SNEŽANA I SEDAM PATULjAKA

opera za decu Dragana Karolića

O predstavi

SNEŽANA I SEDAM PATULjAKA

Sadržaj

Bila jednom jedna Kraljica koja je poželela da ima dete belo kao sneg, usne crvene kao krv i kosu crnu kao noć. Želja joj se ispunila, i rodila se Snežana. Nažalost, ubrzo nakon toga kraljica se razbolela i umrla, a Kralj se oženio drugom ženom, gordom i oholom.

Nova Kraljica je imala čudesno ogledalo, i svakog dana bi mu postavila isto pitanje - da li je najlepša na svetu, a ogledalo bi odgovorilo da jeste. Ipak, jednog dana, ogledalo je odgovorilo da je najlepša Snežana. Kraljica je bila strašno ljubomorna jer više nije bila najlepša u carstvu, i pozvala je kraljevskog lovca da ubije Snežanu.

Ipak, Lovac se sažalio na Snežanu i poštedeo je, rekavši joj za naum zle Kraljice. Snežana je pobegla duboko u šumu, kako je kraljica ne bi našla. Bežeći kroz šumu, Snežana je došla do jedne kuće. Kako je noć počela da pada, a Snežana se umorila, odlučila je da se sakrije unutra. U kući je sve bilo malo, mali sto, male stolice, malo posuđe, i sve postavljeno za večeru. Snežana je jela, a zatim zaspala, preplavljena umorom.

Kada se Snežana probudila, oko sebe je ugledala stanovnike kuće - sedam patuljaka. Patuljci su se ubrzo sprijateljili sa Snežanom i primili je u svoju družinu. Zla kraljica je, međutim, pomoću svog ogledala saznala da je Snežana i dalje živa. Zato se prerušila u staricu koja prodaje jabuke, a jednu jabuku, namenjenu Snežani, je začarala tako da bude otrovna.

Kraljica je sačekala da patuljci odu na posao, a zatim je došla u kuću u šumi. Snežana nije prepoznala kraljicu i pojela je njenu otrovnu jabuku. Istog trenutka pala je na zemlju kao mrtva, a kraljica je pobegla, likujući. Kada su patuljci došli i zatekli je, pali su u očajanje. Tada je naišao jedan princ, koji se odmah zaljubio u Snežanu i poljubio je. Snežana je od poljupca magično oživela, i usledilo je opšte slavlje, a Snežana i princ su odmah dogovorili svadbu.

Došla je i svadba na kojoj se pojavila zla Kraljica. Iznenađena što vidi Snežanu, izlanula se i tako otkrila da je ona bila krivac za trovanje. Suočena sa svojim zločinima, kraljica se pokajala i izvinila, i svi su živeli srećno i radosno do kraja života. 


DRAGAN KAROLIĆ 
kompozitor

Rođen 1960. godine u Beogradu gde je učio flautu, klavir i pevanje. Veoma rano se posvetio muzici 17-og i 18-og veka te se, nakon završavanja studija na Muzičkoj Akademiji, dalje usavršavao u Rimu, Beču i Londonu. Do 1991. godine je bio član ansambala Hor Flauta, Renesans, Muzika Antika i Barok Konsort a nastupao je i kao solista. Od 1991. godine, po preseljenju u Nemačku, radio kao solo-flautista u Telemanovom kamernom orkestru iz Blankenburga, a od 1997. radi kao slobodan umetnik (pevač, flautista, čembalista i nastavnik na muzičkim školama). Kao solista ili član navedenih ansambala, održao je nekoliko stotina koncerata u Evropi, Aziji i Americi, a nastupao je i za brojne TV i Radio stanice i snimio nekoliko ploča, kaseta i CD-a. Kao kompozitor je pretežno samouk, a prvi ozbiljni radovi potiču iz 1990-tih godina. Do danas je stvorio 30-ak dela u baroknom, klasičnom i modernom stilu: 3 opere, 2 simfonije, 2 koncerta, nekoliko horskih, kamernih i solističkih kompozicija od kojih su mnoge doživele praizvođenja. Zapaženi uspeh su imala dela „Divertimento“ za duvački kvartet (1996), Klavirska svita „Liliputanci“ (2001), dečja opera „Snežana i sedam patuljaka“ (premijerno izvedena u Berlinu 2004. ) kao i „Hexofonija“ za flautu i klavir (2008).


ANA GRIGOROVIĆ
pozorišna rediteljka 

Rođena je u Beogradu. Diplomirala je pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Završila je interdisciplinarne master studije teorije umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. 
Režirala je preko dvadeset dramskih i operskih predstava u Narodnom pozorištu u Beogradu, Ateljeu 212, Pozorištu na Terazijama, Bitef teatru i mnogim drugim pozorištima u Srbiji. 
Dobitnica je nagrade „Hugo Klajn“ za najboljeg studenta pozorišne režije u generaciji; nagrade grada Beograda za umetničko stvaralaštvo mladih; nagrade Narodnog pozorišta za najbolju predstavu u sezoni 2016/17 i pohvale Narodnog pozorišta za režiju opere Đani Skiki; pohvale Narodnog pozorišta za režiju opere Na uranku.  
Radi u Operi Narodnog pozorišta u Beogradu.


STEFAN ZEKIĆ
dirigent

Rođen je 1983. godine u Beogradu. Diplomirao je na odseku za dirigovanje, a apsolvent je na odseku za solo pevanje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Usavršavao se na seminarima i majstorskim radionicama kod uglednih dirigenata poput Uroša Lajovića, Endrua Perota, Maksa Fraja (Nemačka), Rikarda Mutija. Diriguje od svoje sedamnaeste godine, a od 2006. godine je na mestu šefa dirigenta najstarijeg jevrejskog hora na svetu Braća Baruh. Osnivač je i umetnički rukovodilac ansambla za ranu muziku Canticum novum, dirigent Jevrejskog kamernog orkestra od njegovog osnivanja i direktor međunarodnog festivala Rossi fest. Ostvario je više stotina koncerata u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je brojnih priznanja i nagrada na najprestižnijim međunarodnim festivalima horske muzike kao i posebnog odlikovanja države Izrael za ostvarenje izuzetnog uspeha u oblasti jevrejske muzike. Od sezone 2009/2010 je angažovan u Narodnom pozorištu u Beogradu, a dirigentski debi započinje operom Figarova ženidba V.A. Mocarta. Od 2014. postaje dirigint operskog studija „Borislav Popović“ sa kojim  izvodi dve Mocartove predstave Čarobna frula i Bastijen i Bastijena. Ostvario je zapažene koncerte sa mnogim ansamblima, među kojima su: Madrigalski hor i simfonijski orkestar FMU, vokalni ansambli: Oktoih, Marienhain (Nemačka), Musica(Slovenija); Kraljevski gudači svetog Đorđa, kamerni orkestar Simfonijeta, Simfonijski orkestar Gvardia, Jevrejski kamerni orkestar, simfonijski orkestar Stanislav Binički, Crnogorski simfonijski orkestar i dr.

Premijerno izvođenje

Premijera 12. juna 2022.

Scena „Raša Plaović“

Opera za decu u izvođenju Operskog studija „Borislav Popović“

Kompozitor Dragan Karolić
Dirigent Stefan Zekić
Reditelj Ana Grigorović
Scenograf Dunja Kostić
Kostimograf Katarina Grčić Nikolić
Koreograf Tamara Antonijević Spasić
Producent Olivera Živković
Inspicijent Ana Milićević

Premijerna obnova:

Snežana Nevena Đoković / Milica Damjanac
Kraljica Jana Cvetković
Ogledalo Milena Đorđević
Princ Stefan Živanović
Lovac Luka Jozić
1. patuljak Miljana Radinović
2. patuljak Milica Damjanac / Nevena Đoković
3. patuljak Iskra Sretović
4. patuljak Sara Ristić
5. patuljak Nevena Milošević
6. patuljak Anastasija Stanković
7. patuljak Vera Zečević
Ogledalo (glas) Strahinja Tričković

Orkestar:

Koncertmajstor Edit Makedonska / Vesna Janssens
Druga violina Snežana Dragićević / Uroš Jović
Viola Aleksandar Popović / Mirko Crnojević
Čelo Siniša Jovanović
Kontrabas Miloš Jevtić / Svetozar Vujić
Flauta Vanja Đorđević / Tamara Šutonja
Oboa Marija Lazić / Viktor Isaković
Klarinet Miloš Dragić / Veljko Klenkovski
Fagot Miloš Nikolić
Harfa Gorana Ćurgus / Galjina Kvasnevski Jakovljević
Klavir Nada Matijević / Milivoje Veljić

Majstor svetla Srđan Mićević
Majstor maske Marko Dukić
Majstor pozornice Branislav Stojiljković
Majstor tona Dejan Dražić
Asistent kostimografa i likovna obrada kostima Ivana Mladenović
Šef ženske krojačnice Snežana Ignjatović
Šef muške krojačnice Gabrijela Knežević
Modelar muške krojačnice Nataša Ćalić
Obućarska radionica Žarko Lukić, Mirjana Milošević, Marko Marković, Petar Babić
Modista Radica Komazec
Šef radionice za izradu dekora Goran Milošević

Kostim i dekor izrađeni u radionicama Narodnog pozorišta u Beogradu