Vesti

Maestro Veronezi, posle „Boema“, dirigovao i izvođenjem „Plašta“ i „Sestre Anđelike“, sopran Olivera Merkurio gostovala u ulozi Đorđete

4 novembar 2017

Posle Pučinijevih „Boema“, čijim izvođenjem je dirigovao 1. novembra, maestro Alberto Veronezi, samo tri dana kasnije – u subotu 4. novembra, predstavio se beogradskoj publici u još dve opere tog slavnog italijanskog kompozitora – „Plašt“ i „Sestra Anđelika“, koje su izvedena na Velikoj sceni.

Libreto za „Plašt”, prema istoimenoj drami (La houpelande) Didjea Golda, napisao je Đuzepe Adami.

U toj zahtevnoj operi, velike dramske snage, punoj kontrasta i uzbudljivih sukoba likova, u ulozi Đorđete gostovala je umetnica iz Italije – sopran Olivera Tašić Merkurio, a u ansamblu su bili i Vuk Zekić (Mikele), Janko Sinadinović (Luiđi), Slaven Čiča (Tinka), Mihailo Šljivić (Talpa), Ljubica Vraneš (Frugola), Danilo Stošić (Glas tenora/ Verglaš) i Nevena Matić (Glas soprana).

Predstava je premijerno izvedena 12. februara 2012. godine u režiji Dejana Miladinovića, scenografiji Aleksandra Zlatovića i kostimima Katarine Grčić Nikolić.

Libreto za „Sestru Anđeliku” napisao je 1917. godine reditelj Đoakino Forcano, a osnovu za tu operu, koju odlikuje poetična muzika, čini njegov sopstveni pozorišni komad.

Uloge su ostvarili Jelena Radovanović (Sestra Anđelika), Tamara Nikezić (Kneginja), Jelena Petrović (Časna majka), Svetlana Lovčević (Sestra nadzornica), Tatjana Mitić (Učiteljica novih iskušenica), Marijana Šovran (Sestra Đenovjeva), Jana Jovanović (Sestra bolničarka), Jelisaveta Cvjetković (Sestra Dolčina), Jelena Škorić (Iskušenica), Mina Kovač Marković i Nataša Rašić (Sestre milosnice), Milica Stojčev i Jelisaveta Cvjetković (Preobraćenice), Maja Tomašević (Sestra Osmina), Vanja Mijailović (Sestra bolesnica) i Vesna Marković (Sestra Lučila).

„Sestra Anđelika” je premijerno izvedena 6. juna 2012. godine u režiji Ivane Dragutinović Maričić.

Scenografiju je uradio Miraš Vuksanović, a kostime Katarina Grčić Nikolić.

U obe predstave učestvovao je Orkestar i Hor Opere Narodnog pozorišta u Beogradu.

Koncertmajstor je bila Vesna Jansens, a šef Hora Đorđe Stanković.

„Plašt” i „Sestra Anđelika”, uz „Đanija Skikija", sastavni su deo Pučinijevog „Triptiha" koji je u celini premijerno odigran 14. decembra 1918. godine u Metropoliten operi u Njujorku.

Premijere "Plašta" i "Sestre Anđelike" realizovane su u saradnji sa Operskim studijom Narodnog pozorišta „Borislav Popović”, a rukovodilac muzičkih priprema za obe predstave bila je primadona Radmila Bakočević.

Komična opera „Đani Skiki”, pod dirigentskom upravom gosta iz Italije Đuzepa Akvavive, u režiji Ane Grigorović, premijerno je izvedena na Velikoj sceni 22. novembra prošle godine, na Dan Narodnog pozorišta.
M.B.

Alberto Veronezi (Alberto Veronesi)
Rođen je u Milanu, gde je i diplomirao klavir, komponovanje i dirigovanje na Konzervatorijumu „Verdi“. Tokom studija je osnovao Orkestar „Gvido Kanteli“, koji i sada radi pri Konzervatorijumu.

Bio je umetnički i muzički direktor Festivala „Pučini“ u Tore del Lagu (1998), stalni umetnički i muzički direktor Sicilijanskog simfonijskog orkestra Palerma (2001–11), umetnički direktor Filharmonijskog orkestra Teatra u Bolonji (2008), stalni muzički direktor Fondacije „Petrućeli“ u Bariju (od 2011), muzički direktor Operskog orkestra Njujorka (2011–16), prvi „zapadnjak“ na mestu umetničkog direktora i muzičkog direktora Opere Velikog teatra Tianjina u Kini (2012–16).

Dirigovao je poznatim orkestrima, kao što su: Bečka filharmonija, „Mađo muzikale“ u Firenci, Orkestar Teatra la Feniče u Veneciji, Nemački operski orkestar u Berlinu, Orkestar Teatra „Mone“ u Briselu, Orkestar Akademije „Santa Ćećilija“ u Rimu, Filharmonijski orkestar Teatra u Bolonji i Orkestar Teatra „San Karlo“ u Napulju.

Značajni nastupi (izbor): Uskršnji festival u Salcburgu i proslava Dana Svete Ćećilije na Festivalu „Firentinski muzički maj“ (sa Orkestrom „Gvido Kanteli“); Kavalerija rustikana i La Navarraise u Karnegi holu (2010);  svetska premijera opere Fabija Vakija Lo Stesso Mare u Bariju (2011); koncert sa Orkestrom Fondacije „Petrućeli“ u Linkolnovom centru (2011, povodom proslave 150 godina postojanja italijanske zajednice i proslave Kolumbovog dana); svetska premijera Mameli, Leonkavala, u Teatru „Vitorio Emanuele II“ (2011); Andre Šenije u Njujorku, u Dvorani „Ejveri Fišer“, sa Robertom Alanjom u naslovnoj ulozi i sa više od 3000 izvođača (2013); Toska na Festivalu „Pučini“ (2013)...

Zvanični je dirigent nemačke izdavačke kuće „Gramofon“, u okviru koje neguje repertoar XIX i početka XX veka. U okviru projekta „Verizam“, od  2006. je snimio: produženu verziju Pučinijeve opere Edgar sa Plasidom Domingom, album Povratak Pučinija sa Bečkom filharmonijom (Domingo i Violeta Urman), „živo“ izvođenje Prijatelja Frica u Operi u Berlinu (Angela Georgiju i Robert Alanja), La Nuit de Ma sa Orkestrom bolonjskog teatra (Domingo i Lang Lang), operu Mediči (Danijela Desi i Domingo), Fedoru sa Orkestrom la Monea (Domingo i Angela Georgiju).

Dobitnik je Nagrade „Abiati“ italijanskog Udruženja muzičkih kritičara, za produkciju Boema (2003).

Olivera Merkurio

Diplomirala je pevanje i klavir na Muzičkoj akademiji u Beogradu u kojem je i počela svoju solističku karijeru.

U Italiji je pevala značajne uloge sopranskog faha u operama „Figarova ženidba“, „Don Žuan“, „Karmen“, „Vesela udovica“, „Aida“, „Karmen“, „Toska“, „Trubadur“, „Turandot“, „Bal pod maskama“, „Moć sudbine“...

Već godinama uspešno gradi i koncertnu karijeru u okviru koje je ostvarila zapažene nastupe u Luganu, Torinu, Nici, Monte Karlu...

Sarađivala je sa Orkestrom klasične muzike u Sankt Petrburgu u kojem je održala i veoma uspešan solistički koncert.