Vesti

Svetska baletska zvezda Sergej Polunjin 7, 8. i 9. marta gostuje na Velikoj sceni glavnom ulogom u baletu "Posvećenje"

20 februar 2019

Jedan od najpoznatijih baletskih umetnika današnjice, koreograf i glumac Sergej Polunjin predstaviće se srpskoj publici tri večeri zaredom 7, 8. i 9. marta na Velikoj sceni glavnom ulogom u baletu "Posvećenje", u koreografiji Juke Oiši.

Predstava je inspirisana koreografijom i izvođenjem Vaclava Nižinskog na čuvenu kompoziciju Igora Stravinskog "Posvećenje proleća".

Za ovaj događaj vlada ogromno interesovanje ljubitelja baleta, a u prilog tome govori i činjenica da su ulaznice za sva tri izvođenja skoro rasprodate. Naime, ostalo ih je još veoma malo, i to, isključivo, na trećoj galeriji. 

Polunjin, rođen 20. novembra 1989. godine u ukrajinskom gradu Hersonu, osvojio je planetu svojim nastupima sa gotovo svim najvećim svetskim baletskim ansamblima.

Karijeru je započeo 2006, a sa 19 godina postao je najmlađi prvak londonskog Kraljevskog baleta u istoriji ove umetničke kuće.

Polunjin je nastupao i u milanskoj Skali, Boljšoj teatru, Pozorištu Stanislavski u Moskvi, londonskom Rojal Albert Holu, i brojnim drugim scenama širom planete. 

Poznat je i po svom buntovništvu protiv establišmenta i pozivima da se klasičan balet izvuče iz elitističkih krugova.
 
Interesantno je da je ovaj Ukrajinac, vanserijski talenat u svojoj umetnosti, od 2016. godine, i državljanin Republike Srbije u kojoj je osnovao i Fondaciju „Sergej Polunjin“ sa ciljem da promoviše balet i igru najširoj publici, odajući počast klasičnom baletu, a uvodeći savremeni plesni izraz u interpretaciju.
M.B.  

IZVEŠTAJ SA KONFERENCIJE ZA NOVINARE ODRŽANE 6. MARTA U RESTORANU COMUNALE

Slavni baletski igrač, Sergej Polunjin, predstaviće se beogradskoj publici tri uzastopne večeri, 7, 8. i 9. marta na Velikoj sceni Narodnog pozorišta glavnom ulogom u baletu "Posvećenje" u koreografiji Juke Oiši.

Predstava je inspirisana koreografijom i izvođenjem Vaclava Nižinskog na čuvenu kompoziciju "Posvećenje proleća" Igora Stravinskog, a Oiši je na konferenciji za novinare, održanoj 6. marta, čiji je moderator bila v.d. upravnice Narodnog pozorišta Ivana Vujić, objasnila da nije želela da bazira komad na istorijskim činjenicama, već da se bavi emocijama.

"Nisam želela da se bavim biografijom Nižinskog, svi mogu da o tome da pročitaju na internetu. Želela sam da govorim o osećanjima, o njegovom unutrašnjem biću i tražila sam upravo igrača koji je harizmom i svojom tehnikom sličan Nižinskom i odmah sam se setila Sergeja. Upoznala sam ga na festivalu u Švajcarskoj, bio je tako stidljiv, a na sceni je iz njega izbijala iskra. Ta dualnost me je fascinirala", istakla je Oiši.

Polunjin je rekao da nije razmišljao o Nižinskom i tek kada je počeo da igra "povezao se" sa njegovim emocijama, sa onim kroz šta je on prolazio i "naučio lekciju o prolaznosti vremena".

Slavni igrač je rekao da mu komad "Posvećenje" pruža priliku da putuje i drugima donosi umetnost, jer mu je cilj, kako je istakao, da privuče ljude baletu, ali i da balet izmesti iz pozorišta.

Priznao je da ga je nastup na otvaranju novosadskog muzičkog festivala Exit prošle godine inspirisao da radi na tome da igra i na muzičkim festivalima i u klubovima, na mestima koja nisu uobičajena za tu vrstu umetnosti, jer je uveren da je neophodno sačuvati klasičan temelj baleta, ali i modernizovati način njegovog predstavljanja.

Polunjin igra i u novom filmu Rejfa Fajnsa "Bela vrana" i kaže da voli da kombinuje jezik filma i igre i u tome, takođe, vidi budućnost baletske umetnosti.

Smatra da je položaj igrača nezadovoljavajući, kao i da bi trebalo da budu više podržani, pa je sa tim ciljem u Srbiji osnovao Fondaciju "Sergej Polunjin".

"Život me je doveo u ovu divnu zemlju, koja me inspiriše, daje mi ideje. Otac Konstantina Kostjukova (v.d. direktora Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu) bio je moj prvi učitelj baleta i dosta mi je pričao o Srbiji", istakao je Polunjin.

On je rekao da mu je cilj da delovanje fondacije proširi i na druge zemlje, a sve kako bi se pomoglo igračima na svaki mogući način, kroz stipendije, pravnu i zdravstvenu zaštitu, savetima, povezivanjem, ulaganjem u mlade talente... 

Upravnica Ivana Vujić je naglasila da je od Polunjina dobila obećanje da će jednom prilikom gostovati i u “Labudovom jezeru” koje je u pripremi u Narodnom pozorištu.

Uz Polunjina u komadu "Posvećenje" igraju i solista u Moskovskom akademskom muzičkom teatru "Stanislavski i Nemirovič-Dančenko" Aleksej Ljubimov i solista Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu Dejan Kolarov.

Obojica su sa Polunjinom igrala u baletu "Satori" tokom 2017. i 2018. godine. 

"Sergeja poznajem duže nego Dejana. Mnogo se razlikuju, imaju drugačije obrazovanje i pristup baletu. Sergej naginje ka klasičnom baletu, a Dejan savremenoj igri i ja moram da budem negde između njih dvojice", rekao je Ljubimov, dok je Kolarov istakao da mu izlazak iz repertoarskog okvira Narodnog pozorišta predstavlja izazov.