O umetnici

Nataša Jović Trivić, prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, rođena je u Banjaluci 1973. godine, gde je završila nižu i srednju muzičku školu.
Godine 1992. upisala je Fakultet muzičke umetnosti, odsek solo pevanje, u klasi prof. Radmile Bakočević u čijoj je klasi diplomirala 1996. godine i magistrirala 1999. godine. Trenutno je na doktorskim studijama u klasi istog profesora.
Dobitnik je nekoliko prvih nagrada na takmičenjima u zemlji i druge nagrade na međunarodnom takmičenju Muzičke omladine, održanom u Beogradu 1998. godine.
Na međunarodnom takmičenju „Boris Hristof“ u Sofiji 2000. godine dobitnik je druge nagrade žirija kao i specijalne nagrade za najbolju interpretaciju, u Padovi na takmičenju „Iris Adami Koradeti“ održanom 2004. godine osvojila je specijalnu nagradu, a na takmičenju „Rijeka Belkanto“ u Rijeci 2005. godine, treće mesto.
Nosilac je nagrada iz Fonda „Danice Mastilović“ za najboljeg studenta solo pevanja, „Anite Mezetove“ za najboljeg mladog operskog pevača i „Biserka Cvejić“ za najbolju scensku ličnost u 1997. godini.
Godine 1997. dobila je Pohvalu Narodnog pozorišta za ulogu Smetona u operi Ana Bolen, G. Donicetija, a 2008 godine za ulogu Šarlote u Masneovoj operi Verter, kao i Nagradu UMUS–a za najbolje izvođenje u 2008. godini dobila je za istu ulogu.
Od 1994. do 1996. godine bila je član Operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu, tokom koga je ostvarila niz manjih uloga. Debitovala je sa ulogom Treće dame u Mocartovoj operi Čarobna frula, zatim su usledile uloge: Đ.Verdi: Flora – Travijata, G.Doniceti: Alisa – Lučija di Lamermur, P.Maskanji: Mama Lučija i Lola – Kavalerija rustikana, Đ.Rosini: Tizbe – Pepeljuga, F.Čilea: Danževil – Adriana Lekuvrer.
Stalni član Opere Narodnog pozorišta je postala 1997. godine.
Prvakinja Opere Narodnog pozorišta postala je 2003. godine.
Đ.Pučini: Suzuki – Madam Baterflaj ( dve produkcije), Kneginja – Sestra Anđelika,
R. Vard: Reneka Nurs i Elizabet Proktor – Veštice iz Salema, P.I.Čajkovski: Olga – Evgenije Onjegin (dve produkcije), S. Prokofjev: Klaris – Zaljubljen u tri narandže, R. Štraus: Herodijada – Saloma, F. Čilea: Kneginja de Bujon – Adriana Lekuvrer, I. Stravinski: Jokasta – Edipus Reks, A. Ponkijeli: Laura – Đokonda, Ž. Masne: Šarlota – Verter, S. Binički: Anđa – Na uranku, R. Kambasković: Hasanagina majka – Hasanaginica, Ž. Bize: Karmen – Karmen, M. Frizina: Helena – In hoc signo, Đ. Verdi: Fenena – Nabuko (tri produkcije), Madalena – Rigoleto, Ulrika – Bal pod maskama, Azučena – Trubadur, Amneris – Aida, S. Hristić: Mara Benešina – Suton
Učestvovala je u izvođenju mnogobrojnih vokalno–instrumentalnih dela kao što su: V. A. Mocart – Rekvijem (četiri produkcije), Đ. Verdi – Rekvijem (četiri produkcije), J. S. Bah – Pasija po Jovanu (dve produkcije) i Misa u ha–molu, A. Dvoržak: Stabat Mater (dve produkcije), L. v. Betoven – Misa u Ce–duru, Misa solemnis, IX Simfonija (tri produkcije), Đ. B. Pergolezi – Stabat Mater (dve produkcije), G. Maler – VIII Simfonija, Pesme umrloj deci, K. Sen–Sans – Rekvijem, F. fon Supe – Rekvijem, A. Vivaldi – Gloria, J. Hajdn – Misa u Ce–duru (Paukenmesse), M. de Falja – Ljubav čarobnica, M. Ravel – Šeherezada, I. Stravinski – Svadba, V. Ek – Ispovesti Svetog Antoana, Episkop Ilarion – Pasija po Svetom Mateju, M. Durufle – Rekvijem
Pored negovanja srpske solo pesme i kamerne muzike domaćih autora, učestvovala je u izvođenju velikih vokalno-instrumentalnih dela domaćih autora:
D. Despić – Kantata Jefimija Lazaru, R. Maksimović – Pasija Svetog kneza Lazara, Lj. Marić – Pesme prostora, M. Živković – Dve romantične pesme, Igra i Basma, D. Radić – Spisak, Opsednuta vedrina, I. Jevtić – Devet pesama u sedam lirskih krugova
Tokom karijere je sarađivala sa dirigentima: Mladenom Jaguštom, Jovanom Šajinovićem, Angelom Šurevim, Jon Jankuom, Vladimirom Kranjčevićem, Imre Toplakom, Bojanom Suđićem, Srboljubom Dinićem, Davidom Porselajnom, Dejanom Savićem, Nadom Matošević, Darinkom Matić- Marović, Vesnom Šouc, Frančeskom Rozom, Džonom Vilsonom, Piter Lenardom, Đorđo Kročijem, Alesandrom Sanđorđijem i drugim.
Radila sa poznatim rediteljima poput: Zlatana Dorića, Borislava Popovića, Nebojše Bradića, Jagoša Markovića, Dejana Miladinovića, Ozrena Prohića...
Ostvarila je saradnju sa ansamblima RTS–a, Beogradske filharmonije, Makedonske filharmonije, Vojvođanske filharmonije, Niške filharmonije, Ansamblom vojske Srbije „Stanislav Binički“.
Gostovala je na operskim i koncertnim scenama u Makedoniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, BiH, Italiji, Grčkoj, Austriji, Mađarskoj, Rumuniji, Bugarskoj, Danskoj, Norveškoj i Švajcarskoj.
Jedna je od osnivača udruženja MOTO – Muzičko opersko teatarska organizacija, koja se bavi promovisanjem klasične muzike, opere i teatra sa ciljem da umetnost postane dostupna svima.
LINK: http://www.natasajovic.com
Osnovni podaci
Solistkinja (MECOSOPRAN)
Ansambl: Opera
Status: Prvakinja (stalna članica)
Uloge u aktuelnom repertoaru Narodnog pozorišta:
• Olga („Evgenije Onjegin“)
• Majka Hasanage („Hasanaginica“)
• Fenena („Nabuko“)
• Madalena („Rigoleto“)
• Preciozila („Moć sudbine“)
• Šarlota („Verter“)
• Amneris ("Aida")
• Acučena ("Trubadur")
• Ulrika ("Bal pod maskama")
• Karmen ("Karmen")
• Suzuki ("Madam Baterflaj")
• Kneginja de Bujon („Adrijana Lekuvrer“)
• Klaris („Zaljubljen u tri narandže“)
• Helena, majka Konstantinova (“In hoc signo”)
• Kneginja, Anđelikina tetka („Sestra Anđelika“)
• Kata (“Koštana”)