Narodno pozorište u Beogradu obeležilo 149. godina postojanja

22 novembar 2017

Svečanim programom na Velikoj sceni, u okviru kojeg su dodeljena godišnja priznanja za umetničke i radne rezultate, Narodno pozorište u Beogradu proslavilo je 149. godina postojanja.

Program proslave, u režiji Ivane Dragutinović Maričić, započeo je projekcijom dokumentarnog filma, autora Petra Antonovića, u kojem je slikom dočarano sve ono što je na umetničkom planu urađeno u proteklih godinu dana.

Kao i svake godine, u okviru programa koji su ovaj put vodili Vjera Mujović i Nenad Stojmenović, prezentovan je i mali podsetnik vezan za najbitnija dešavanja u prethodnoj sezoni u kojoj je, pored predstava sa redovnog repertoara i brojnih gostovanja, izvedeno sedam premijera.

Reč je o dramskim naslovima – Elektra, Carstvo mraka, Ričard Treći, Sumnjivo lice i Carstvo nebesko – Epika balkanika i operama Moć sudbine i Norma.

U periodu između dva Dana pozorišta, naše predstave učestvovale su na više domaćih i inostranih festivala, na kojima su osvojene brojne nagrade.

Rodoljupci su osvojili Gran pri Susreta za najbolju predstavu u celini na 33. Susretima pozorišta/ kazališta Bosne i Hercegovine u Brčko Distriktu. Na istoj manifestacija, Nagrada za najbolju mušku ulogu pripala je muškom, a Nagrada za najbolju žensku ulogu - ženskom delu ansambla ove predstave.

Igrači Baleta Narodnog pozorišta, ovogodišnji su dobitnici Nagrade Terpsihora Udruženja profesionalnih baletskih igrača, koreografa i baletskih pedagoga Srbije za izvođenje dva jednočina baleta Radua Poklitarua, Žene u d molu i Duga božićna večera.

Bela kafa je osvojila Nagradu za najbolju predstavu „Festivala pobednika festivala“, dok je Ivanovu pripala Nagrada publike "Dalibor Foretić" na Festivalu Malih scena u Rijeci, Nagrada publike na Festivalu "Vršačka pozorišna jesen", kao i Nagrada publike i Nagrada stručnog žirija „Ardalion“ za najbolju predstavu na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu „Bez prevoda“.

Glumac Branko Vidaković je dobitnik Nagrade grada Beograda za 2016. godinu za pozorišno stvaralaštvo i Nagrade žirija publike Glumačkih svečanosti „Milivoje Živanović“, rediteljki Cisani Murusidze Čolović je pripalo Posebno priznanja za negovanje tradicije u umetničkom stvaralaštvu, a glumici Seni Đorović Nagrada "Vitomir Bogić" za najuspešnije radiofonsko glumačko ostvarenje i Nagrada „Petar Banićević“.

Glumac Miloš Đorđević je dobio Statuetu "Ćuran", za najbolje glumačko ostvarenje na 46. "Danima komedije" u Jagodini, Plaketu za najbolju režiju „Miroslav Belović“ i „Zoranov brk“ na „Danima Zorana Radmilovića“ u Zaječaru, Olga Odanović Nagradu „Žanka Stokić“ i Nagradu za najbolju glumicu na „Festivalu pobednika festivala“, a Nebojša Dugalić “Izvanredni Zlatni beočug“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije.

Hana Selimović je laureat sledećih priznanja: Nagrada stručnog žirija Glumačkih svečanosti „Milivoje Živanović“, Nagrada za najbolje glumačko ostvarenje na Glumačkim svečanostima ''Milivoje Živanović'', Nagrada "Veljko Maričić" za najbolju žensku ulogu na Festivalu Malih scena u Rijeci, Nagrada za najbolju glumicu na Festivalu "Vršačka pozorišna jesen" i Nagrada „Ardalion“ za najbolju glumcu na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu „Bez prevoda“.

Nikola Ristanovski je osvojio Nagradu za najboljeg glumca na Festivalu "Vršačka pozorišna jesen", dok je njegovoj koleginici Kalini Kovačević pripala Nagrada za najbolju glumicu na 16. "Danima komedije" u Bijeljini i „Zlatna značka“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije.

Predrag Ejdus je dobio Nagradu na Festivalu "Pozorišno proleće" u Šapcu, Nagradu "Veljko Maričić" za najbolju epizodnu ulogu na Festivalu Malih scena u Rijeci, Nagradu za najboljeg glumca na „Festivalu pobednika festivala“, "Zlatnog ćurana" - najviše priznanje za životno deloa na Danima komedije u Jagodini i „Nagradu „Ardalion“ za najboljeg glumca na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu u Užicu „Bez prevoda“.

Ivanu Đorđeviću je pripala Nagrada za najboljeg mladog glumca na Festivalu "Vršačka pozorišna jesen", Mariji Vicković „Zlatna značka“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije, Nadi Šargin Nagrada "Miloš Žutić", a Mileni Đorđević Nagrada za najbolje odigranu ulogu na Festivalu „Čupava bajka“ u Bijeljini.

Sloboda Mićalović je dobila Plaketu "Žanka Stokić" za najbolje glumačko ostvarenje na Pozorišnim svečanostima “Žanki u čast”, Igor Vuk Torbica Nagradu za najbolju režiju na Festivalu "Vršačka pozorišna jesen", Branko Jerinić „Zlatnu značku“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije, dirigent Đorđe Pavlović Vukovu nagradu, a primadona Radmila Bakočević Nagradu za izuzetan doprinos muzici.

Prvak Opere Miodrag D. Jovanović, ovogodišnji je nosilac „Zlatnog beočuga“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije, primadona Jadranka Jovanović dobitnik je Nagrade „Braća Karić“ za izuzetan doprinos kulturi i umetnosti, a nekadašnji prvak Baleta Borivoje Mladenović „Izvanrednog Zlatnog beočuga“ Kulturno prosvetne zajednice Srbije.

Solista Baleta Igor Pastor dobitnik je Nagrade Udruženja baletskih umetnika Srbije „Nataša Bošković“, njegov kolega Dejan Kolarov Nagrade „Smiljana Mandukić“, a koleginica Tatjana Tatić Nagrade „Radomir Vučić“.

U prethodnih godinu dana obeleženo je i nekoliko jubileja: opera „Boemi“ i drame „Zli dusi“, „Bela kafa“ i Dama s kamelijama“ izvedene su 50-ti put, dok je „Velika drama“ proslavila 15 godina od premijere.

Narodno pozorište je i u prethodnoj sezoni nastavilo da neguje saradnju sa domaćim i inostranim teatrima - u Operi i Baletu gostovali su brojni renomirani umetnici iz inostranstva.

Ni Muzej Narodnog pozorišta nije zaostajao sa aktivnostima: pored redovnih programa, organizovane su četiri samostalne izložbe: „Romeo i Julija” na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu – drama i balet (jubileji Šekspira, Prokofjeva i Parlića)“; „20 godina sa Baletom Narodnog pozorišta“; “Mladi scenografi - pronađeno u prevodu” i „Gordana Jevtović Minov, primadona i profesor“.

Nažalost, period od prošlog Dana pozorišta biće upamćen i po tome što su nas zauvek napustili: članica Hora Zeina Živković, solistkinja Baleta Zoja Begoli, prvakinja Opere Dobrila Bogošević, glumac Mihailo Badža Pleskonjić, dugogodišnji umetnički direktor Filharmonije mladih "Borislav Pašćan" Danica Tomković, član Hora Vladimir Skripka, dirigent Aleksandar S. Vujić, reditelj Dejan Miladinović, Referent-koordintor u službi za bezbednost i zaštite od požara Vlado Ognjenović i primabalerina Višnja Đorđević.

Program je, potom, nastavljen obraćanjem upravnika Savića koji je, između ostalog, istakao da je Narodno pozorište između dva Dana pozorišta ostvarilo veoma zapažene rezultate na koje „svako od nas može da bude ponosan“.

„Nacionalni teatar, kao državna ustanova, prati sve intencije, odnosno namere Vlade Republike Srbije da uvede red i da, nekako, sistematizuje naše redovne i poslovne delatnosti. Kada je rečeno da napravimo sistematizaciju, mi smo to uradili tako što smo smanjili 111 mesta. Na to treba još da se uračuna nekih tridesetak radnih mesta koja su ostala prazna zato što mnogi od naših velikana, prijatelja i kolega, nisu više sa nama ili su otišli iz pozorišta po nekom drugom osnovu. Mi smo sada, što se tiče zaposlenih, na jednom istorijskom minimumu. No, uprkos tome, ne dozvoljavamo da se ona dva osnovna postulata koje smo zacrtali na bilo koji način naruše ili neispoštuju – rekao je Savić.

Prema njegovim rečima, reč je o najvišem umetničkom nivou i obimu produkcije od dve predstave dnevno.

„Ali, to nije zato što smo mi tako smislili da treba, nego zato što mi imamo publiku za to, zato što imamo kapacitete, zato što je Beograd grad sa više od dva miliona stanovnika i zato što smo mi najveća i, možda, najvažnija nacionalna ustanova kulture“, objasnio je Savić i najavio da će teatar, u tom pravcu „tako nastaviti i ubuduće“.

On je podržao izgradnju nove koncertne dvorane na Ušću, jer to vodi i ka "ostvarenju našeg cilja" da umesto Staklenca na Trgu Republike bude podignuta nova zgrada Nacionalnog teatra što će, uveren je, u narednom periodu biti jedan od prioriteta i države i grada.

Takođe, osvrnuo se i na rekonstrukciju Đumurkane, prve pozorišne zgrade u Srbiji, koja danas kao takva ne postoji, ali postoje njeni temelji.

Savić je istakao da najviši i najodgovorniji organi za to, kao što su, osim Grada, predsedništvo Republike, Ministarstvo kulture i Zavod za zaštitu spomenika Beograda, krajnje blagonaklono gledaju na tako nešto i naglasio da misli, „bude li upornosti i dobre volje, a verujem da toga neće manjkati, možemo u skorijoj budućnosti da se nadamo dobrim vestima“.
   
„Imamo snažnu podršku i mislim da će to u narednom periodu biti jedan od prioriteta i ove države i Grada Beograda, a samim tim i naš prioritet. Mislim da Kuća, kao što je Narodno pozorište treba da dobije još jednu scenu. Neće to biti scena samo za operu i balet, to će biti dvorana u kojoj će se igrati i dramske predstave“, precizirao je Savić.

On je podsetio da će tokom 2018. i 2019. biti obeleženo 150 godina od osnivanja Narodnog pozorišta, a 2020. godine vek od ustanovljenja Opere Narodnog pozorišta.

„Želimo da predstavimo ono najbolje što imamo, da premijerno izvodimo dela domaćih autora i potvrdimo svoje važno i dominantno mesto u srpskoj kulturi. Verujem da će to biti period kojeg ćemo se kasnije veoma rado sećati“, poručio je upravnik Narodnog pozorišta.

U nastavku svečanosti, Udruženje obolelih od Parkinsonove bolesti, u saradnji sa Neurološkom klinikom, dodelilo je Narodnom pozorištu - Zahvalnicu i ikonu Svetog Jovana Krstitelja koje je upravnik Savić primio od predsednice tog udruženja Jelene Savić i dr Dušanke Krsmanović..

U okviru svečanosti, upravnik Savić je dodelio i tri srebrnjaka Narodnog pozorišta koji su uručeni solistkinjama Baleta Paši Musić i Mariji Vještici Stojaković, te prvakinji Opere Nataši Jović Trivić.

Plaketu povodom značajnih aktivnosti u radu Narodnog pozorišta dobili su prvakinja Drame Olga Odanović i Hotel „Metropol“.

Po odluci Upravnog odbora, Nagrade Narodnog pozorišta za najbolja individualna premijerna umetnička ostvarenja u okviru repertoara Narodnog pozorišta, dobili su prvaci Drame Olga Odanović, Dušanka Glid Stojanović, Nataša Ninković i Igor Đorđević, solistkinja Opere Dubravka Filipović i prvak Opere Nenad Jakovljević.

Nagrade za izuzetno značajan ukupni radni doprinos, takođe prema odluci UO, dobili su urednik WEB sajta Mikojan Bezbradica i koordinator poslova produkcije Milorad Jovanović.

Nagrada Narodnog pozorišta u Beogradu za najbolju predstavu u okviru repertoara Narodnog pozorišta u periodu od 22. novembra 2016. godine do 10. novembra 2017., godine pripala je operi „Đani Skiki“, Đakoma Pučinija, u režiji Ane Grigorović.

Krunu svečanosti, kao i svake godine, predstavljala je dodela Nagrade „Raša Plaović“, za najbolje glumačko ostvarenje na beogradskim scenama između dva Dana pozorišta, koju je ove godine dobila Olga Odanović za uloge Matrjone u predstavi „Carstvo mraka“, u režiji Igora Vuka Torbice i Majke Jugovića u predstavi „Carstvo nebesko“ u režiji Jerneja Lorencija.

Žiri, kojim je predsedavao teatrolog Boško Milin, a članovi su bili reditelj Slavenko Saletović, dramaturg Slavko Milanović, pozorišna kritičarka Dragana Bošković i prošlogodišnja dobitnica Nada Šargin, odluku je doneo većinom glasova.

U obrazloženju žirija, ocenjeno je da je Olga Odanović jedan od onih naših umetnika koji ne dobijaju atraktivne, na svekoliku pažnju i uspeh „osuđene“ glumačke zadatke.

"A i kada se to desi, njena glumačka etika (= poetika) vodi je ka uklapanju u celinu predstave, pre nego preuzimanju bilo kakvih koraka koji bi nju lično izveli u prvi plan. Poslovična inercija prilikom pravljenja podela najčešće je smešta u komičke žanrove, mada je reč o glumici izvanrednog dramskog nerva, što je pokazala u više navrata. Glumica se sa ovim „problemom“ savršeno dobro nosi: poptpuno u skladu sa savremenim pozorišnim razvojem scenskog jezika ona prevazilazi zadata žanrovska ograničenja kroz usložnjavanje svojih likova, koji u interpretaciji Olge Odanović mogu da budu smešni u drami i tužni i komediji, a da to ipak nikada ne izađe izvan okvira žanrovskog i stilskog opredelenja celine predstave.

Ogroman raspon sredstava svog glumačkog izraza Olga Odanović na sceni ispoljava uvek nenamljetljivo, suzdržano, prikriveno. I kada se posle nagle erupcije smeha, gledalac zatekne u neočekivanom osećanju tuge, kada mu glumica natera suze na oči, on teško može da racionalno artikuliše šta se u stvari dogodilo, jer je izostao nagoveštaj transformacije - onaj trenutak pripreme uvek vidljiv i kod vrhunskih glumaca. Izazivajući u gledaocu naglu smenu emotivnih reagovanja za kojom ono racionalno u recepciji uvek kasni barem delić sekunde - Odanovićeva kao da stvara neku samo njoj znanu tehniku Verfremdungseffekta (Ferfremdungs-efekta). Ovaj, sportskim žargonom rečeno, slalom kroz učestalost žanrovskih promena, u gledaocu gradi jednu intelektualnu distancu koja mu omogućava da u liku vidi više od njegove bazične karakterizacije; glumica kao da osvetljava više nijansi lika nego što to dopušta i sam dramski tekst. Tako i njena Matrjona u Tolstojevom „Carstvu mraka“, iako je u njoj je neljudsko naraslo do neslućenog obima, pa se čak i telesno manifestuje u dijaboličnoj silueti, uspeva da izmami osmehe saosećanja. Glumica u liku Matrjone otkriva ono zrno ljudskosti koje nam ne dozovoljava da je vidimo samo kao karikiranu figuru zla iz srednjevekovnih moraliteta. U interpretaciji Odanovićeve Matrjona je samo granginjolski predimenzionisana slika svakog čoveka obuzetog slepom voljom za posedovanjem; njena Matrjona nije karikatura zla samog po sebi, ona prikazuje čoveka u trenutku ekstremnog ispoljavanja paroksizma unutarnjih protivurečnosti, u trenutku kada je žudnja za olakim sticanjem pobedila i porazila žudnju da se živi pravedno.

Ne moramo da se složimo sa oduševljenim kritičarem da je Majka Jugovića „životna uloga“ Olge Odanović, ali ne možemo a da ne prihvatimo ono što se kaže u komentaru: „reč je o glumici koja samo što nas je zasmejala do suza, u sledećem času uspeva da nas do suza trone“. Na ovo opažanje kritičara nije navela neka od brojnih tragi-komedijskih uloga Olge Odanović. Naprotiv, brzinu transformacije tragičkog u komičko (i obratno) glumica je demonstrirala u predstavi „Carstvo nebesko“, dakle na najtežem zadatku: tek što je kao tragična majka Jugovića izgovorila potresne stihove o pogibiji svojih sinova - pojačavajući gradaciju tragičkog saznanja iz stiha u stih - ona već evocira šaljive epizode iz njihovih života - iz vremena kada nisu bili depersonizovane herojske figure, nego samo obična deca kao i sva druga. Olga Odanović tada više nije tragična majka Jugovića već „obična“ majka obične dece. To umeće transformacija iz majke heroine u „običnu“ majku, a zatim hitri povratak iz sfere svakidašnjeg i svetovnog u područje vanvremenog i mitskog, predstavlja demonstraciju vrhunskog umeća kakvo se retko viđa na našim scenama – navedeno je u obrazloženju žirija kojim je predsedavao Boško Milin, a članovi su bili Dragana Bošković, Nada Šargin, Slavenko Saletović i Slavko Milanović.

Priznata glumica primila je nagradu iz ruku Dejana Savića, dok joj je delo akademskog slikara Dušana Radišića uručio predsednik Opštine Ub Aleksandar Damnjanović.

Olga Odanović je kazala da joj ovo priznanje, koje je dobila od svoje matične Kuće, veoma mnogo znači.

„Mislim da je Narodno pozorište u poslednje dve godine napravilo, odgovorno tvrdim, podvig što se tiče repertoara zahvaljujući našem direktoru Željku Hubaču koji je doveo tako izvanredne reditelje, odabrao takve divne tekstove i na taj način omogućio, i nama glumcima, da dobijemo ovako kompleksne i složene zadatke, ne samo u ovim predstavama za koje sam nagrađena, nego i u ostalim“, rekla je gospođa Odanović koju su prisutni pozdravili burnim aplauzom.

Ona se zahvalila svim kolegama sa kojima je do sada igrala i ocenila da „nijedan glumac bez dobrog partnera na sceni, ne može da napravi ništa“.

Dosadašnji dobitnici Nagrade „Raša Plaović“ su Petar Banićević (1988, 2001), Lazar Ristovski (1989), Branislav Ciga Jerinić (1990), Branimir Brstina (1991), Petar Kralj (1992), Vera Čukić (1993), Ljuba Tadić (1994), Ksenija Jovanović (1995), Tihomir Arsić (1996), Dragan Mićanović (1997, 2004), Marko Nikolić (1998), Miodrag Mrgud Radovanović (1999), Mihailo Janketić (2000), Predrag Ejdus (2002), Tihomir Stanić (2003), Vladan Gajović (2005), Vlastimir Đuza Stojiljković (2006), Milan Gutović (2007), Boris Isaković (2008), Nikola Ristanovski (2009), Boris Komnenić (2010), Nataša Ninković (2011), Igor Đorđević (2012), Vojin Ćetković (2013), Dara Džokić (2014), Slobodan Beštić (2015) i Nada Šargin (2016).

Dan Narodnog pozorišta 22. novembar, ustanovljen je 1968. godine, prilikom obeležavanja stogodišnjice Nacionalnog teatra.

Naime, tog datuma, po novom kalendaru, pre 148. godina (1868) održana je prva predstava novoosnovanog Narodnog pozorišta - „Đurađ Branković“ Karolja Obernjaka u gostionici „Kod engleske kraljice“.

Prva predstava u novoj zgradi, „Posmrtna slava kneza Mihaila“ Đorđa Maletića izvedena je 30. oktobra 1869. godine.
M.B.


SPISAK DOBITNIKA OSTALIH NAGRADA:


Javne Pohvale za rezultate u radu od izuzetnog i posebnog značaja za uspešnu aktivnost Narodnog pozorišta u Beogradu za sezonu 2016/2017:
 

Iz Direkcije Drame, dobitnici Javnih pohvala su:
Igor Vuk Torbica, reditelj
Bojan Krivokapić, glumac II
Anastasia Mandić, glumac I
Nela Mihailović, glumac I
Kalina Kovačević, glumac II
Lepomir Ivković, glumac I
Sena Đorović, glumac I
Dragan Nikolić, glumac II
Nebojša Kundačina, glumac I
Aleksandar Srećković, glumac I
Dejan Karlečik, glumac
Zoran Karajić, glumac
Natalija Ignjić, organizator kulturnih aktivnosti
Nemanja Konstantinović, organizator kulturnih aktivnosti
Tara Manić, spoljni saradnik
Miloš Golubović, spoljni saradnik

Iz Direkcije Opere, dobitnici Javnih pohvala su:
Ivana Dragutinović Maričić, reditelj Opere
Orkestar Opere
Hor Opere
Ana Grigorović, reditelj
Branislava Pljaskić, inspicijent Opere i Baleta
Đorđe Stanković, dirigent- šef Hora
Vuk Zekić, operski pevač
Dragutin Matić, operski pevač
Nebojša Babić, operski pevač
Uroš Jović, vođa Grupe drugih violina

Iz Direkcije Baleta, dobitnici Javnih pohvala su:
Taylor Allister Clow, baletski igrač
Mihajlo Stefanović, solista Baleta III
Marharyta Cheromukhina, baletski igrač
Nada Stamatović, solista Baleta III

Iz sektora Tehnike, dobitnici Javnih pohvala su:
Goran Milošević, koordinator za izradu i održavanje dekora u Dekorskoj radionici
Zoran Janković, tehničar investicionog i tehničkog održavanja elektropostrojenja u Službi održavnja objekta i opreme,
Božidar Petrović, tehničar investicionog i tehničkog održavanja – koordinator održavanja objekta i opreme u Službi održavnja objekta i opreme
Slađana Kostić, vlasuljar
Jovana Jelača, frizer – vlasuljar u Grupi Maska,
Danijela Popović, garderober
Dragan Antić, glavni garderober
Milorad Pantelić, garderober
Dejan Agatonović, garderober
Gordana Mitić, garderober
Mirjana Milošević, majstor za izradu i održavanje opreme – herihter u Obućarskoj radionici
Suada Agović, majstor za izradu i održavanje kostima – krojač u Krojačkoj radionici
Dragana Drljić, majstor za izradu i održavanje kostima – krojač u Krojačkoj radionici
Mimica Roko, tehničar tona u Studiju za dizajn tona
Dimitrije Radinović, organizator izvođenja predstava
Zaposleni na poslovima Pomoćni radnik u Dekoraterima
Zoran Stanojević, glavni bravar za izradu i održavnje dekora i opreme u Dekorskoj radionici
Srđan Pušeljić, slikar u Dekorskoj radionici
Vesna Bjeladinović, administrativni pomoćnik–organizator opštih poslova u Tehničkom sektoru
Dragan Đuknić, organizator izvođenja predstava
Marko Dukić, majstor maske
Branko Perišić, majstor pozornice u Dekoraterima
Dejan Radenković, glavni dekorater u Dekoraterima
Desimir Lukić, vozač dekora u Dekoraterima
Zaposleni u Grupi Maska

Iz Sektora stručnih i opštih poslova dobitnici Javnih Pohvala su:
Gordana Otašević, finansijsko računovodstveni saradnik – obračun honorara i naknada,
Zoran Petrović, prodavac – biletar
Saša Buzurović, prodavac – biletar
Uroš Milenković, magacioner u Grupi za nabavke u Finansijskoj službi
Sandra Mihalkov, radnik za održavanje higijene
Fatima Ahmetović, kafe kuvarica
Silvana Petrović, administrativni referent za opšte i stručne poslove
Mina Matović, kurir
Zoran Kosanović, kurir
Posthumno Vlado Ognjenović, dugogodišnji rukovodilac Grupe za obezbeđenje i PPZ
Dragan Ilić, čuvar – FTO – vatrogasac
Predrag Radić, čuvar – FTO – vatrogasac
Dejan Pavlović, čuvar – FTO – vođa smene
Ljubisav Petrović čuvar – FTO – vatrogasac

„Zlatne značke“ članovima Kuće za 20 godina rada:
Veselinović Ivana, Igrač-solista III Baleta
Gavrilov-Stojiljković Olivera, Igrač-solista I Baleta
Najman Nataša, Igrač-solista III Baleta
Blagojević Ljiljana, Glumac - prvak Drame
Jovanović Siniša, Izvođ.muzičkog dela 1-vođa grupe violončela
Jović-Trivić Nataša, Pevač-prvak Opere
Stamenković Aleksandra, Pevač-operski solista I
Čivović Milan, Horski pevač-član Hora I
Čubra Mirela, Horski pevač-član Hora I
Đorđević Marina, Horski pevač-član Hora I
Tomić Nataša, Horski pevač-član Hora I
Trmčić-Stefanović Biljana, Horski pevač-član Hora I
Vranković Milan, Horski pevač-član Hora I
Bosić Svetozar, Saradnik.za poslove bezbednosti i zdravlje na radu
Sekulić Jovanović Tatjana, Tehničar za izradu dekora
Stanojlović  Nenad, Majstor za izradu i održ.dekora i opreme-tapetar
Drinić Drena, Modelar kostima-majstor specijalista
Živanović Dragan, Pomoćni radnik-majstori scene
Lukić Tatjana, Garderober

Članovi Narodnog pozorišta koji odlaze u penziju:
Marković Milan, Direktor Tehničkog sektora
Miljanić Radovan, Glumac I
Palija Aleksandar, Koordinator poslova javnih nabavki
Manojlović Milorad, Horski pevač-član Hora I
Nikolić Ilija, Horski pevač-član Hora I
Sijerčić Ismet, Dekorater
Jeremić Dragoljub, Kreator scenske maske-masjtor specijalista
Marković Ivko, Majstor za održavanje dekora i opreme
Đurđević Radivoje, Garderober
Bellotti Mario, Muzičar – zamenik vođe kontrabasa
Ognjenović Vlado, Referent-koordintor u službi za bezbednost i zaštite od požara (preminuo 30. oktobra ove godine)
Miletić Predrag, Glumac I
Kostić Tamara, Referent za komercijalne poslove
Stojković Gradimir, Binski majstor-majstori na pultu

Galerija