Александар Илић

Солистa I
Ансамбл: Балет
Статус: стални члан

Александар Илић

Александар Илић је први солиста Балета Народног позоришта у Београду, кореограф и професор Института за уметничку игру.
Балетску каријеру започео у Народном позоришту у Београду 1998. године, а као кореограф, дебитовао је 1999. године на Фестивалу кореографских минијатура.

Током каријере сарађивао је с великим бројем домаћих и иностраних кореографа.

Најзначајније улоге: Лакрдијаш и Pas de trois (I чин) Лабудово језеро Димитрије Парлић; Плава птица Успавана лепотица Владимир Логунов; Бенволио Ромео и Јулија Димитрије Парлић; Младић Валпургијска ноћ Душан Трнинић; Pas de deux (I чин) Жизела Леонид Лавровски; Меркур Адријана Лакуврер Владимир Логунов; Вукови и Посвећење пролећа Dytmar Sayffert; Мајкл Др Џекил Мр Хајд Владимир Логунов; Фаустин Дама с камелијама Лидија Пилипенко; Мишко Ко то тамо пева Сташа Зуровац; Алансон Краљица Марго Крунислав Симић и др.

Аутор је балета: Viva la vida! (Народно позориште 2009.); Лисабонска прича (Народно позориште 2010.); Празник љубави (Мадленианум опера и театар 2011.); Балада о месецу луталици и Собарева метла (Мадленианум опера и театар 2012.), Алиса (Народно позориште Сарајево 2017.).

Плесне представе, инсталације и перформанси: Фонд Мила и кућни љубимци (Битеф театар, 2010.); Иза огледала (Културни центар Рекс, 2011.); My phobia - Pteronophobia (Лабан конзерваторијум Лондон, 2012.); Плесни театар Госпође (Народно позориште, 2014.); Игра Саве Шумановића – Берачице (Институт за уметничку игру, 2015.); Реминисценција (Фестивал Велење, 2015.); Четири песме за Тађа (Народно позориште, 2016.); После сонета (Мадленианум опера и театар 2016.); Саблазан у долини Светог Флоријана (Босански културни центар 2017.); Чаробни брег (Установа културе Вук Караџић 2019.).

Дечије представе: Чаробни пасуљ (Позориште лутака Пинокио, 2008.); Легенда о теби (Атеље 212, 2013.); Звездица Спавалица (Фестивал Велење 2018.).

Опере: Меланхолични снови грофа Саве Владисавића (Народно позориште, 2015.); Чаробна фрула (Народно позориште, 2015.); Дон Ђовани (Народно позориште Сарајево, 2016.); Служавка господарица (Народно позориште, 2016.); Бела ружа (Dorćol Platz 2016.); Оперне згоде и незгоде (Народно позориште Сарајево 2017.); Крунисање Попеје (Народно позориште Београд 2019.)...
Кореографисао је велики број мањих форми које се често изводе на балетским такмичењима.

Аутор је књига стихова Празник срца (1999-2010) и У присуству шапата (2013), у сарадњи с Теодором Сујић превео књигу Татјане Вујисић Тодоровска Моделирање педагошког рада балетских репетитора (2019.).


Један је од оснивача и председник Удружења професионалних балетских играча, кореографа и балетских педагога Србије и утемељивач Награде Терпсихора.
Главни и одговорни уредник публикације за уметничку игру Степарт.

Дипломирани комуниколог Факултет за медије и комуникације и магистар кореографије Тринити Конзерваторијума за музику и плес Лабан у Лондону.

Добитник многих признања Народног позоришта, града Београда, две колективне Награде Димитрије Парлић, Златне значке културно просветне заједнице Србије и Награде за животно дело Филип Вишњић.

Оснивач је првог и јединог акредитованог Факултета за уметничку игру у Србији.

2015. године изабран у звање ванредног професора за ужу научну област Драмске и аудиовизуелне уметности.

Веб сајт

Балет