РЕДИТЕЉ ДЕЈАН МИЛАДИНОВИЋ УСПЕШНО ПОСТАВИО „НОРМУ" У ОСИЈЕЧКОМ ХНК

Познати редитељ и в.д. директора Опере Народног позоришта у Београду Дејан Миладиновић недавно је са великим успехом на сцени ХНК Осијек поставио „Норму" италијанског композитора Винченца Белинија.

Многобројни хрватски штампани и електронски медији посветили су огромну пажњу овом делу, насталом према трагедији „Норма“ Александра Сумеа и мотивима из „Мученика“ Франсоа-Ренеа де Шатобријана, праизведеном давне 1831. године у чувеној миланској Скали.
На премијерном извођењу 24. маја, насловну улогу певала је гошћа из Италије Габријела Мориђи, а дан касније, на првој репризи, публици у Осијеку представила се српска уметница - сопран Драгана Радаковић.
Подсећајући да је у питању праизвођење „Норме" у граду на Драви, критичарка „Гласа Славоније" Бранка Бан, у тексту под насловом „Браво за двије сјајне изведбе", оценила је да је у питању „повијесно упризорење... које је урадила сјајна екипа предвођена редатељем и сценографом Дејаном Миладиновићем".
„У Беллинијевој Норми, драгуљу белканта, осјећа се посебност осијечке поставке. Ова величанствена лирска трагедија, велики је репертоарни залогај који је мајстор Беллини вјеројатно оставио (а ми у Осијеку препознали) за нека друга времена. Можда су та времена баш ова наша, садашња. Браво на идеји и изведби", наводи Бранка Бан.
Доајен хрватске оперске критике Марија Барбиери, у тексту "Напокон нормална режија романтичне опере", између осталог, истакла је да је „редатељ Дејан Миладиновић, умјетнички равнатељ београдске Опере, с богатим искуством –око 160 продукција, од којих многе у Сједињеним Америчким Државама и на цијелом територију бивше државе, нашао прави омјер модерног и стандардног који одговара стилу и садржају једне раноромантичне оперне трагедије".
„Сам свој сценограф опремио је сцену једноставним рјешењима и промјене мјеста догађања ријешио врло живим, можда и преживим пројекцијама. А што је најважније, изврсно је ријешио односе међу ликовима, који су били врло добро профилирани и врло добро међусобно играли... И разиграо је збор који је од углавном проматрача у таквим операма, постао један од судионика радње. Ријешио се готово свих стереотипа, што није нимало лака задаћа кад је ријеч о том оперном жанру", оценује госпођа Барбиери.
„Беллинијева глазба несметано је просипала своју јединствену љепоту. И сви су извођачи томе придонијели. А није ли првенствена дужност извођача, дакле посредника, да ставе у први план аутора и пренесу његове вриједности онима који су дошли да их приме? Прави умјетници руководе се таквим схваћањима. Осјечка „Норма" вриједна је степеница на томе путу ", закључује госпођа Барбиери свој осврт на порталу „Klasika.hr".
М.Б.

Више о овом догађају можете прочитати ако кликнете на следеће линкове ГЛАС СЛАВОНИЈЕ КЛАСИКА.ХР ГЛАС СЛАВОНИЈЕ ГЛАС СЛАВОНИЈЕ