На Великој сцени одржан традиционални новогодишњи оперски Гала концерт

Традиционални новогодишњи Гала концерт првака, солиста, Оркестра и Хора Опере Народног позоришта у Београду, уз ексклузивно гостовање прослављеног српског виолинисте Илије Маринковића, под диригентским управама Дејана Савића, Зорице Митев Војновић, Ане Зоране Брајовић и Ђорђа Станковића, одржан је у недељу 13. јануара на Великој сцени.

Већ годинама устаљено, Нову годину по јулијанском календару, публика у свечарској атмосфери дочекује уз најпопуларније и најлепше арије, дуете, терцете, хорска извођења... из богатих опуса највећих светских композитора, а овога пута, концерт  је био осмишљен тако да су сви учесници били гости на балу, приређеном на сцени. 

Програм, у препуној сали, уз увертиру из Штраусовог „Слепог миша“, ремек-дела бечке оперете, праизведеног 5. априла 1874. године, отворили су плесом домаћини вечери – драмски уметник Миленко Павлов и првакиња Опере Јасмина Трумбеташ Петровић, идејни творац концепта овогодишње гала вечери. 

У наставку концерта, публика је уживала у Хору Цигана и матадора из Вердијеве „Травијате“, баритон Љубодраг Беговић извео је чувену Гасталдонову романсу “Забрањена музика” (Musica proibita), сопран Софија Пижурица и мецосопран Александра Ангелов отпевале су познати дует цвећа из опере “Лакме” Леа Делиба, а бас Ненад Јаковљевић арију Дон Базилија из Росинијевог “Севиљског берберина”. 

Дует Силвија и Неде, из “Пајаца” Руђера Леонкавала, извели су баритон Владимир Андрић и сопран Александра Стаменковић, сопран Јасмина Трумбеташ Петровић певала је арију Адријане из Чилеине “Адријане Лекуврер”, а тенор Јанко Синадиновић арију Kаварадосија из “Тоске” Ђакома Пучинија. 

Kрај првог дела Гала концерта, прилагођеног празничном расположењу, гламурозном по броју учесника, сцени и раскошним тоалетама, припао је ексклузивном госту, познатом српском виолинисти са богатом интернационалном каријером Илији Маринковићу, који је извео Циганске мелодије, опус 20 бр. 1 шпанског виолинског виртуоза и композитора Пабла де Сарасатеа, а потом, на бис, део става сонате за соло виолину Ежена Исаја, белгијског виолинисте, композитора и диригента, познатог и као „Kраљ виолине“. 

Терцет из „Слепог миша“ - Ајзенштајн, Адела, Орловски, који су чинили тенор Александар Дојковић, сопран Иванка Раковић Kрстоношић и мецосопран Жељка Здјелар отворио је други део концерта који је настављен „Валцером цвећа“ из „Kрцка Орачшића“ Петра Иљича Чајковског, уз извођење ансамбла Балета Народног позоришта који је први пут учествовао на једном оваквом концерту.

Баритон Миодраг Д. Јовановић певао је арију Дон Мањифика из Росинијеве „Пепељуге“, мецосопран Љубица Вранеш и сопран Софија Пижурица уз Хор су извеле Баркаролу из Офенбахових „Хофманових прича“ (која је своје место нашла и на филму поставши део једне од најдирљивијих филмских љубавних сцена у остварењу Роберта Бењинија „Живот је леп“), док се тенор Дејан Максимовић представио аријом Су Чунга из „Земље смешка“ Франца Лехара. 

После баритона Драгутина Матића који је извео арију Фигара из „Севиљског берберина“ Ђоакина Росинија, на репертоару је био Хор Цигана из Вердијевог „Трубадура“.

Мецосопран Драгана дел Монакo, уз Хор, певала је популарну пркосну песму “Хабанера” из Бизеове „Kармен“, док је Хор, потом, уз клавирску сарадњу Срђана Јараковића, извео Чочечку игру из „Kоштане“ Петра Kоњовића која ће ускоро постати део редовног оперског репертоара Велике сцене, а премијера је планирана за 23. март.
 
Завршница новогодишњег спектакла, била је резервисана за здравицу и чувену српску корачницу „Марш на Дрину" Станислава Биничког.

Између нумера, Павлов је на шармантан начин причао анегдоте чији су јунаци били чувени композитори Волфганг Амадеус Моцарт, Густав Малер и Ђузепе Верди, велики светски тенор Енрико Kарузо, италијански виртуоз на виолини и композитор Никола Паганини, српски књижевник Јанко Веселиновић...

Одушевљена публика, током и на крају концерта, поздрављала је бурним аплаузом све учеснике овог врхунског оперског догађаја, изведеног у сценографији Александра Златовића за оперу "Адријана Лекуврер", и у режији Иване Драгутиновић Маричић.

Kонцертмајстор је била Едит Македонска, а драматург Молина Удовички Фотез.

Новогодишњи Гала концерт традиционално се одржава сваког 13. јануара од 1993. године.
М.Б.

 

 

Прочитајте још вести