Vesti

PREMIJERA OPERE “PLAŠT” (“TABARO”) 12. FEBRUARA NA VELIKOJ SCENI

8 februar 2011

Predstava Đakoma Pučinija “Plašt” (“Tabaro”) u izvođenju polaznika Operskog studija “Borislav Popović” biće premijerno odigrana u subotu 12. februara u 19 časova na Velikoj sceni.

Ovu operu u jednom činu, sastavnom delu "Triptiha" koji čine i “Sestra Anđelika” i “Đani Skiki”, režirao je Dejan Miladinović, dirigent je Dejan Savić, scenograf Aleksandar Zlatković, kostimograf Katarina Grčić Nikolić, dok je rukovodilac muzičkih priprema bila Radmila Bakočević.
Sve uloge, osim Luiđija, u kojoj će nastupiti prvak Opere Narodnog pozorišta Janko Sinadinović, poverenu su polaznicima Operskog studija Vuku Zekiću (Mikele), Dejanu Ljutovcu/ Slavenu Čiči (Tinka), Mihajlu Šljiviću/ Milošu Đuričiću (Talpa), Ani Petričević/ Slađani Pavlović (Đorđeta) i Ljubici Vraneš/ Ani Radovanović (Frugola).
Na konferenciji za novinare, održanoj u Muzeju Narodnog pozorišta, upravnik Božidar Đurović je kazao da će predstojeća premijera biti posebna po tome što će na jednom mestu mladalački dar, entuzijazam, energija i želja biti spojeni sa zrelošću Radmile Bakočević, darom dirigenta Dejana Savića kao i sa zrelošću, darom i velikim životnim iskustvom Dejana Miladinovića.
On je rekao da je veoma znatiželjan, uostalom kao i cela operska javnost, da vidi kako će na sceni funkcionisati nešto što na prvi pogled, možda, deluje nespojivo.
- To je vrlo spojivo i mislim da je to ne samo receptura za uspeh, nego i najbolji mogući put za podmlađivanje Opere Narodnog pozorišta. Uveren sam da će ova generacija pevača, najviše zahvaljujući načinu na koji ulaze u profesionalni život uz majstore kakve su pomenute kolege i prijatelji, biti istinska budućnost srpske opere – naglasio je upravnik Narodnog pozorišta i zahvalio se primadoni Bakočević, Miladinoviću i Saviću što su svojim znanjem i iskustvom pomogli mladim pevačima da se domaćoj operskoj javnosti predstave na najbolji način.
Đurović je dodao da su u toku pregovori da “Plašt”, koji će na Velikoj sceni biti izveden i 19. februara, ima nekoliko gostovanja po gradovima u Srbiji.  
Gospođa Bakočević je najavila da će ova opera, u pozitivnom smislu, “biti jedno veliko iznenađenje”, čak i uprkos činjenici što će neki od mladih talenata po prvi put kročiti na scenu.
- Veoma sam srećna što radim sa ovom decom. Ne osećam se umorno, jer je pravo zadovoljstvo biti sa njima – kazala je ona i naglasila da je “Plašt vrlo komplikovana opera, ali i jedna od najlepših iz ovog Pučinijevog triptiha”. 
Ocenjujući potez naše nacionalne opere, da “Plašt” uvrsti na repertoar, “odličnim”, Savić je kao i gospođa Bakočević pohvalno govorio o ovom naslovu nazivajući ga jednim od dragulja operske umetnosti. On je podsetio da je Opera Narodnog pozorišta pre nekoliko godina veoma uspešno postavila delo “Đani Skiki” i najavio da je u planu Operskog studija da se do kraja ove ili početkom sledeće sezone, uradi i preostali naslov iz triptiha “Sestra Anđelika”.
- Značaj jedne ovakve predstave je ne samo u tome što se ona prvi put postavlja kod nas, nego i zato što se radi o jednom remek delu koje je zrelo, izvrsno i ima to trajanje od 50 minuta koje je idelano za neke matine programe, gostovanja, ali i za sve one sredine i pojedince koji se još uvek plaše opere i koji smatraju da je opera neki bauk i davež koji traje po nekoliko sati. Ako se ukaže prilika da se predstava još neki put nađe na našoj sceni, ili ako se dogode gostovanja ili matinei, mislim da će to dodatno učvrstiti pozitivnu sliku o našem radu i o uspesima Operskog studija koji uopšte nisu zanemarljivi – napomenuo je Savić.
Nazivajući sebe rediteljem iz senke, Miladinović je kazao da je njegov zadatak bio da svojim savetima, uputstvima, idejama, koje su veoma često bile i zajedničke, pomogne “ovoj mladosti i ovim talentima da osvoje scenu”.
- Isto tako, pomagao sam im da i ta scena njih usvoji, ali i da se, na početku svojih karijera, oslobode svih onih operskih dogmi i šema. Hvala Narodnom pozorištu, gospodinu Đuroviću i gospođi Radmili Bakočević što su me pozvali da uradim “Plašt” sa studentima i da im sa strane, iz senke, pomognem da naprave predstavu koja će publici biti dovoljno interesantna. Zadovoljstvo mi je i što radim sa svojim imenjakom, jer tamo gde rade dvojica Dejana, predstava ne može da bude loša – rekao je Miladinović.
Direktorka opere Katarina Jovanović je ocenila da mladi talenti “napreduju velikim koracima” i zahvalila se profesorki Bakočević, Saviću i Miladinoviću što su “odigrali ključne uloge u pripremi ovog dela koje će, nadam se, oduševiti publiku”.
Ona je izrazila zadovoljstvo spregom koja je stvorena između mladih umetnika,  profesorke Bakočević i upravnika Đurovića “koji je razumeo da bez budućnosti ne možemo govoriti ni o sadašnjosti Narodnog pozorišta”.
Jovanovićeva je dodala da je veoma ponosna “na ove mlade ljude” i najavila da će oni uskoro biti angažovani i u najnovijoj produkciji – operi “Zaljubljen u tri narandže”, čija je premijera, u režiji Jiržija Mencla, planirana za 6. april.
Polaznici Operskog studija su istakli da im je veoma drago što su radili sa velikanima naše scene, kao što su gospođa Bakočević i gospoda Savić i Miladinović, i zahvalili se svima na ukazanom poverenju koje će, kako su obećali, svakako i opravdati.
U predstavi učestvuju Orkestar i Hor Opere Narodnog pozorišta. Koncertmajstor je Edit Makedonska, šef Hora Đorđe Stanković, korepetitor Gleb Gorbunov, a organizator Ljiljana Milovanović.
M.B.