Три представе из Главног програма 53. БИТЕФ-а у Народном позоришту

У оквиру овогодишњег 53. БИТЕФ-а, који се од 17. до 26. септембра одржава на више локација, у Народном позоришту, биће одигране три представе из Главног фестивалског програма.

Након церемоније свечаног отварања, која је заказана за 18. септембар у 20 часова на Великој сцени, биће изведена представа “Орест у Мосулу”, у продукцији НТ Гента из Белгије.

Радњу формативног драмског наратива наше, западне цивилизације, Есхилове тетралогије Орестија, један од водећих светских редитеља, Мило Рау, смешта у град Мосул у Ираку. У њему, с ирачким и белгијским глумцима, поставља драстично адаптирану и скраћену верзију Орестије и целу је снима. Сама представа своди се на обнову неких сцена из филмоване поставке, с додатним коментарима, испитивањем контекста, те преплитањем, као што је то обично случај у Рауовим представама, докумената и фикције, конкретно несрећне судбине ирачких глумаца и Есхилових јунака...

“Орест у Мосулу” биће на репертоару Велике сцене и наредног дана, 19. септембра, од 20,00.

Два дана касније, у суботу 21. септембра, на Сцени „Раша Плаовић“ (19,00), публика ће моћи да погледа представу „Yuropa“, у кореографији Kудуза Оникекуа и продукцији Kомпаније Q, Lagos из Нигерије.  

„Yuropa“ прати одисеју тројице младих путника који се са обале своје домовине отискују ка непознатом. У овом комаду за три плесача и једног музичара, у средишту пажње су специфичне тешкоће и проблеми са којима се суочавају Африканци, нарочито они који крећу на пут сматрајући га последњом надом у спасење…

Исте вечери, у 21 час, на Великој сцени биће изведена Молијерова комедија „Тартиф“, у режији Игора Вука Торбице и продукцији Народног позоришта Сомбор и Српског народног позоришта из Новог Сада. 

Ауторски пројекат редитеља Торбице, креиран је као ововремена српска прича о друштвеном лицемерју и лажима унутар једне комплексне породичне приче. Ова поставка Молијеровог „Тартифа“ је, заправо, пример „rewriting-a“, писања новог текста по мотивима и са ликовима и ситуацијама преузетим из оригиналног класичног дела. Представа није имерзивна у апсолутном смислу, али она, ипак, радикално урушава четврти зид...
М.Б.  

Прочитајте још вести