БЕЛИНИЈЕВА „НОРМА“, У РЕЖИЈИ ЂАНКАРЛА ДЕЛ МОНАКА, СА САЊОМ КЕРКЕЗ У НАСЛОВНОЈ УЛОЗИ, ПРЕМИЈЕРНО ИЗВЕДЕНА НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ

Опера Винћенца Белинија „Норма“, под диригентском управом маестра Дејана Савића, у поставци и сценографији чувеног италијанског редитеља, уметника светске репутације и каријере, Ђанкарла дел Монака, премијерно је изведена 10. јуна на Великој сцени.
У овом ремек-делу оперске уметности, у којем се преплићу љубав, кајање, издаја, освета, жртвовање, насловну ролу Норме, првосвештенице храма, певала је сопран Сања Керкез, римски проконзул у Галији Полион био је тенор Јаанко Синадиновић, улогу Адалђизе, младе свештенице у храму бога Ирминсула, дочарала је мецосопран Драгана дел Монако, а друидског првосвештеника Оровеза – бас Ненад Јаковљевић.
У тој најпопуларнијој опери италијанског раног белканта, с којом је Беллини достигао врхунац свог развоја и створио дело велике лирске и драматске лепоте, ролу Нормине служавке Клотилде остварила је мецосопран Љубица Вранеш, а Полионовог пратиоца Флавија, тенор Слободан Живковић.  
Либрето је написао Фелиће Романи, према истоименом трагичном делу Александра Сумеа.
„Норма” се састоји из два чина, од који сваки има по две сцене.
Ове лирска трагедија описује догађаје у Галији, тачније, у светом гају и храму бога Ирминсула, у првом веку нове ере, када је Галија била под окупацијом Римљана и када друиди, свештенички сталеж код старих Келта, припремају устанак против њих.
Велика друидска свештеница Норма прекршила је свештенички завет чистоће заљубивши се у Поллиона с којим је добила двоје деце. Међутим, он се заљубљује у Адалђизу. Полион хоће да напусти Норму и жели да са Адалђизом оде у Рим.
Беллинијева хероина Норма разапета је између свете обавезе служења властитом народу и љубави према непријатељском освајачу, а решење налази у личном жртвовању.
На крају ће сама себе оптужити за грех који је починила, Полион ће се покајати, и обоје ће заједно отићи у смрт.
Славни уметник Ђанкарло дел Монако, који је режирао у бројним познатим театрима широм света, урадио је потпуно модерну поставку у духу грчке трагедије с обзиром на то да насловна јунакиња неодољиво подсећа на Еурипидову Медеју. Наиме, обе су остављене од мушкараца које воле и жељне су освете.
Режија „Норме је, уосталом, као и костими Стеле дел Монако, и сведена сценографија, која прати ток радње, историјски апсолутно неутрална.
Нова поставка Белинијеве опере снажно је деловала на публику у препуној сали која је на крају представе комплетну уметничку и сарадничку екипу, а посебно главне протагонисте, наградила вишеминутним бурним овацијама и узвицима „браво“.
У представи је учествовао Оркестар, Хор и Балет Народног позоришта у Београду.
Концертмајстор је била Весна Јансенс, а шеф Хора Ђорђе Станковић.
У ауторској екипи су и Катарина Грчић Николић (костимограф реализатор), Јакопо Пантани (дизајн светла), Дијана Цветковић (асистент диригента), Ивана Драгутиновић Маричић (помоћник редитеља), Александар Николић/ Владан Ђурковић (асистенти редитеља), Мираш Вуксановић (сценограф реализатор), Јасна Сарамандић/ Милица Вучковић (асистенти сценографа) и Александра Пецић (асистент костимографа).
Прва реприза биће одржана у суботу 17. јуна.
М.Б.