U MUZEJU NARODNOG POZORIŠTA, U OKVIRU MANIFESTACIJE "NOĆ MUZEJA", OTVORENA IZLOŽBA "MLADI SCENOGRAFI - PRONAĐENO U PREVODU"

20 maj 2017

U okviru manifestacije „Noć muzeja”, u subotu 20. maja, u Muzeju Narodnog pozorišta u Beogradu, otvorena je izložba “Mladi scenografi - pronađeno u prevodu”.
Postavku, koja obuhvata radove studenata scenografije Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu, otvorili su direktor Muzeja Dragan Stevović i priznati scenograf i profesor na tom fakultetu Geroslav Zarić..
Brojni posetioci mogli su da pogledaju niz veoma interesantnih scenografskih rešenja za komade "Hamlet", "Magbet" i "Ukroćena goropad" Vilijama Šekspira, "Sabirni centar" Dušana Kovačevića, "Ivanov" i "Ujka Vanja" Antona Pavloviča Čehova, "Porodične priče" Biljane Srbljanović, "Nahod Simeon" Jovana Sterije Popovića, "Čudo u Šarganu" Ljubomira Simovića, opere "Aida" Đuzepa Verdija, "Opera za tri groša" Bertolta Brehta...
Takođe, postavkom je obuhvaćeno i nekoliko maketa beogradskih fasada.
U katalogu izložbe, docent Odseka scenografija na Fakultetu primenjenih umetnosti Ninoslava Vićentić podseća da se u obrazovnom procesu sve vreme insistira na razboritoj i originalnoj analizi, promišljanju i preispitivanju odluka i stavova kako bi idejna rešenja bila ne samo likovno i estetski adekvatna već i realna – praktično i tehnički izvodljiva.
"Sve skice i makete prikazane na izložbi prate scenografski elaborati – mape tehničkih crteža i razrada sa opisom radova, neophodnim kako bi predloženo idejno rešenje bilo realizovano. Svaka prikazana scenografska skica i maketa finalizovana je tako da, uz prateću tehničku dokumentaciju, može da bude izvedena u bilo kojoj radionici i praktično postavljena u scenski prostor. Odabrane pozorišne scenografije nastale na Fakultetu primenjenih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu uspele su da opravdaju visoka očekivanja i složene zadatke. One nude višeslojni, kontekstualni, strogo kontrolisani – prostor „visokog napona“, koji prirodno ili veštački uspostavlja pažnju gledaoca nad scenskom situacijom i služi kao dokaz da je scenografija proces koji formira stav i odluke koje pokreću priču, postavljaju granice unutar „beskonačnog“ scenskog prostora i predstavljaju osnovu za odvijanje jedinstvene scenske igre", smatra gospođa Vićentić.
M.B.