Vesti

U MUZEJU NARODNOG POZORIŠTA ODRŽANO VEČE SA VJEROM MIKIĆ MIRANOVIĆ

17 oktobar 2014

U okviru ciklusa "Susreti", u petak 17. oktobra, u Muzeju Narodnog pozorišta, održano je veče sa primadonom Vjerom Mikić Miranović.
Razgovor sa umetnicom, koja je na sceni Nacionalnog teatra pevala najodgovorniji i najteži fah dramskog soprana, vodio je direktor Muzeja Dragan Stevović.
Publika je bila u prilici da čuje neke detalje iz njenog privatnog života, pre svega one vezane za odrastanje u rodnoj Podgorici, ali i mnoge stvari koje se tiču veoma bogate umetničke karijere.
Takođe, govorila je o vremenu tokom studiranja na Fakultetu muzičkih umetnosti u Sarajevu, angažmanu u tamošnjem Narodnom pozorištu, saradnji sa profesorkom Blankom Danon, odlasku u Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu, prelasku u  beogradski Nacionalni teatar, koncertnoj karijeri...
O gospođi Mikić Miranović, kao vrhunskoj umetnici, veoma nadahnuto je pričala njena koleginica, nekadašnja prvakinja Opere SNP-a Gordana Kojadinović Balić koja se, između ostalog, posebno osvrnula na njihovu zajedničku saradnju u operi  Rudolfa Bručija "Gilgameš", napisanoj 1985.godine prema libretu Arsenija Arse Miloševića, i izvedenoj povodom 125. godišnjice SNP-a.
Na kraju večeri, u ime Kuće i v.d. upravnika Dejana Savića, koji je službeno bio odsutan, v.d. direktora Opere Ana Zorana Brajović uručila je Vjeri Mikić Miranović srebrnjak Narodnog pozorišta.  
Tom prilikom, Brajović je priznatoj umetnici poručila da taj gest prihvati kao malu zahvalnost i mali znak pažnje za sve one divne uloge, naročito iz "gvozdenog repertoara", koje je godinama pevala na sceni Narodnog pozorišta.
U pauzama između govornih segmenata, emitovani su video zapisi (pripremio ih je Petar Antonović) iz nekih opera u kojima je nastupala - "Boemi", Đani Skiki", "Don Karlos", "Aida", "Madam Baterflaj" i "Moć sudbine".
Mikić Miranović je diplomirala solo pevanje na Muzičkoj aklademiji u Sarajevu u klasi prof. Blanke Danon.
Usavršavala se na Kraljevskom konzervatorijumu u Briselu kod prof. Luisa Devosa i na Muzičkoj akademiji „Mocarteum“ kod profesora Kim Borga.
Debitovala je kao studentkinja na sceni Sarajevske opere.
U periodu od 1985. do 1988. godine bila je prvakinja Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, a potom prelazi u Narodno pozorište u Beogradu gde je i penzionisana prošle godine, takođe kao prvakinja.
U njene najznačajnije uloge ubrajaju se Grofica („Figarova ženidba“, Mocart), Aida („Aida“, Verdi), Leonora („Moć sudbine“, Verdi), Dezdemona („Otelo“, Verdi), Elizabeta („Don Karlos“, Verdi), Ćo Ćo San („Madam Baterflaj“, Pučini), Mikaela („Karmen“, Bize), Manon („Manon“, Masne),  Santuca („Kavalerija Rustikana“, Maskanji)...
M.B.