Вести

Диригент Јакопо Сипари ди Пескасероли и сопран Марија Папајоану гостовали у Вердијевој опери „Моћ судбине“

12 мај 2018

Маестро из Италије Јакопо Сипари ди Пескасероли и сопран Марија Папајоану са Кипра гостовали су 12. маја у Вердијевој опери „Моћ судбине“.

У тој мрачној авантуристичкој причи о страстима љубави, мржње и освете, о немилосрдном прогону, самоодрицању и на крају о смрти и опросту, Папајоану је наступила у главној сопранској улози (Леонора).

У овом ремек-делу оперске уметности препуног заносне мелодике, ритмике, драматике, прелепих вердијанских арија и дуета, и, наравно, драматских заплета, велике и веома значајне роле певали су и Миодраг Д. Јовановић (Дон Карлос), Душан Плазинић (Дон Алваро), Јадранка Јовановић (Прециозила), Небојша Бабић (Фра Мелитоне) и Иван Томашев (Гвардијан).

Улоге су остварили и Татјана Митић (Собарица), Александар Маневски (Маркиз), Свето Кастратовић (Алкаде), Дарко Ђорђевић (Трабуко) и Мирослав Марковски (Хирург).

У представи је учествовао Оркестар, Хор и Балет Народног позоришта у Београду.

Концертмајстор је била Едит Македонска, а шеф Хора Ђорђе Станковић.

Опера у четири чина „Моћ судбине“, премијерно је изведена 25. фебруара прошле године, под диригентском управом Дејана Савића и у режији госта из Италије Алберта Палоше.

Сценограф је Мираш Вуксановић, избор и адаптацију костима урадила је Катарина Грчић Николић, кореограф је Дејан Коларов, а мајстор светла Тереза Гаргано, која је са Иваном Драгутиновић Маричић и помоћник редитеља.
М.Б.

ЈАКОПО СИПАРИ ДИ ПЕСКАСЕРОЛИ
Рођен је 1985. године.
Сматрају га једним од најизражајнијих диригената његове генерације, а данас је уметнички директор Међународног летњег фестивала у Таљакоцу (Италија), главни диригент Фондације „Фестивал Пучинијано“, најважнијег европског лирског фестивала. Као гостујући диригент наступао је са Националним симфонијским оркестром Украјине, Симфонијским оркестром РТС-а, Филхармонијским оркестром Беневента, Симфонијским оркестром „Пучинијана“, Симфонијским оркестром „Оперски фестивал Помпеја“, Симфонијским оркестром „Оперски фестивал Белини“, Симфонијским оркестром „Оперски фестивал Таормина“, Симфонијским оркестром „Фестивал Еуромедитеранео“, затим са Хором Римске опере, Хором „Аркум“, Сицилијанским лирским хором, Лирским хором „Ђузепе Верди“ и Интернационалним оперским хором; чиме је остварио завидну музичку продукцију и захваљујући томе је постао добитник бројних награда.
Студирао је клавир, композицију и певање, а дипломирао је на Конзерваторијуму „А. Касела“ у Л'Аквили. Наставио је да се усавршава у Италији и иностранству код маестара: Мауро Карди, Алесандро Сбордони, Ацио Корги, Сандро Ранчители, Сезаре Скартон, Хосе Мариа Скиуто, Мирта Херера, Марија Моска, Аурелио Јаколена и Марија Кјара Павоне.
Његове наступе увек подржавају најважније институције Италије и Европе.

Марија Папајоану, рођена је на Кипру, у Лимасолу.

Студирала је на Грчком Конзерваторијуму у Атини, где је дипломирала соло певање са изванредним успехом.
Након дипломирања усавршава извођење репертоара за сопран са Василисом Јанулакосом, грчким баритоном светског реномеа.
Током каријере наступала је у бројним оперским представама: са московским Малим симфонијским оркестром, Камерним оркестром Окинаве, Државним операма у Варни, Благоевграду и Бургасу у Бугарској.
Наступала је и са Националном опером Грчке, где је сарађивала са редитељем Михалисом Какоyијанисом, као и са Камерним државним оркестром Кипра.
Уметнички директор Државне опере из Бона Ђанкарло дел Монако ангажовао ју је 1994.године за извођење светске премијере савремене опере “Der Ewige Frieden”, под диригентским вођством Денис Расел Дејвиса у сценској поставци Јиргена Танкина. Ова опера је потом изведена и на Festwochen фестивалу у Бечу.
Током година Марија Папајоану је приређивала концерте и појављивала се у више филмова и драмских представа емитованих на телевизији и у арт биоскопима на Кипру и широм Европе.
Једна је од најистакнутијих промотера оперске ументости на Кипру.
Њени напори крунисани су формирањем Оперског друштва Кипра, на чијем је челу као уметнички директор била пуних шест година.
Такође је у више наврата била члан стручних жирија за оцењивање и дипломске испите студената музичких школа на Кипру.

РЕПЕРТОАР (избор)

■ Норма (Адалђиза) Мали симфонијски оркестар - Москва
■ Кавалерија Рустикана (Сантуца) Мали симфонијски оркестар - Москва
■ Кармен (Мерцедес) Бонска опера - Немачка
■ Дон Ђовани (Дона Елвира) Државне опере у Бургасу и Софији, Бугарска
■ Љубавни напитак (Адина) Државни оркестар Кипра
■ Пајаци (Неда) Државни оркестар Кипра
■ Der Evige Frieden – Бонска опера - Немачка
■ Кармен (Микаела) Државна опера у Варни- Бугарска
■ Тоска (насловна улога) Државна опера у Варни и Благоевградска Опера - Бугарска
■ Риголето (Мадалена) Национална опера Грчке
■ Тако чине све (Деспина) Камерни државни оркестар Кипра
■ Фигарова женидба (Сузана) Камерни оркестар Окинаве - Јапан