Vesti

OTVARANjE IZLOŽBE „MLADI KOSTIMOGRAFI” 21. 05. U MUZEJU NP U OKVIRU „NOĆI MUZEJA“

18 maj 2016

U okviru manifestacije „Noć muzeja”, u subotu 21. maja (16,30) u Muzeju Narodnog pozorišta u Beogradu biće otvorena izložba “Mladi kostimografi”.
Postavka obuhvata radove Marije Tavčar, Maše Stanković, Katarine Stepanović i Đorđa Joksimovića.
- Jedna od čari pozorišne umetnosti je u činjenici da i kad se skinu s repertoara, predstave zapravo ne završavaju svoj život. Svi značajni događaji koji su deo istorije Narodnog pozorišta, ostaju u našem kolektivnom sećanju i u Muzeju Narodnog pozorišta u Beogradu. Eksponati i kostimi čuvaju uspomene, aplauze i trenutke koji su otišli sa scene. Vodimo vas pravo u srce Muzeja, gde će mladi kostimografi izložiti svoje skice i radove i u toku večeri od papira i drugog materijala praviti kostime tematski povezane s jubilejima Šekspira i Servantesa. Dođite da zajedno oživimo duh renesanse i baroka – navodi se u katalogu izložbe koja će biti otvorena do sredine oktobra.
Tehnička postavka izložbe poverena je Mirašu Vuksanoviću, Jasni Saramandić i Milutinu Filipoviću.
Ovogodišnja „Noć muzeja“, pod sloganom „Otvori oči u noći“, biće održana na ukupno 113 mesta u Srbiji i na 70 mesta u Beogradu.
Muzeji, galerije i najrazličitije institucije, poput Muzeja Narodnog pozorišta, Palate Srbije, Narodne banke, Kinoteke… biće otvorene od 17 časova do jedan sat posle ponoći.
M.B.

 

MARIJA TAVČAR
Rođena 1982. u Beogradu. Diplomirala je 2007. Scenski kostim u klasi profesor-ke Ljiljane Dragović i Savremeno odevanje u klasi docentkinje Dijane Macure, na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu. Trenutno je na doktorskim interdisci-plinarnim studijama na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, odsek Teorija umetnosti i medija, gde priprema disertaciju Teorija interaktivnog kostima: telo-tehnologija-kostim. Od 2007. do 2014. je asistirala kostimografkinjama Olgi Mrđenović i Marini Vukasović Medenici na predstavama, operama, baletima i mjuziklu: Put u Damask, Narodni poslanik, Naši sinovi, Henri VI, Misis Tolstoj, Državni službenici, Don Kihot, Bajadera, Petar Pan, Zaljubljen u tri narandže, Lučija od Lamermura u Narodnom pozorištu u Beogradu, Malaksija u Zvezdara teatru i Producenti u Pozorištu na Terazijama. Kao kostimograf je radila na predstavama Transsibirska proza (2013) i Tom Waits’ Woyzeck (2015) u Le Studio teatru u Beogradu. Kreirala je kostim za performans Awakening Katarine
Ranković u sklopu Radisson Blu Belgrade Artist Residency projekta (2016). Rezultat njenog praktičnog rada u oblasti nosive tehnologije su dve samostalne izložbe kostima čiji su se delovi pomerali u skladu sa zvukovima u ambijentu: Interaktivni kostim u Art centru i Interaktivni kostim kao otvoreni tekst, u saradnji sa Draganom Stojanović u Supermarket Concept Store-u u Beogradu (2011. i 2012). Lutke je izlagala na sedam grupnih i jednoj samostalnoj izložbi u Beogradu i Lisabonu. Dizajnirala je nagradnu statuu Haron za izuzetan doprinos horor umetnosti, za Dead Lake Horror Film & Wine Festival koji se održao na Paliću 2015. Marijine lutke su prvenstveno bile zamišljene kao unikatni umetnički kolekcionarski predmeti, da bi se kasnije ideja o njihovoj primeni proširila i na oblasti pozorišne umetnosti, animacije i ilustracije.

MAŠA STANKOVIĆ
Rođena je 1987. u Beogradu. Po završetku Srednje škole „Tehnoart“ stekla zvanje restauratora i konzervatora, a potom i diplomu scenografa na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Više puta angažovana kao restaurator i scenograf za potrebe televizije i pozorišta (Narodno pozorište, Atelje 212, „Dadov“, TV Prva, RTS...), a njen diplomski rad bio je izložen na Festivalu srpskog filma fantastike u Domu omladine. Kao modni dizajner, radi u porodičnom Modnom studiju „Kjara“. Dalji razvoj njene karijere je praćen uspesima u svetu mode, pa danas iza sebe ima i organizaciju jubilarne modne revije Modnog studija „Kjara“ u UK „Parobrod“, druge po redu revije pod nazivom „Monmartr“ u Matici iseljenika Srbije i treće po redu samostalne humanitarne revije „Kjarin san“ u Mixer House-u. Učestvovala je i na modnim festivalima kao što su „Mikser“, „Drangulijar“, „Retro chic“ i humanitarnim revijama u organizaciji „Rotarakt kluba“  i „Internacionalnog kluba žena“.

KATARINA STEPANOVIĆ
Rođena u Beogradu 1992. Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti 2015. na modulu scenski kostim, trenutno na master studijama. Za vreme studija stipendista grada Beograda, Republike Srbije, Fonda za izuzetno nadarene studente i Fonda za mlade talente „Dositeja“. U domenu crteža, kostima, dizajna nakita, modnog dizajna, kao i umetničkih instalacija, učesnik na mnogim grupnim izložbama u zemlji, dva puta u inostranstvu. Bila je i učesnik nekoliko umetničkih radionica, sa stranim i domaćim umetnicima. Autor kostima za preko 20 kratkometražnih filmova, predstava i performansa.

ĐORĐE JOKSIMOVIĆ, kostimograf
Rođen je u Beogradu, 1992.  Diplomirao je 2015. na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek kostim. Izlagao je likovne radove i realizacije kostima na nekoliko grupnih izložbi u Beogradu. Učestvovao je u ilustrovanju Enciklopedi-je kostimografije, profesorke mr Zore Živadinović Davidović. Jedan je od autora kostima za predstavu Menica bez pokrića, u režiji Slađane Kilibarde, koja je premijerno izvedena ove godine u Ustanovi kulture „Vuk Stefanović Karadžić“ u Beogradu. Kao ljubitelj baleta Narodnog pozorišta u Beogradu, učestvovao je u likovnoj doradi kostima za obnovu baleta Labudovo jezero, gde je sarađivao sa kostimografkinjom Katarinom Grčić Nikolić, kao i za balet Krcko Oraščić, čije kostime potpisuje Angelina Atlagić. Radio je kostime za brojne studentske filmove, među kojima su: Put za Kujumbu reditelja Miroslava Savića, Vrtlog u režiji Emilije Gašić i TV drama "Put“ rediteljke Maše Šarović.