Majka Hasanagina), Aleksandar Srećković (Beg Pintorović), Aleksandra Nikolić (Majka Pintorovića), Darko Tomović (Efendija Jusuf), Predrag Ejdus (Ahmed), Ivan Ivanov (Asker Suljo), Bojan Krivokapić (Asker Huso) i Stefan Buzurović (Musa).
U nizu brojnih pozitivnih kritika koje su pratile ovu predstavu, između ostalog, zabeleženo je da je reditelj, „poput simboličnog peščanog sata na sredini scene i vremena koje neumitno teče, uspeo da pokaže kako je sve prolazno i nestalno, a samo ljudska patnja i sujeta ostaju zlokobno da traju kao pečat i usud čovekove gluposti i oholosti“.
M.B.