SOPRAN SANjA KERKEZ ODRŽALA SOLISTIČKI KONCERT NA VELIKOJ SCENI

29 maj 2014

Prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu sopran Sanja Kerkez održala je u četvrtak 29. maja na Velikoj sceni solistički koncert pod nazivom "Taj divni život/ Quelle Belle Vie", u režiji Aleksandra Nikolića.
Nastup je otvoren kompozicijom "Igra satova" iz Ponkijelijeve "Đokonde" koju je pod dirigentskom upravom Đorđa Pavlovića izveo Orkestar Opere, a potom je na scenu, pozdravljena snažnim aplauzom, izašla  Kerkez koja je otpevala ariju Manon iz istoimene opere Žila Masnea.
Čuveni francuski kompozitor Masne bio je zastupljen i u sledećoj numeri - ariji Himene "O, plačite oči moje" iz opere "Sid" koju je napisao 1885. godine.
Usledile su, potom, arija Margarete ("Arija o nakitu") iz Gunoovog "Fausta", kompozicija "Mesečina" iz "Bergmanske svite", jedne od najpoznatijih klavirskih svita Kloda Debisija, za koju je orkestraciju uradio Andre Kaple i romansa op. 4 br. 4 "Ne pevaj, lepotice" Sergeja V. Rahmanjinova.
Na koncertu su kao gosti, takođe pozdravljeni burnim aplauzom publike, nastupili prvak Opere Ivan Tomašev i primadona Jadranka Jovanović.
Bas Tomašev se predstavio arijom Mefista "Rondo o zlatnom teletu" iz pomenutog Gunoovog "Fausta", dok je mecosopran Jovanović sa koleginicom Kerkez izvela duet Niklausa i Đulijete iz "Hofmanovih priča", prve i jedine opere pariskog kompozitora nemačkog porekla Žaka Ofenbaha. Drugi deo koncerta otvoren je "Valcerom" iz svite "Maskarada" Arama Hačaturjana, a nastavljen Vokalizom (op. 34 br 14.) Rahmanjinova.
U bloku posvećenom gostima, Tomašev je izveo ariju Grjemina iz "Evgenija Onjegina" Petra Iljiča Čajkovskog, a Jovanovićeva "Habaneru" iz najpoznatije opere Žorža Bizea "Karmen".
U okviru programa, publika je mogla da uživa i u Hačaturjanovoj "Uspavanci" iz baleta Gajane, ariji Frančeske iz opere "Frančeska da Rimini" Sergeja Rahmanjinova i ariji Julije "Želim da živim" iz "Romea i Julije" Šarla Gunoa.
Zvanični deo koncerta završen je arijom Luiz "Od dana..." iz opere "Luiz" francuskog kompozitora Gistava Šarpantjea.
Na bis, Kerkez je sa Jadrankom Jovanović izvela duet "Mira o Norma" iz Belinijeve "Norme", a potom se od publike oprostila arijom Đudite iz istoimene opere Franca Lehara.
Klavirski saradnici bili su Gleb Gorbunov i Stefan Zekić, koncertmajstor Vesna Jansens, scenografiju je uradio Boris Maksimović, kostime je kreirala Marija Šabić, dok je za video dizajn bio zadužen Petar Antonović.
Deo prihoda od prodatih ulaznica biće namenjen postradalima od poplava u Srbiji.
M.B.

Više fotografija možete pogledati OVDE