Vesti

SOPRAN NATAŠA TASIĆ KNEŽEVIĆ ODRŽALA KONCERT U MUZEJU NARODNOG POZORIŠTA

20 mart 2015

U okviru ciklusa „Koncerti“, u petak 20. marta, u Muzeju Narodnog pozorišta u Beogradu, nastupila je sopran Nataša Tasić Knežević.
Uz klavirku pratnju Saše Kneževića, umetnica je izvela arije iz opera „Figarova ženidba“ (arija Suzane), „Titovo milosrđe” (arija Servilije), „Kći puka” (arija Marije) i ariju Konče iz zarzuele El niño judío.
U okviru programa, pod nazivom „U susret proleću“, Nataša Tasić Knežević predstavila se publici i numerama iz opusa najuglednijeg španskog kompozitora ranog 20. veka Manuela de Falje.
M.B.

 

BIOGRAFIJE

Nataša Tasić Knežević je rođena u Beogradu. Studirala je Saobraćajni fakultet, ali svoju ljubav, solo pevanje, nikad nije zanemarivala. Pevala je godinama u crkvi Svetog Georgija kao solista, a onda je, kao stipendista princeze Jelisavete Karađorđević upisala Akademiju lepih umetnosti, odsek solo pevanje. I već kao student, u klasi profesorke Jasne Šajnović, primadone Beogradske opere, i pod supervizijom princeze Jelisavete, počela je da niže koncerte, predstave, a njen lirski sopran je iz dana u dan dobijao lepši kolorit. Pevačica kristalno jasnog tona, svetle boje glasa i atraktivne pojave, osvajala je publiku na svakom nastupu, glasom koji podseća na najlepše pevačke godine velike Ketlin Betl. Njeno koncertiranje počelo je od Pariza, preko Ruskog doma u Beogradu, Biblioteke grada Beograda, Galerije Progres u Beogradu, Budve, Festivala mimoze u Herceg Novom, Pozorišta mladih u Novom Sadu, Ateljea 212 u Beogradu, Galerije fresaka, Etnografskog muzeja, Centra „Sava“, do najprestižnije muzičke dvorane u Srbiji – Kolarčeve zadužbine u Beogradu. Održala je niz humanitarnih koncerta čiji je cilj bio obnova i izgradnja hramo-va u Beogradu i na Kosovu. U sezoni 2011-2013 ostvarila je saradnju s Operskim studijom Narodnog pozorišta u Beogradu gde je nastupala u Pučinijevoj operi Sestra Anđelika. Učestvovala je u predstavama Brod plovi za Beograd Ateljea 212, u predstavi Suno e Romengo – Budva grad teatar, Strah i njegov sluga u režiji Kokana Mladenovića – Atelje 212 (BE-LEF i BITEF), predstava Kargo-Beograd-Sofija (BITEF), Nije sve kao što izgleda – Romsko pozorište u Inđiji. Održala je niz solističkih koncerata – u Vrnjačkoj Banji, Subotici, Trsteniku, Beogradu, Beočinu, koncertirala je u saradnji sa institutom Servantes u Beogradu – ciklus Nepoznata Iberija, Italiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Francuskoj, a je-dan od najznačajnijih je solistički koncert na BEMUS-u 2006. godine u Skupštini grada Beograda. 2008. godine osvaja drugu nagradu na takmičenju „Lazar Jovanović“ u Beogradu. 2009 osvaja treću nagradu u Italiji na takmičenju „IBLA GRAND PRIZE - Music Competi-tion“ i tokom boravka u Italiji pohađala je master klas Jelene Dof - Donskaje, prvakinje opere u Izraelu i solistkinjom Metropoliten opere.
Tokom studija je bila stipendista SOROŠ fondacije i od strane OEBS-a u 2012. godini je proglašena jednom od najistaknutijih romkinja u svetu.
Sa suprugom Sašom Kneževićem, pijanistom, ostvaruje značajne nastupe u Norveškoj, Ita-liji, Sloveniji, Francuskoj, Hrvatskoj, Estoniji, Češkoj, Makedoniji... Takođe je imala i stručne konsultacije sa maestrom Johanesom Harnajtom, Jasminom Trumbetaš Petrović, Radmilom Bakočević, Katarinom Jovanović i Suzanom Šuvaković Savić.
2010. godine debitovala je sa ulogom Fraskite u operi KARMEN.
2011. godine pohađala je master kurs kod Mirele Freni u Modeni, a 2012. završila je spe-cijalističke studije na FMU u Beogradu u  klasi prof. Višnje Pavlović Drakulić.

Saša Knežević (1971, Beograd). Diplomirao je na klavirskom odseku FMU u Beogradu u klasi prof. Miloša Ivanovića. Završio je specijalističke studije u klasi prof. Ljiljane Turlakov na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu. Nastupao je kao solista i kao korepetitor, u zemlji i inostranstvu (Makedonija, Slovenija, Italija, Norveška, Novi Zeland, Tajland). Koncertirao je širom Srbije.
Posebno su značajni nastupi na Kolarcu 2007. godine, kao i na 38. BEMUS-u.
Trenutno radi kao korepetitor u baletskoj školi Dimitrije Parlić u Pančevu. Sarađivao je sa profesorima baletske škole Scuola del Balletto di Toscana i Direktorom (Frédéric Olivieri) i profesorima baletske škole Milanske Skale.