Vesti

Koncert „Zvezde – najlepše srpske solo-pesme za duboki glas“

17 maj 2022

Koncert pod nazivom „Zvezde – najlepše srpske solo-pesme za duboki glas“ uz učešće mecosoprana Nataše Jović Trivić i pijanistkinje Dragane Anđelić Bunjac sa gostima, biće održan 20. maja u 17 časova u Foajeu II galerije, u okviru završetka manifestacije „Muzeji za 10“.

Program će obuhvatiti kompozicije Josipa Slavenskog, Josifa Marinkovića, Isidora Bajića, Petra Konjovića, Miloja Milojevića, Vlada Miloševića, Petra Krstića, Ilije Marinkovića, Mirjane Živković, Isidore Žebeljan, Miroljuba Aranđelovića Rasinskog i Dimitrija O. Golemovića.

Gosti koncerta biće Gorana Ćurgus (harfa) i Jovana Mijin (violina). 

Ulaz je slobodan. 

PROGRAM

Josip Slavenski Zvezde – za glas, violinu i harfu
(1896-1955) (na stihove Jelene Ruzmarin) 
Josif Marinković Oj, meseče
(1851-1931) (na stihove Jovana Jovanovića Zmaja) 
Isidor Bajić Veruj da te ljubim 
(1878-1915)
Petar Konjović Jezero (na stihove Mihovila Nikolića)
(1883-1977) Pod pendžeri (na stihove narodne pesme)
Miloje Milojević Jesenja elegija 
(1912-1984) (na stihove Vojislava Ilića)
Vlado Milošević Selo je sunce 
(1901-1990) (na stihove Jovana Jovanovića Zmaja)
Zapjevala bulbul ptica (na stihove narodne pesme)
Petar Krstić Nimfa (na stihove Alekse Šantića)
(1877-1957) 
Ilija Marinković Legenda za harfu
(1916-?)
Mirjana Živković Trag (na stihove Miloša Crnjanskog)
(1935-2020) 
Isidora Žebeljan Priča (na stihove Miloša Crnjanskog)
(1967-2020) 
Miroljub Aranđelović Rasinski Anđelijina pesma
(1957) (na stihove Laze Kostića)
Dimitrije O. Golemović Umnihana Hadži Jusufova  
(1954) Tri ciganske pesme (na stihove narodnih pesama)

 

Nataša Jović Trivić, prvakinja Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, rođena je u Banjaluci gde je završila nižu i srednju muzičku školu. 
Godine 1992. upisala je Fakultet muzičke umetnosti, odsek solopevanje, u klasi prof. Radmile Bakočević u čijoj je klasi diplomirala 1996. godine, magistrirala 1999. godine i doktorirala 2018.

Od 1994. do 1996. godine bila je član Operskog studija Narodnog pozorišta u Beogradu. Stalni član Opere Narodnog pozorišta je postala 1997. godine. Dobitnik je nekoliko prvih nagrada na takmičenjima u zemlji i druge nagrade na međunarodnom takmičenju Muzičke omladine, održanom u Beogradu 1998. godine.

Na međunarodnom takmičenju „Boris Hristof“ u Sofiji 2000. godine dobitnik je druge nagrade žirija kao i specijalne nagrade za najbolju interpretaciju, u Padovi na takmičenju „Iris Adami Koradeti“ održanom 2004. godine osvojila je specijalnu nagradu, a na takmičenju „Rijeka Belkanto“ u Rijeci 2005. godine, treće mesto.

Nosilac je nagrada iz Fonda „Danice Mastilović“ za najboljeg studenta solo pevanja, „Anite Mezetove“ za najboljeg mladog operskog pevača i „Biserka Cvejić“ za najbolju scensku ličnost u 1997. godini.

Godine 1997. dobila je Pohvalu Narodnog pozorišta za ulogu Smetona u operi „Ana Bolen“, G. Donicetija, a 2008 godine za ulogu Šarlote u Masneovoj operi „Verter“. Nagradu UMUS–a za najbolje izvođenje u 2008. godini dobila je za ulogu Šarlote.

U 2018. godini je dobila nagradu Fondacije „Breda Kalef“ za ulogu Ulrike u Verdijevoj operi „Bal pod maskama“ i Zlatnu značku Kulturno prosvetne zajednice za umetnički i pedagoški doprinos.

Učestvovala je u izvođenju velikog broja vokalno–instrumentalnih dela kao što su Mocartov, Verdijev, Sen–Sansov, Supeov Rekvijem, Mise Baha, Betovena, Hajdna, Stabat Mater Pergolezija i Dvoržaka, Pasije i drugih. Izvela je mnogobrojna dela srpskih kompozitora Ljubice Marić, Mirjane Živković, Dejana Despića, Rajka Maksimovića, Dušana Radića, Ivana Jevtića i drugih.

Sarađivala je sa ansamblima RTS–a, Beogradske filharmonije, Makedonske filharmonije i drugim. Gostovala je u Italiji, Švajcarskoj, Grčkoj, Rumuniji, Bugarskoj, Mađarskoj, Danskoj, Norveškoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Makedoniji, Bosni i Hercegovini.
Na operskim scenama je ostvarila uloge Karmen u operi „Karmen“ Ž.Bizea, Šarlota  „Verter“ Ž. Masnea, u Verdijevim operama - Acučena „Trubadur“, Amneris  „Aida“ , Ulrika  „Bal pod maskama“, Fenena  „Nabuko“, Madalena  „Rigoleto“ kao i Laura  „Đokonda“.

Jedan je od osnivača Muzičko opersko teatarske organizacije MOTO koja se bavi promovisanjem klasične muzike, opere i teatra, edukacijom mladih i približavanjem umetnosti široj publici.


Dragana Anđelić Bunjac, rođena u Beogradu gde završava osnovnu i srednju muzičku školu „Josip Slavenski“ u klasi prof. Zlate Poparić. Dalje školovanje nastavlja u Moskvi na Ruskoj Akademiji muzike „Gnjesinih“ u klasi prof Valentine J.Žubinskaje. 

Studije završava 1996. godine kada se vraća u Beograd i započinje sa radom u muzičkoj školi „Mokranjac“ kao klavirski saradnik na odseku za solo pevanje. Godine 2001 započinje saradnju sa Operom i teatrom Madlenianum, gde učestvuje u izradi opere „Dve udovice“ B. Smetane. Od septembra 2001 godine postaje stalni član „Madlenianuma“. 

Kao klavirski saradnik proteklih godina nastupala na brojnim koncertima u Srbiji i inostranstvu. Takođe kao klavirski saradnik bila angažovana za potrebe master klasa soprana Olivere Miljaković (Madlenianum 2002) i tenora Zorana Todorovića (Kolarac 2014). 


Gorana Ćurgus, rođena je 1976. godine u Beogradu. Završila je Muzičku školu „Mokranjac“, diplomirala je 2000. godine na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Magistrirala je 2008. Stalno je zaposlena kao solo harfistkinja Narodnog pozorišta u Beogradu od 2001. godine.

Dugogodišnji je saradnik Beogradske filharmonije, Simfonijskog orkestra RTS, Srpskog narodnog pozorišta, Vojvođanskog simfonijskog orkestra. Ima bogato izvođačko iskustvo kroz saradnju sa ansamblima: GO „Dušan Skovran“, Beogradski ansambl za novu muziku, New Moment ansambl, Hor flauta „Beogradska Siringa“, Acernus trio.


Jovana Mijin, rođena 1997. u Beogradu. Osnovno i srednje muzičko obrazovanje stekla je u MŠ „Kosta Manojlović“ u Zemunu, a potom u MŠ „Josip Slavenski“ u Beogradu, odsek – violina, u klasi Marijane Ilić.

Osnovne i master akademske studije završila je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi Roberta Lakatoša. Tokom školovanja osvojila je brojne nagrade među, kojima su i: Takmičenje „Mali Virtouz“ 2004. god  3. nagrada, Republičko takmičenje „Petar Konjović“ 2006. i 2008. godine  1. nagrada, Međunarodni festival gudača „String Fest“ u Sremskoj Mitrovici 2014. godine  3. nagrada, Laureat na međunarodnom festivalu kamerne muzike „Isidor Bajić“ u Novom Sadu 2017. godine sa triom „La barcaleta“ u klasi prof. Timea Kalmar. 
Aktivan je član udruženja MOTO (Muzičko opersko teatarska organizacija) kao polaznik projekta „Opera: Past, Present, Perfect!“, gde je učestvovala na brojnim koncertima, uključujući i popularnu operu za decu Milenka Živkovića „Dečja soba“.