Vesti

Gala operski koncert „Va, pensiero…” solista, Hora i Orkestra Opere u saradnji sa Austrijskim kulturnim forumom 19. maja (19,30), gosti dirigent Volfgang Šajt (Beč) i mecosopran iz Bugarske Daniela Diakova

11 maj 2021

U okviru saradnje Narodnog pozorišta u Beogradu i Austrijskog kulturnog foruma, 19. maja (19,30) na Velikoj sceni biće održan Gala operski koncert „Va, pensiero…” (Pođi misli) na kojem će, pod dirigentskom upravom uglednog gosta iz Beča, maestra Volfganga Šajta (nekadašnjeg asistenta Leonarda Bernštajna i Herberta fon Karajana) nastupiti solisti, Hor i Orkestar Opere nacionalnog teatra.

Na programu će biti uvertire, arije i dueti iz opera „Nabuko“, „Travijata“, „Trubadur“, „Kavalerija rustikana“, „Don Đovani“, „Tako čine sve“, „Evgenije Onjegin“, „Toska“, „Rigoleto“, „Aida“, „Karmen“ i „Lučija od Lamermura“.

Kao solisti nastupaju: Miodrag D. Jovanović, Dragutin Matić, Dragoljub Bajić, Dušan Plazinić, Jasmina Trumbetaš Petrović, Snežana Savičić Sekulić, Sofija Pižurica, Ljubica Vraneš, Aleksandar Stamatović, Darko Đorđević i Gavrilo Rabrenović.

Gošća koncerta biće mecosopran iz Bugarske Daniela Diakova. 

Reditelj je Ivana Dragutinović Maričić, koncertmajstor Edit Makedonska, a šef Hora Đorđe Stanković. 

Ulaznice mogu da se kupe na blagajni Narodnog pozorišta i onlajn https://www.narodnopozoriste.rs/sr/ulaznice

Repertoar možete da pogledate OVDE

Povodom ovog značajnog kulturnog događaja, u foajeu Druge galerije 17. maja, održana je konferencija za novinare na kojoj je upravnica Narodnog pozorišta Ivana Vujić Kominac izrazila zadovoljstvo što će koncert nakon nekoliko odlaganja, nastalih usled pandemije virusa korona, napokon biti održan.

„Veoma smo srećni što smo, posle svega, uspeli da, zajedno sa Austrijskim kulturnim forumom dovedemo gospodina Šajta koji će dirigovati ovim ambicioznim i velikim koncertom koga sačinjavaju dela Verdija, Mocarta, Pučinija... Takođe, gošća će biti i mecosopran iz Bugarske Daniela Diakova, tako da ovaj koncert predstavlja jednu saradnju Zapadnog Balkana i onoga što se zove Evropa i veoma smo ponosni zbog toga. Veoma sam srećna što smo uspeli da, zajedno sa Austrijskim kulturnim forumom, napravimo ozbiljan muzički događaj za Beograd“, rekla je Ivana Vujić i podsetila da je Narodno pozorište i u vreme pandemije radilo u onoj meri u kojoj je to epidemiološka situacija dozvoljavala.

Ivana Vujić je najavila da će koncert biti prenošen sa više kamera, putem lajv striminga, na Jutjub kanalu Narodnog pozorišta i Austrijskog kulturnog foruma.

Upravnica je ocenila da će ova saradnja sa gospodin Šajtom, za koga je kazala da je reč o dirigentu velike karijere, svakako predstavljati značajan pomak u daljem razvoju Orkestra i solista Opere Narodnog pozorišta u Beogradu.

„Na kraju, reći ću jednu reč koja obuhvata sve nas ovde, a to je strast. Pozorište, opera, Verdi, Pučini, Mocart... šta je to nego strast?“, ocenila je upravnica Narodnog pozorišta.

Direktorka Opere Jasmina Trumbetaš Petrović naglasila je da gospodin Šajt poseduje ogromno iskustvo i podsetila da je reč o umetniku koji je nekada bio asistent čuvenih dirigenata Herberta fon Karajana i Leonarda Bernštajna.

„To samo govori da je učio od najboljih i da je imao veliku karijeru. Njegov opus dela koja diriguje je zaista impozantan i veliki. Maestro Šajt voli pevače, voli muziku, a o tome govore i naporne probe koje smo imali ovih dana. Zahvaljujem se Austrijskom kulturnom forumu na saradnji i nadam se da će se ona nastaviti i ubuduće i da će nam, u naše pozorište, dolaziti i drugi gosti. Veliko je zadovoljstvo naših članova i ansambla što imamo priliku da radimo sa ovako velikim dirigentom“, rekla je Jasmina Trumbetaš Petrović.

Ona je dodala da su Narodno pozorište i direkcija Opere, na inicijativu upravnice Ivane Vujić, a u saradnji sa Fakultetom muzičke umetnosti, organizovali za mlade dirigente besplatan master klas sa Volfgangom Šajtom.

Volfgang Šajt se zahvalio upravnici Narodnog pozorišta Ivani Vujić, Jasmini Trumbetaš Petrović i direktoru Austrijskog kulturnog foruma Adrijanu Fajksu što su istrajali u nameri da jedan ovako značajan kulturni događaj, posle nekoliko odlaganja, bude održan.

Maestro je istakao da je prilikom koncipiranja programa imao raznih poteškoća, pre svega zbog virusa korona, jer zbog njega nije znao koliko će tačno ljudi moći da bude prisutno na sceni, kao i da li će Orkestar i Hor moći da koristi u punom ili smanjenom sastavu.

Ipak, kako je rekao, u međuvremenu je dopušteno da scenu može da koristi veći broj ljudi, tako da je kompletan program koncipiran na osnovu toga.

„Program je koncipiran tako da se solisti, Orkestar i Hor pokažu u najboljem svetlu. Verujem da ćemo u sredu emotivno dotaći publiku i dovesti je do suza, naravno, u pozitivnom smislu te reči“, poručio je gospodin Šajt.

Programi u Narodnom pozorištu, uz ograničen broj mesta za publiku, održavaju se uz poštovanje svih mera zaštite koje propisuje Krizni štab u vezi sa epidemijom virusa korona.

 

Volfgang Šajt

Rođen u Beču, violinu je počeo da uči sa šest godina, klavir sa osam godina. Član i solista hora „Bečkih dečaka“. Po završetku prava na Univerzitetu u Beču nastavio je i završio studije muzike na „Hochschule fur Musik und darstellende Kunst “ kod slavnih učitelja kao što su F. Valenzi-Richter i Noel Flores (klavir), Erich Urbanner (kompozicija), Ervin Ratz (teorija) i legendarni Hans Svarovski (dirigovanje). Takođe je pohađao majstorske tečajeve Franca Ferare u Veneciji (Teatro la Fenice) i Sijeni (Accademia Chigiana). Bio je asistent Leonarda Bernštajna i Herberta von Karajana. Koncertnu karijeru započinje u Beču, Salcburgu, Budimpešti i Rumuniji, a prvu nagradu osvaja na prestižnom međunarodnom dirigentskom takmičenju „Vittorio Gui“ u Firenci 1978.

Usledili su pozivi za gostovanja, a iste godine Karl Böhm, koji je bio impresioniran Šajtovim ranim interpretacijama Mocarta, Šuberta i Betovena, poziva ga da u Minhenskoj filharmoniji na Novogodišnjem koncertu diriguje Betovenovu 9. simfoniju

Od 1980. do 1982. godine bio je glavni dirigent u Državnoj operi u Istanbulu.

Sledećih godina nastupao je sa poznatim orkestrima kao što su Maggio Musicale Fiorentino, RAI-Torino, RAI-Milano, Teatro La Fenice, Mozarteum Orchestra Salzburg, VDR-Keln, NDR-Hannover, RSO-Frankfurt, Minhenska filharmonija, RTL-Luksemburg, Minhenski BACH-kolegijum, Nemačka filharmonija mladih, Zagrebačka filharmonija, Budimpeštanski simfonijski orkestar itd. Nastupa i u operskim kućama kao što su Deutsche Oper am Rhein (Dizeldorf), Hessisches Staatstheater (Visbaden), Alte Oper (Frankfurt) itd.

Nakon uspešnog debija sa Bečkim simfonijskim orkestrom u Konzerthaus u Beču, dalji koncertni i operski angažmani odveli su ga u Pariz, Tuluz, Berlin, Bukurešt, Ljubljanu, Budimpeštu, kao i u prestižne italijanske opere u Rimu (Teatro dell` Opera), Đenovi (Teatro Margherita), Kataniji (Teatro Bellini) i Veneciji (Teatro la Fenice).

Volfgang Šajt je u svojoj karijeri često dirigovao u Buenos Ajresu (Teatro Colon), Santjagu de Čileu (Filharmonija), Južnoj Africi (NSO Johannesburg i Pretoria) i u Praškoj i Budimpeštanskoj državnoj operi, kao i u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Tokom poslednjih godina Šajt je držao međunarodne majstorske tečajeve za mlade dirigente, vokalne soliste i pijaniste, sa posebnim naglaskom na interpretaciju.

 

Daniela Diakova, mecosopran (Bugarska)

Mecosporan  Daniela Diakova (Bugarska) stalni je gost u Nacionalnoj operi Sofija, Državnoj operi Varna i Burgas,  Državnoj operi Stara Zagora, koncertnoj sali „Bugarska“.

 Diakova trijumfuje i na mnogim međunarodnim pozornicama u Nemačkoj, Austriji, Italiji, Švajcarskoj, Francuskoj, Holandiji i Španiji, Japanu. U dve uzastopne godine pozvana je da nastupi u ulozi Amneris u operi "Aida" u Luglio Musicale Trapanse u antičkom pozorištu Taormina, Italija. Takođe ostvaruje ogroman uspeh u istoj ulozi u Nacionalnoj operi u Beogradu i Narodnom pozorištu u Pragu.  Diakova je tražena zbog svojih impresivnih uloga Ebolije (Don Karlos), Karmen (Karmen), Dalile (Samson i Dalila), Amneris (Aida), Santuce (Kavalerija rustikana), Adalgise (Norma), Acučene (Trubadur) , Princeza de Bujon („Adriana Lekuvrer“) i mnogi drugi. U svom najnovijem angažmanu - u izuzetno zahtevnoj ulozi Selika from Meyerbeer's  iz opere "L'AFRICAINE " u režiji poznate režiserke Vere NEMIROVE još jednom je pokazala svoj izuzetan talenat i vokalno majstorstvo.

Daniela Diakova je diplomirala solo pevanje sa na Nacionalnoj muzičkoj akademiji „Pančo Vladigerov“ - Sofia u klasi Konstantsa Vatčkova, Rusko Ruskova i Hristine Angelakova.

Učestvovala je na majstorskim tečajevima sa Luca Gorla in "Scuola Civica di Musica"  u Milanu, sa francuskom operskom pevačicom Karolinm Dumas i usavršavala se pod vođstvom Sergđa Segalinija u "Academia D'Arte Lirica" u Osimu, Italija;

 Daniela Diakova je dobila mnoge nagrade, između ostalih i prve nagrade na Međunarodnom takmičenju za najbolju opersku pevačicu - Dobrič, Bugarska i Međunarodnom takmičenju „Mladi operski pevači“ - Sofija, Bugarska;